۱۳۹۹ فروردین ۱۸, دوشنبه

ایران فاجعه کرونا - کرونا و رها کردن هزاران معتاد در تهران با تهدیدات آنها




ایران فاجعه کرونا  - کرونا و رها کردن هزاران معتاد در تهران با تهدیدات آنها
در پی شیوع روزافزون ویروس کرونا در کشور و در واکنش از طرف خانواده‌های آنها برای حفظ جان زندانیان، رئيس قوه قضائیه دستور مرخصی مشروط و محدود برخی زندانیان را صادر نمود. سپس اصغر جهانگیر، رئيس سازمان زندان‌های ایران اعلام نمود: «پس از بخشنامه رئيس قوه قضائیه، ۷۰‌هزار زندانی به مرخصی رفته‌اند» البته. آزاد شدگان، علاوه بر محکومین مالی سبک، بیشتر معتادانی هستند که با رها‌کردن آنها در سطح کشور و خصوصا در تهران، موجب تهدیدات مهمی در سطح شهر گشته‌اند.
پس از اعلام گسترش کرونا در اوایل اسفند گذشته، در کلان‌شهر تهران، بسیاری از مراکز ترک اعتیاد و مکان‌های نگهداری معتادان بسته شد. آزادی زودهنگام زندانیان یا اعطای مرخصی به آنها نیز، تهران را با معضل حضور افرادی روبرو کرد که یا خانه و کاشانه‌ای ندارند یا از طرف خانواده هایشان طرد شده‌اند.
مالک حسینی، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، روز شنبه ۱۶‌فروردین با نگرانی نسبت به مشکلات ایجاد شده در مورد گرمخانه‌های تهران، پس از آزاد کردن معتادان گفت: «یکی از نگرانی‌های جدی ما، گروه‌های جدیدی از جمله معتادان و زندانیانی هستند که تازه آزاد شده‌اند و می‌خواهند در گرم‌خانه‌ها حضور یابند، چرا که اگر مبتلا به کرونا باشند یک چالش جدید برای ما ایجاد می‌کنند.
با بسته شدن مراکز نگهداری معتادان در پی شیوع کرونا، چند هزار معتاد در سطح شهر تهران رها شده‌اند. در گرم‌خانه‌هایی که برای اقامت موقت افراد بی‌بضاعت و بی‌خانمان در نظر گرفته شده‌اند، موارد زیادی از مبتلایان به کرونا و یا مشکوک به ابتلاء شناسایی شده است. حضور زیاد معتادان در اماکن عمومی شهر، جهت تهیه و فروش مواد مخدر و عدم رعایت مسائل بهداشتی از جانب آنان و زندانیان آزاد شده، خطر شیوع و آلودگی بیشتر شهروندان را در پی دارد.
گرم‌خانه‌ها مراکزی هستند که افراد بی‌خانمان را به طور محدود اسکان می‌دهند که ۲۲ واحد آن در مناطق مختلف تهران راه‌اندازی شده است. با رها شدن چند هزار معتاد و زندانیانی که جا و مکان مشخصی ندارند مراجعه به این مراکز بسیار افزایش یافته است. سرپرست سازمان رفاه شهرداری تهران درباره علت این وضعیت می‌گوید: «بعد از شیوع کرونا با توصیه وزارت بهداشت، فعالیت برخی از مراکز نگهداری و باز‌پروی معتادان متوقف شد و معتادانی که در این مراکز نگهداری می‌شدند، بخاطر جلوگیری از ابتلای آنها به کرونا رها کردیم اما در حال حاضر دیده می‌شود که قطع فعالیت این مراکز، باعث شده است که پاتوق‌های معتادان در مراکزی مانند میدان شوش و میدان هرندی احیا شوند. در چنین مناطقی، بدلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و فعالیت‌های غیر قانونی، خود مسبب شیوع و گسترش بیش از پیش این بیماری به بخش‌های دیگر جامعه می‌شود. علاوه بر این معتادان رها شده از مراکز بازپروری، با آزادی زندانیان معتاد، بسیاری از آنها نیز به آنها پیوسته و در این پاتوقهای آلوده تردد می‌نمایند.
رها کردن هزاران معتاد در تهران
بوضوح پیداست که در شرایط کنونی، نه تنها مدیریت کرونا در کشور، که مدیریت کل کشور در هاله‌ای از ابهام و سردرگمی بسر می‌برد. مجلس که باید در چنین شرایطی پرکارتر از همیشه در صحنه وارد شده و برای معضلات جاری کشور راهگشایی نماید و با وضع قوانین جدید، در کنترل بیماری بکوشد، قبل از همه‌ی بخشهای اداری و اجرایی کشور، جلسات خود را تعطیل نموده و خودشان را قرنطینه خانگی نمودند. دولت روحانی نیز بطور کامل در فلج کاری قرار گرفته و در حال حاضر فقط وزارت بهداشت آن به کارش ادامه می‌دهد.
از آنجا که این دولت، پیش از وقوع کرونا هم، تنها یک ویترین سیاسی بود و کارهای اصلی کشور در صحنه سیاست داخلی و خارجی کشور، توسط دولت پنهان، یعنی بیت خامنه‌ای و سپاه پاسداران مدیریت می‌شد، در حال حاضر دغدغه اصلی خامنه‌ای، نه موضوع اپیدمی کرونا در کشور، که حفظ پایه‌های ضربه دیده نظامش در داخل و در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی است. تحرکات جدید عوامل رژیم در عراق، برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی از عراق، اولویت اصلی سیاست خامنه‌ای شده است و تمام هم و غم او ساختار دولت جدید عراق است که سعی می‌نماید همچنان در دست مزدوران خودش باشد.
در صحنه بین‌المللی نیز، خامنه‌ای تلاش خود را برای لغو تحریم‌های آمریکا زیر پوش مقابله با کرونا قرار داده است. برای رسیدن به این هدف، تمام لابی‌ها و مزدوران و رسانه‌های برون‌مرزی خود را نیز فعال نموده تا به دولت آمریکا فشار آورند تا هرچه زودتر تحریم‌ها را لغو نماید.
با چنین رویکردی، و با چنین سیاست‌ها و مدیریت‌های ضدمردمی، نتیجه آن گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا درکل کشور شده است. سیاست قطره‌چکانی اعلام آمار جان‌باختگان بر اثر کرونا، بعد از مردم و بعد از پزشکان و پرستاران، اکنون مورد انتقاد و افشاگریهای بعضی از شخصیتهای سیاسی درون حاکمیت هم شده است. حاجی دلیگانی نماینده مجلس ارتجاع از اصفهان، روز ۱۷ فروردین در گفتگو با سایت حکومتی رویداد گفت: «یکی از مشکلاتی که از ابتدا داشتیم، عدم اطلاع‌رسانی شفاف درباره تعداد مبتلا شدگان و تعداد فوتی‌ها و مرگ و میر‌هاست. اکنون در کشور بحثهای زیادی در نحوه محاسبه آمار روزانه مبتلایان و فوتی‌ها وجود دارد. وزارت بهداشت معتقد است آمار‌های شهرستان نباید اعلام شود. زیرا ممکن است باعث نگرانی و ترس مردم شود»..
آنچه معلوم است؛ اینکه سیاست آماردهی را وزارت بهداشت تعیین نمی‌کند و همه امور در بیت خامنه‌ای تعیین تکلیف می‌گردد. اما نکته مهم، اعتراف این نماینده رژیم است که اقرار می‌نماید که رژیم، آمارهای مبتلایان و فوتی‌های شهرستانها اعلام نمی‌کند.
البته دلیلی که برای این کارشان ذکر نموده‌اند، وارونه گویی محض است. یعنی علت این پنهان‌کاریها، نه بخاطر نگرانی و ترس مردم، که علت واقعی آن، نگرانی و ترس خود حاکمان آخوندی است. زیرا بخوبی دریافته‌اند، مردم علت شیوع گسترده این بیماری را، عملکردهای خود رژیم و ادامه دادن به پروازهای ماهان‌ایر و قرنطینه نکردن شهر قم می‌دانند.
اکنون که هزاران معتاد و بی‌خانمان از زندانهای کشور و مراکز بازپروری آزاد شده و در سطح جامعه رها شده‌اند، خطری مضاعف ایجاد شده که در فصل پیک کرونا، که همین ایام است، هم باعث گسترده‌تر شدن مبتلایان گردند و هم بدلیل بی‌پولی و فقر گرسنگی، ارتکاب اعمال خلاف از جانب آنان، در سطح تهران و شهرستانها موجب آسیب‌های دیگر اجتماعی به هموطنان شود.


پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین_خلق ایران   #IranRegimeChange
مطالب ما را در   توئیتر دنبال کنید @Bahar iran