۱۴۰۲ اسفند ۲۵, جمعه

چرا رهبری زنان چالش اصلی حکومت خامنه‌ای است؟ - درس هایی از جلسه ۸ مارس – قسمت سوم

        چرا رهبری زنان چالش اصلی حکومت خامنه‌ای است؟ - درس هایی از جلسه ۸ مارس – قسمت سوم

آیا خشم خامنه‌ای و حکومتش از مقاومت ایران ربطی به جایگاه زنان در این مقاومت دارد؟ این روزها آخوندها در بی‌دادگاه پر سروصدایی در تهران، ۱۰۴تن از زنان و مردان از اعضا و مسئولان مجاهدین و مقاومت را به‌طور غیابی محاکمه می‌کنند. جرم آن‌ها نبرد برای سرنگونی این رژیم است. یکی دیگر از مهم‌ترین جرایم این جنبش که به‌طور رسمی توسط دادستان جلادان اعلام شده، پذیرش رهبری زنان است. آن‌ها راست می‌گویند رهبری زنان، موجودیت حکومت را به‌چالش کشیده است. این بی‌دادگاه‌ها البته در اشکال دیگری با تولید هزاران فیلم و سریال تلویزیونی و کتاب و مقاله توسط نهادهای مختلف رژیم تکرار شده است.

لینک قسمت دوم این مقاله 

سال‌های سال است وزارت بدنام اطلاعات و نیروی تروریستی قدس یک زرادخانه بزرگ شیطان‌سازی علیه مقاومت ایران راه انداخته‌اند. تلاش‌هایشان که هر بار شکست می‌خورد، علیه تشکیلات این جنبش، علیه رهبری این مقاومت و علیه مناسبات رها و پاک زنان و مردان این جنبش است. این واکنش مذبوحانه آن‌ها نسبت به‌جاذبه اجتماعی جایگاه زنان در این مقاومت است.

چرا آخوندها از زنان خشمگین هستند؟

آخوندها و همدستان آن‌ها که رکورد‌دار اعدام و به‌ویژه اعدام زنان در سراسر جهان هستند، می‌خواهند فداکاری این زنان مقاوم را بی‌رحمی و بی‌عاطفگی نشان دهند. در حالی‌ که نه‌تنها در مقاومت ایران، بلکه در جنبش‌های آزادیبخش یا جنگ‌های مقاومت علیه اشغالگران، هم‌چنین در نبرد کنونی مردم اوکراین، فداکاری زنانی که برای حضور در میدان نبرد از همه چیز، از جمله از فرزندانشان چشم می‌پوشند، ستایش‌انگیز است.

وقتی آخوندها، بی‌دادگاه‌ها، زندان‌ها و رسانه‌هایشان را بی‌وقفه از ناسزاگویی به زنان مقاومت پر می‌کنند، به این معنی است که تمرکز مقاومت ایران بر امر برابری زن و مرد پیروز شده است و به این معنی است که چشم‌انداز اعلام شده مقاومت یعنی سرنگونی این رژیم با نقش‌آفرینی زنان بپا خاسته محقق خواهد شد.

باید تکرار کرد که آن‌چه از میان موانع سخت و بغرنج برای پیشروی زنان و مردان مجاهد خلق راه گشود، ایدئولوژی یکتاپرستانه بنیانگذاران سازمان مجاهدین و راهبری این جنبش توسط مسعود رجوی و اندیشه ضد بهره‌کشانه اوست که طی ۵دهه، مقاومت را در یک مسیر رهایی‌بخش پیش برده است.

 تجربیات شگفت زنان در مقاومت ایران

مشارکت گسترده زنان در مبارزه برای تغییر رژیم، یک روند تصادفی و خود‌به‌خودی نیست و دیدیم که با چه پشتوانه و سابقه‌یی، زن ایرانی جلودار قیام‌ها شده است.

شورای مرکزی سازمان مجاهدین متشکل از هزار زن پیشتاز، الگوی فداکاری و مبارزه برای زنان ایران به‌خصوص دختران و زنان در کانون‌های شورشی است. مجاهدانی که از همه چیز، از جمله از خانه و خانواده گذشته‌اند.

زنان مجاهد، در یک مبارزه مستمر و رهایی‌بخش، بر فرهنگ برآمده از جنسیت و فردیت فروبرنده شورش کردند و انقلابی نوین را نمایندگی می‌کنند. ببینیم آن‌ها در عمل و نظر چه فانوس‌هایی در این راه، روشن کرده‌اند؟

در یک‌ کلام چکیده تجربه آن‌ها «می‌توان و باید» است. آن‌ها توانسته‌اند نیروی بازدارنده ناباوری را عقب برانند و به باور تازه‌یی به‌خود دست پیدا کنند.

مناسبات زنان برپایه پرداختگری

در ظلمات زن‌ستیزی، حسادت، حذف و رقابت منفی، آن‌ها فداکاری و عواطف خواهرانه را پیشه خود کرده‌اند. ارزش‌های دنیای کهن‌ مانند، اصالت‌دادن به‌قیافه و جوانی و پیری را که خوره انرژی‌هاست کنار زده‌اند.

به‌جای این‌ که بگویند می‌خواهم این‌طور باشم، می‌گویند می‌توانم این طور باشم. پیشگام پذیرش مسئولیت‌های سنگین و الگوهایی در مدیریت جمعی هستند که جاه‌طلبی و رویکرد «اول من» و فقط برای من را رد می‌کنند. اما در فداکاری و مسئولیت‌پذیری همیشه جلودار و پیشقدم هستند.

قادر شده‌اند شنیدن دیگران را که کلید مناسبات پیشرفته و یک توانایی عالی انسانی است، در خود پرورش بدهند.

آموخته‌اند که اختلاف ‌نظرها، تنوع روش‌ها و انتقادها، نه موجب از دست رفتن انرژی‌ها، بلکه منشأ قدرت و پیشرفت است. به‌جای اسیر شدن در ضعف‌های خود و دیگران، کمبودهای یکدیگر را پر می‌کنند و در مناسباتی صمیمانه، با انرژی مضاعف به پیش می‌روند.

آموخته‌اند که در برابر مشکلات هر چند بزرگ، ریسک کنند و تسلیم تعادل‌قوا نشوند. آن‌ها با ضرب شدن درهم، راه‌های بسته را می‌گشایند.

امروز، زنان و مردان مجاهد، راه و روش مبارزه با ایدئولوژی‌های جنسیت و فردیت فروبرنده را به تئوری‌های مدون تبدیل کرده‌اند و در دوره‌های مختلف آموزشی و کارآموزی آن را در پراتیک و عمل روزانه تجربه می‌کنند. آن‌ها در این مبارزه به‌توان ریشه‌کنی این غل و زنجیرهای تاریخی دست پیدا کرده‌اند. شعارشان این است که ستم‌زدگی و نابرابری، یک سرنوشت ازلی و ابدی نیست. می‌توان و باید این سرنوشت شوم را واژگون کرد.

پس شمار آن‌ها فقط هزار نفر نیست. آن‌ها به همراه دختران شورشگر و کانون‌های شورشی در سراسر ایران و اشرف ‌نشان‌ها در سراسر جهان، صفی بی‌انتها را در مسیر آزادی تشکیل داده‌اند… ادامه دارد


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  
🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی
🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   
🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7