۱۳۹۹ تیر ۱۹, پنجشنبه

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارتخارجه آمریکا : انتقاد کالاما سفیدشویی گذشته مفتضح سلیمانی است



مورگان اورتگاس سخنگوی وزارتخارجه آمریکا : انتقاد کالاما سفیدشویی گذشته مفتضح سلیمانی است
مورگان اورتگاس، انتقاد کالاما ، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره قتل قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران، را رد کرد و آن را «سفیدشویی گذشته مفتضح او» خواند.
وی روز چهارشنبه ۱۸ تیرماه گفت این گزارش از طرف آمریکا را به خاطر اقدامش در دفاع از خود محکوم می‌کند و از سوی دیگر پیشینه رسوای قاسم سلیمانی به عنوان یکی از مرگبارترین تروریست‌های جهان را سفیدشویی می‌کند.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه، تدوین چنین گزارشی نوع ویژه‌ای از نادرستی فکری می‌خواهد.
خبرگزاری رویترز دوشنبه شب به نقل از آنیس کالامار نوشته بود؛ حمله به کاروان حامل قاسم سلیمانی در عراق که دی‌ماه پارسال رخ داد «مخالف منشور» سازمان ملل بوده است.
در عین حال، خانم کالامار، گفته بوده که ایالات متحده تاکنون مدارک کافی ارائه نکرده است که نشان دهد منافعش در منطقه در خطر بوده تا از این راه بتواند حمله به کاروان سلیمانی را توجیه کند.
خانم کالامار گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مربوط به اعدام‌های فراقضایی است.
اما در طی سالهای اخیر در مورد این همه اعدام فراقضایی در ایران سخنی نگفته است و آخرین گزارش او مربوط به گزارشی است که زنده یاد خانم جهانگیر داده بود و امضای خانم کالامار نیز در پای آن دیده می شود.
خانم مورگان اورتگاس در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه داده است این گزارش را جانبدارانه و ملال‌آور خواند و گفت این گزارش با دادن مجوز عبور به تروریست‌ها، لطمه‌ای به حقوق بشر است.
گفتنی است که پیشتر؛ خانم مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه گفته بود که به آنهایی که اصرار دارند وزیر ظریف «دوستشان» است، پیشنهاد می‌کنم به حرفهایش در ویدیوی صحبت‌های وی، که چند روز پیش در مجلس زده بود، گوش فرا دهند. همانطور که وزیر پمپئو به دنیا گفته است، هنگامی که رژیم ایران آمریکایی‌ها را می‌کشت، وزیر ظریف و قاسم سلیمانی کاملا در این زمینه با هم هماهنگ بودند. کافی است از ظریف بپرسید، او به این امر افتخار می‌کند.

🍒🌳💕 #پیش بسوی قیام  سراسری ایران#  اتحادوهمبستگی 🌳🌹🍒
#سال_سرنگونی  #کروناویروس #قیام_تا_پیروزی # مرگ_بر_دیکتاتور
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني  #  شهرهای شورشی
#مجاهدین_خلق ایران #ایران #ما بر اندازیم #  کانونهای شورشی
#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange
🍒🌳🌹 ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید🌳💕