۱۳۹۹ فروردین ۱۷, یکشنبه

سایت سازمان مجاهدین خلق ایران - سخن روز : «فاصله‌گذاری هوشمند»یا ریختن عامدانهٔ کارگران در آتش کرونا؟!



سایت سازمان مجاهدین خلق ایران - سخن روز : «فاصله‌گذاری هوشمند»یا ریختن عامدانهٔ کارگران در آتش کرونا؟!


تلویزیون رژیم روز شنبه (۱۶فروردین) از تمدید فاصله‌گذاری (قرنطینه نیم‌بند به‌روایت رژیم) تا ۲۰فروردین خبر داد. از طرف دیگر ستاد مقابله با کرونا به‌طور متناقضی اعلام کرد از امروز (۱۶فروردین) کارگران می‌توانند سر کار خودشان بروند. البته «می‌توانند» تعارف است. «باید بروند» و اگر نروند اخراجی محسوب می‌شوند، تازه اگر بروند هم به‌گفتهٔ ربیعی تنها «بخشی از حقوق آنها پرداخت خواهد شد!» با ‌چه منطقی؟ معلوم نیست! این در حالی است که از تعیین حداقل حقوق و دستمزد برای سال۹۹هم خبری نیست.

روحانی در همان جلسهٔ کذایی ستاد مبارزه با کرونا، گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با تبدیل به‌فاصله‌گذاری هوشمند ادامه خواهد یافت. این حرف هم در دستگاه شناخته شدهٔ وارونه‌گویی دقیقاً معکوس معنی می‌دهد. معنی واقعی این است که طرح فاصله‌گذاری کارگران را شامل نمی‌شود، کارخانه‌ها و کارگاهها باز خواهند شد و کارگران باید سر کار بروند. روحانی با نهایت وقاحت سر کارگران و زحمتکشان منت هم گذاشت و گفت: «صدمات اصلی اقتصادی کرونا متوجه اقشار ضعیف است و ما نباید اجازه بدهیم که کرونا سلامت و معیشت آنان را نابود کند».

معنی طرح «فاصله‌گذاری هوشمند»

طرح به‌اصطلاح «فاصله‌گذاری هوشمند»، در واقع حکم قتل‌عام کارگران و اقشار تهیدست توسط کروناست که البته به‌همانها هم محدود نخواهد و تمامی مردم در سراسر کشور را مبتلا خواهد کرد و آتش کرونا بسا بیشتر از پیش در سراسر کشور شعله‌ور خواهد شد.
دلیل این تصمیم ضدانسانی نیز بر کسی پوشیده نیست، اگر کارگران در خانه بمانند، دولت نه تنها موظف است معیشت آنها را تأمین کند، بلکه بایستی از حاصل کار آنان و ارزش افزوده‌یی که تولید می‌کنند چشم بپوشد؛ اما این نظام ضدمردمی حاضر نیست دیناری در این زمینه هزینه کند و با آن‌که ثروتهایی که در چنگ شخص خامنه‌ای است بیش از ۲۰۰میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و به‌رغم این‌که دست‌کم ۲۰درصد از این ثروت به‌صورت پول نقد و سپرده در بانک‌های خارجی است، اما خلیفهٔ پلید ارتجاع تاکنون حتی یک دلار نه از ثروتی که در اختیار دارد و نه حتی از صندوق ذخیرهٔ ارزی، به‌مبارزه با کرونا و حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر اختصاص نداده است.

صدای اعتراض از داخل رژیم

این تصمیم ضدمردمی و جنایتکارانه، در داخل خود رژیم هم موجب بروز اعتراضاتی شده و به‌بحران درونی حکومت دامن زده است.
نمکی وزیر بهداشت و برخی دیگر از مهره‌های نظام بهداشت و درمان هشدار می‌دهند که این طرح، ویروس را به‌کلی از کنترل خارج خواهد کرد.

نمکی در نامه‌یی به‌روحانی ضمن اعتراف به‌این که ما هنوز وارد مرحله کنترل و مهار کرونا نشده‌ایم، نسبت به‌عواقب این دستورالعمل هشدار داد و نوشت: «قویا اعلام می‌کنیم هر گونه تصمیم آتش به‌اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی و مذهبی که مورد تأیید نباشد، شعله‌هایش به‌سرعت دامن نظام سلامت و اقتصاد کشور را خواهد گرفت».

حریرچی معاون وزیر بهداشت هم با ابراز نگرانی از ترافیک سنگین روز شنبه تهران هشدار دار که هر یک از افرادی که تردد می‌کردند ویروس را به‌خانه یا محل کارشان می‌بردند.
حریرچی در اعتراف مهم دیگری گفت:‌ «در اجرای این طرح (فاصله‌گذاری هوشمند) در درجه نخست مسائل اقتصادی اهمیت دارند» یعنی جان مردم در درجه بعدی یا درجات بعدی است، یا به‌طور واقعی‌تر جایی در محاسبات ندارد.

ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی نیز با اشاره به‌تصمیم‌گیریهای دیرهنگام در مورد مقابله با کرونا اظهارات قاضی‌زاده وزیر سابق بهداشت مبنی بر آگاهی از ورود ویروس کرونا به‌کشور از دیماه و حتی پیش از آن، خاطرنشان می‌کند این بیماری از اول جدی گرفته نشد و پروازها به‌چین هم‌چنان ادامه یافت و قم که باید قرنطینه می‌شد، نشد و...

از سوی دیگر ۵۰اقتصاددان و تحلیلگر اقتصادی در نامه‌یی به‌روحانی توصیه‌ها و پیشنهادهایی را به‌منظور کاهش اثرات مخرب کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی مطرح کرده، به‌وی هشدار دادند اگر اقدامی در جهت کاستن فشار بر اقشار محروم و تهیدست به‌عمل نیاورد‌ «امکان شکل‌گیری هسته‌های ناآرام و ناخشنود در حاشیه شهرها، نیمه دوم سال۹۹ و سال۱۴۰۰ را به‌دوره‌ای پر بحران تبدیل خواهد کرد».

در همین حال، ابراز وحشت رژیم از تأثیرات افشاگریهای مجاهدین هم‌چنان ادامه دارد. در این رابطه کیهان خامنه‌ای به‌نقل از یک نماینده مجلس ارتجاع به‌نام عزیزی نوشت کلیپهایی که از فجایع کرونا در فضای مجازی پخش شده توسط مجاهدین در آلبانی تهیه شده است و مردم باید مراقب این فضاسازیها باشند. کیهان هشدار داد همان دشمنی که در اغتشاشات سال گذشته و در ماجرای بنزین نقش داشت، الآن هم در بحث کرونا به‌میدان آمده است.
اما به‌نظر نمی‌رسد خلیفهٔ ارتجاع از قیام آبان درسی آموخته باشد.

چه باید کرد؟

اکنون سخن این است که در برابر دشمنی که فقط به‌حفظ حکومت خود می‌اندیشد و مصمم است به‌قیمت جان و زندگی همهٔ کارگران و زحمتکشان و هستی میلیونها مردم این سرزمین، حکومت ننگین خود را حفظ کند، چه باید کرد؟
سخنان مسعود رجوی در پیام‌های اخیر او درباره بحران کرونا، پاسخ این سؤال و راه و راهنمای این مبارزه است:
«جنگ مردم ایران با کرونا بخشی از جنگ سرنوشت با خامنه‌ای و رژیم دجال و ضدبشری ولایت فقیه است»
«شورش در جنگ سرنوشت با کرونای ولایت»،
«در هر کوی و برزن فریاد اعتراض سر دهید. ایران فریاد شعله‌ور است. بگذارید دنیا ببیند و بشنود که مردم ایران کرونا و آخوند نمی‌خواهند»،
«حق گرفتنی است. باید برشورید و آن را از حلقوم آخوندهای ضدبشر بیرون کشید».
«انبارهای سپاه و بسیج و انتظامی و ارتش و همه دوایر و مؤسسات حکومت و دولت ولایت فقیه باید شناسایی و به‌نفع مردم و برای مردم تسخیر و تصاحب شود»
آری، «لازمه پیروزی، شورش و جنگ صد برابر است».

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین_خلق ایران   #IranRegimeChange
مطالب ما را در   توئیتر دنبال کنید @Bahar iran