۱۳۹۹ خرداد ۱۴, چهارشنبه

آتش تهیه خامنه‌ای بر دولت روحانی در سال‌مرگ خمینی



آتش تهیه خامنه‌ای بر دولت روحانی در سال‌مرگ خمینی
در جنگهای کلاسیک، وقتی دو اردوی دشمن روبروی هم قرار گرفته و قصد حمله برای نابودی جبهه مقابل دارند، ابتدا توپخانه را فعال کرده و بر روی دشمن آتش می‌ریزند تا تعادل و آرایش حریف را در هم بریزند. با درهم ریختگی دشمن، فرصتی مهیا می‌شود تا نیروی مهاجم، با کنترل و اشراف بیشتری به دشمن حمله کرده و آنرا نابود نماید. این آتش اولیه را در عرف نظامی «آتش تهیه» می‌نامند. بر این سیاق، می‌توان بروشنی در صحنه سیاسی ایران دید که خامنه‌ای، امروز در سخنرانیش به مناسبت سال‌مرگ خمینی، و همچنین از طریق مجلس پاسدار‌نشانش، یک آتش‌تهیه سنگینی را بر روی دولت روحانی شروع کرده است، تا بتواند در گام بعدی، او را با خونریزی و تلفات کمتری کنار زده و «دولت جوان حزب‌اللهی» خود را جایگزین آن نماید.
خامنه‌ای امروز در سخنرانیش که بصورت ویدئویی برگذار شد، تنها یک نکته را برجسته نمود که آنهم ویژگی «تحول‌خواهی» خمینی بود. او گفت:
«‌خصوصیتی که امروز بحث می‌کنیم جزء مهمترین و برجسته‌ترین خصوصیات امام بزرگوار هست و آن عبارت است از روحیه تحول خواهی و تحول‌انگیزی امام بزرگوار‌. امام روحاً یک انسان تحول‌خواه بود. تحول‌آفرین هم بود. در مورد ایجاد تحول، نقش او صرفا نقش یک معلم و استاد و مدرس نبود، نقش یک فرمانده داخل در عملیات و نقش یک رهبر به معنای واقعی بود».
اینکه چرا خامنه‌ای از تمام ویژگی‌هایی که خمینی داشته، روی موضوع تحول‌خواهی او انگشت ‌گذاشت و آنرا برجسته کرد، دقیقا به نقشه‌ مسیری ربط دارد که وی برای جراحی در رژیمش کشیده و قصد دارد با انقباض هرچه بیشتر، یک «دولت حزب‌اللهی» را با الگوی قاسم سلیمانی جایگزین دولت روحانی نماید.
در طراحی این حملات حساب شده، در مجلسی که هنوز یک هفته از شروع کارش نگذشته، حملات مرگ باری علیه دولت روحانی و برجسته کردن بی‌کفایتی آن شروع شده است. ابتدا خود قالیباف گراگیری کرد و شلیک‌ اولیه را برعلیه دولت شروع کرد و گفت: «‌نظام اداری-اجرایی کشور متورم و به هم ریخته و امکان حکمرانی خوب را سلب کرده است. فساد نگران کننده‌ای است که در تاروپود ساختارهای مختلف نفوذ کرده است. . . تنها راه این است که الگوی مدیریت جهادی در پیش گرفته شود. علاوه بر ناکارآمدی و آشفتگی مدیریتی و تمرکز بر نگاه به بیرون، به بسیاری از اصول و مولفه‌های الگوی مدیریت جهادی باور ندارد. مجلس یازدهم خود را متعهد به ادامه دادن راه شهید سلیمانی می‌داند و با این شاخص، تعامل خود را با دولت فعلی و دولت آینده را تنظیم می‌کند».
با چنین شروع کوبنده‌ای از طرف قالیباف علیه دولت روحانی، روز گذشته ۱۳خرداد۹۹ نیز، نمایندگان باند خامنه‌ای به دولت روحانی تاخته و همه کارکردهای مدیریتی و اقتصادی او را زیر سوال بردند. وقتی که نوبخت به‌ کسری بودجه ۱۶۷هزار میلیارد تومانی سال۹۹ اشاره کرد، برخی نمایندگان به‌ او تاخته که شما آمار واقعی نمی‌دهید. «۷میلیون جوان بیکار است که هر روز به‌ آن اضافه می‌شود. ۴میلیون زن سرپرست خانواده داریم که درآمدی ندارند. بازنشسته فرهنگی یک میلیون و ۷۰۰هزار تومان پول می‌گیرد که حتی برای انسولینش کافی نیست». فاش‌گویی‌ها چنان بود که حتی پاسدار قالیباف، چند جا مجبور شد میکروفون سخنرانها را که مستقیماً از رادیو پخش می‌شد ببندد.
امروز خامنه‌ای در سخنرانیش، با برجسته‌کردن امر تحول‌خواهی و منتصب کردن او به خمینی، زمینه‌ساز تشدید حملات بیشتر بر روی شخص روحانی و دولتش بود، تا بتواند در۱۵ماه فرصت باقیمانده تا انتخابات بعدی، او را مجبور نماید که کناره‌گیری نماید و راحت‌تر بتواند دولت مورد نظر خود را بچیند.
وقتی که خامنه‌ای در روز۲۸ اردیبهشت۹۹ در جمع دانشجویان بسیجی، ضرورت تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی را طرح کرد و راه علاج مشکلات کشور را تعویض دولت دانست، روحانی بلافاصله در روز بعد به صحنه آمد و خیلی صریح و شفاف در مقابل خامنه‌ای قد علم کرد وگفت: «معتقدم که برای آینده کشور باید به دنبال حزب باشیم و اگر بخواهیم نظام پایدار بماند و تقویت شود، باید دو سه حزب اصلی در کشور ایجاد شود تا به تناوب کشور را اداره کنند». البته روحانی پیش از این نیز، به دنبال ردصلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان و حامیان خود در انتخابات مجلس یازدهم، هشدار داده بود «نظام جمهوری اسلامی از این امر ضرر خواهد کرد، چرا که با یک جناح نمی‌توان کشور را اداره کرد».
اکنون که خامنه‌ای موفق شده در زیر پوش کرونا و حتی به قیمت شیوع بیماری در سراسر کشور، مجلس مطلوب خود را دائر نماید و پیش از آن نیز با گماردن رئیسی جلاد در رأس قضائیه رژیم، دو قوه را مطیع امر خود نماید، اکنون در صدد آ‌نست که قوه مجریه را نیز هرچه زودتر از مهره‌های کاملا وفادار بخود و با الگوی قاسم سلیمانی بچیند. برای آنکه روحانی نیز حساب کار خود را کرده و تلاش نکند به خطوط قرمز رژیم نزدیک شود، از همین حالا شروع به ریختن آتش‌تهیه روی او کرده است تا اردوی او را کاملا بهم بریزد و در یک فرصت مناسب و ضربتی او را کنار بزند. به همین دلیل، خامنه‌ای در سخنرانی امروزش تاکید کرد:
«‌ما امروز احتیاج به تحول داریم. در بعضی زیرساخت‌های ما تحولی بوجود آمده، اما در یک مواردی تحول نداشتیم. در مواردی عقب گرد داشتیم. این خیلی تاسف‌بار، ناپسند و غیر‌قابل قبول است. برخلاف طبیعت انقلابه. زنده ماندن انقلاب به این است که پی‌در‌پی نوآوری باشه. تحول داشته باشه. پیشرفت داشته باشه. نقطه مقابل انقلاب، ارتجاعه. خیلی از انقلاب‌های دنیا مبتلا به ارتجاع شدند. یعنی بعد از آنی که ۵سال ۱۰ سال ۱۵سال از شروع انقلاب گذشت، بخاطر بی اهتمامی‌هاشون مبتلا شدن به ارتجاع. به عقبگرد».
خامنه‌ای برای اینکه خیره‌سری روحانی و قدعلم کردنش جلوی خود را و راه‌حل چند حزب سیاسیش را پاسخ مناسبی داده باشد گفت: «تحول را با یک سلسله کارهای سطحی و دم‌دستی نباید اشتباه گرفت. بعضی از کارهای سطحی متهورانه، عجولانه، تحول نیست. گاهی اوقات برای فرونشاندن هوس یک کاری، این کارها انجام می‌گیرد. اینها ارزشی ندارند. تحول کار عمقی است. کار اساسی است که بایستی اتفاق بیفتد. اینها نکاتی بود در مورد تحولی که باید ما دنبالش باشیم. ملت ایران و بخصوص جوانهای ما باید دنبالش باشند»!.

#پیش بسوی قیام   سراسری  #ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی   #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی 
# مرگ_بر_دیکتاتور #مجاهدین_خلق ایران  #IranRegimeChange
ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید