۱۳۹۹ فروردین ۱۷, یکشنبه

فاجعه تکاندهنده کرونا در ایران - هشدار درباره شیوع مجدد کرونا ،ترافیک درتهران!



فاجعه تکاندهنده کرونا در ایران - هشدار درباره شیوع مجدد کرونا ،ترافیک درتهران!

آماردهی اشتباه و سیاست پنهان‌کاری رژیم در مورد شیوع کرونا در کشور موجب اختلاف نظرهای گوناگونی بین مقامات مختلف آن گردیده است. میزان پنهانکاری رژیم در دادن آمار واقعی و حقیقت آنچه که در سطح کشور جاری است. بعضی از مقامات را برآن داشته است تا در باره شیوع دوباره کرونا در تهران، هشدار دهند.
در سیاستی متناقض نسبت به کنترل شیوع ویروس کرونا در کشور، دولت روحانی از یکطرف اعلام نموده است که کارگران و کارمندان کارخانجات و ادارات، پس از سیزده فروردین باید به سرکارهایشان برگردند. و از طرف دیگر برای افرادی که دارای شغل‌های آزاد هستند، اعلام نموده‌اند که باید در خانه‌ها بمانند. با توجه به اینکه تعداد کثیری از مردم دارای شغل آزاد هستند و باید مخارج زندگی خود را روزانه تامین نمایند، دولت روحانی بدون اینکه مشخص نماید این خانواده‌ها چگونه مشکلات معیشتی خودشان را حل کنند؟ چگونه پاسخگوی اجاره‌خانه‌ها و پول آب و برق و گاز باشند؟ فقط دستور داده که در خانه بمانند.
روحانی روز ۱۳‌فروردین با خوشحالی از سیر نزولی روند شیوع کرونا در کشور خبر داد و گفت: «‌آمارها را که مشاهده می‌کردم، خوشبختانه روند شیوع ویروس کرونا در همه استان‌ها بدون استثنا، از دیروز سیر نزولی داشته است و این برای من خوشحال کننده بود» اما در همین روز، علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران، از شتاب منحنی ویروس کرونا خبر داد و گفت: «منحنی بیماری کرونا در ایران شتابان بوده و هرگونه اقدام سهل‌انگارانه می‌تواند منجر به یک فاجعه شود». برای مردمی که شنونده اخبار این به اصطلاح مدیران ستاد بحران هستند، جای سؤال است که حرف کدام مسئول را باید باور نمایند؟
شکرالله حسن‌بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران روز ۱۶فروردین از ترافیک سنگین در معابر و ازدحام جمعیت در پایتخت، ابراز نگرانی کرد و گفت: «در صورت ازدحام جمعیت در پایتخت، ممکن است دوباره شاهد شیوع مجدد بیماری باشیم». همچنین ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفت: «ترافیکی که امروز در سطح شهر تهران بود، ما را نگران می‌کند». وی با اشاره به نقش کلیدی تهران در ارتباطات با سایر استان‌ها، یاد‌آور شد که شیوع ویروس، حتی در حد متوسط نیز می‌تواند باعث انتشار به سایر شهرها شود. به‌ویژه شهرهای اطراف تهران، که تبادل زیادی از نظر اشتغال دارند.
طبق آمارهای رسمی و قطره چکانی رژیم، تا امروز بیش از ۵۵هزار نفر در کشور مبتلا به کرونا شده‌اند که تعداد ۳۴۵۲ نفر آنها فوت نموده‌اند. قابل توجه است مسئولانی که چنین آمارهای دور از واقعیت را اعلام می‌کنند، خودشان به غیرواقعی بودن آن اذعان دارند و در توجیه این مسئله می‌گویند: «ما فقط آمار کسانی که جواب تست آنها مثبت بوده را اعلام می‌نمائیم». چنین توجیهاتی مشخص کننده این واقعیت است که آمار اعلام شده، غیرواقعی است و همه مبتلایان کشور را دربر نمی‌گیرد. در مورد آمار جان‌باختگان بر اثر کرونا نیز، رژیم علی‌رغم آنکه در برگه ترخیص عمده فوتی‌ها علل فوت بیماران کورنایی را بیماریهای دیگر ذکر می‌کند، بگفته پزشکان و پرستاران، آمار اعلام شده حدود یک دهم فوتی‌ها می‌باشد و مهمتر آنکه، همه کسانی که در خانه‌ها و یا اماکنی غیر از بیمارستان فوت می‌نمایند را جزو آمار فوت‌شدگان بر اثر کرونا محسوب نکرده و صریحا اظهار می‌دارند؛ چون پیش از فوت تست نشده‌اند، نمی‌توانیم علت مرگ آنها را ابتلای به کرونا قید نمائیم.
ریک برنان، مقام مسئول منطقه خاورمیانه در سازمان جهانی بهداشت که در هفته سوم اسفند به ایران سفر کرده بود گفت: « در ایران آزمایش ابتلا به کرونا تنها در موارد شدید انجام گرفته است» وی بخش مربوط به آمارها و داده‌ها را ضعیف‌ترین بخش از اقدامات رژیم ذکر کرد و آمار واقعی مبتلایان در ایران را ۵برابر آمار رسمی اعلام شده دانست.
علاوه بر همه هشدارهایی که توسط بیشتر پزشکان مسئول و دست‌اندرکار در مورد خطرات شیوع گسترده بیماری در تهران داده شده است، باز نشانه‌هایی از اختلاف‌نظر در مورد شیوه بازگشت به فعالیت عادی درکل کشور و در میان مدیران اصلی دولتی به چشم می‌خورد. روحانی می‌گوید وضعیت در ۲۳ استان کشور قابل قبول است و ممکن است که فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی زودتر شروع شود. از طرف دیگر سعید نمکی وزیر بهداشت روحانی با نوشتن نامه‌ای به او، از تصمیم وزارت صنعت درباره ادامه فعالیت واحدهای تولیدی به شدت انتقاد کرده و می‌نویسد:« تصمیمات آتش به اختیارکه برخی دستگاه‌ها می‌گیرند، دامن نظام سلامت، و متعاقب آن، اقتصاد کشور، را خواهد گرفت».
علیرضا زالی ضمن هشدار نسبت به اوج گرفتن کرونا در تهران پس از بازگشت مسافران نوروزی گفت: « فاجعه‌ای بزرگ از حیث گسترش بیماری در راه است». برخی دیگر از مسئولان و کارشناسان حوزه سلامت نیز صحبت از «طغیان کرونا» کرده و وضعیت فعلی را «آتش زیر خاکستر» توصیف می‌کنند.
چنین تناقضات مهمی در مدیریت کشور، تاثیرات خود را به دیگر عرصه‌ها نیز سرایت خواهد داد و شیرازه این رژیم بی‌کفایت را بیش از پیش خواهد پاشاند که البته ضرر کننده اصلی آن مردم محروم هستند. سیف‌الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، نسبت به عملکرد وزارت بهداشت در امر بارگذاری اطلاعات مربوط به غربالگری در «سامانه برخط» اینکار را اشتباهی فاحش و دخالت در کار سیستم سازمان ثبت احوال دانست که منجر به هک شدن اطلاعات میلیونها نفر شده است. وی در ادامه نیز تاکید کرده است که بخاطر این تخلف، تا اطلاع ثانوی همکاری خود را با وزارت بهداشت متوقف می‌نماید. بنابراین، با وجود چنین آشفته بازاری در مدیریت بی‌کفایت دولت، هرگونه اعمال محدودیت‌های جدید، آن هم بعد از سفر میلیون‌ها نفر از شهرهای درگیر کرونا، به هیچ‌وجه از دامنه بحران نخواهد کاست.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین_خلق ایران   #IranRegimeChange
مطالب ما را در   توئیتر دنبال کنید @Bahar iran