۱۳۹۹ اردیبهشت ۷, یکشنبه

به یاد منوچهر سخایی، هنرمند گرانقدر مقاومت و مردم ایران +کلیپ




به یاد منوچهر سخایی، هنرمند گرانقدر مقاومت و مردم ایران


۸اردیبهشت۱۳۹۰-۲۸آوریل۲۰۱۱:
روز ۸ اردیبشهت سالروز در گذشت اسف‌انگیز منوچهر سخایی، هنرمند گرانقدر ایران و عضو شورای ملی مقاومت، ایران است. در بامداد ۸اردیبشهت سال۹۰ منوچهر سخایی که نیم قرن فعالیت هنری و نزدیک به دو دهه یاری مقاومت ایران را در زندگی پرافتخار خود داشت، پس از چند سال مقاومت در برابر بیماری سرطان در سن هشتاد سالگی در آمریکا درگذشت.
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم رجوی، در پیام تسلیت خود پس از درگذشت منوچهر گفت: ”منوچهر سخایی، با بیش از نیم قرن فعالیت و شهرت هنری، پرستوی هنر ایران، از مفاخر مقاومت، روزنامه‌نگار حرفه‌یی و خواننده «پرستو» به یاد برادرش سرگرد محمود سخایی، شهید کودتای ۲۸مرداد بود....
قدر و منزلت هنری منوچهر سخایی برای تمامی هموطنانی که عواطف و احساساتشان از دیرباز با طنین صدای او و ترانه‌هایش در کوچه باغهای خاطرات شهرهای وطن آشناست، نیازی به وصف ندارد. با‌ این‌همه، تردیدی نیست که خصال انسانی این رادمرد هنر ملی در صدر ارزشهایش قرار دارد. ارزشهای والایی که او را با مقاومت ایران پیوند داد و به یار غمخوار مقاومت و رزم آوران آزادی در همه این سالهای پرفراز و نشیب تبدیل کرد.
منوچهر سخایی از شیفتگان رزمندگان آزادی و اشرفیان بود. روزهای پایانی عمر او مصادف بود با حمله مزدوران رژیم آخوندی به اشرف در ۱۹فروردین سال۹۰. منوچهر که در بستر بیماری از این جنایت مطلع شد، بیش از حال خود و بیماری جانکاهش، دل مشغول مجاهدان اشرف بود و از بستر بیماری پیامی برای اشرفیان داد که در سینه تاریخ مقاومت ایران به یادگار مانده است.
در سالروز فقدان این هنرمند ارزنده یادش را با یادآوری این پیام و صحنه‌های خاطره‌انگیزی از او در قطعه کوتاهی گرامی می‌داریم.
ا

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین خلق ایران