۱۴۰۲ اسفند ۲۴, پنجشنبه

چرا خمینی و خامنه ای سرکوب زنان را پایه حکمرانی خود قرار دادند؟ - درس هایی از جلسه ۸ مارس- قسمت دوم


چرا زنان پیشتاز مبارزه با دیکتاتوری دینی در ایران شدند؟ در سال ۵۷ با سرقت انقلاب مردم، نیرویی در ایران به حاکمیت رسید که از نظر فرهنگ و ایدئولوژی متعلق به هزاره‌های پیشین است. زن را انسان درجه ۲ می‌پندارد و سردمدار کنونی‌اش خامنه‌ای بارها گفته، برای زن نقشی جز خانه‌داری و فرزندآوری قائل نیست.سؤال این است که چرا در دهه‌های پایانی سده ۲۰، رژیمی که با سرقت انقلاب روی کار آمد، سرکوب نیروهای آزادیخواه و به‌طور خاص سرکوب زنان را در رأس برنامه‌های خود قرار داد؟

لینک قسمت اول درسهایی از جلسه ۸ مارس 

آیا این فقط به‌خاطر طینت عقب‌مانده حاکمان جدید بود، یا عامل دیگری هم دست‌اندرکار بود؟

در حقیقت با سرنگونی استبداد وابسته شاه، زنان به‌عنوان یک نیروی پر‌انرژی و پرانگیزه، که حامل پیشروترین مطالبات رهایی‌بخش است، به‌میدان آمدند. در نتیجه اختناق و سرکوب معمول قدرت مهار آن را نداشت. بنابراین خمینی با سوءاستفاده از اسلام و تحریف آن، دستاویز شرعی برای سرکوب فراهم کرد و استبداد زیر پرده دین را حاکم کرد.

برای بستن راه نفس جامعه باید زنان را به بند کشید؟!

آنها خوب می‌دانستند که برای بستن راه نفس جامعه، ابتدا باید زنان را به‌بند بکشند. پس همه حقوق زنان و یکی از پایه‌یی‌ترین حقوق آنها یعنی حق انتخاب پوشش را از زنان گرفتند و گفتند: این مطابق دستور اسلام است. در حالی‌که تحمیل حجاب و هر تحمیل و اجبار دیگر، برخلاف روح رهایی‌بخش اسلام است.

هم‌چنان که جدایی دین و دولت از مصوبات شورای ملی مقاومت برای ایران آینده است.

 زنان قربانیان اصلی رژیم

در ماه‌های اخیر، آخوندها، قانون جدیدی تحت عنوان «عفاف و حجاب» در مجلس خود تصویب کردند. این یک برنامه سازمان‌دهی اجتماعی و امنیتی برای اعمال اختناق است که لبه تیز آن متوجه زنان است.

هم‌زمان تهدید‌ها برای تحمیل حجاب اجباری به زنان در معابر عمومی، واحدهای تولیدی و اداری و مراکز آموزشی گسترش پیدا کرد. فشار و آزار نسبت به زنان زندانی سیاسی مضاعف شد. ولی آنها هر روز بر مقاومت‌شان علیه این رژیم می‌افزایند.

آری، دشمن شورشگران را به‌بند می‌کشد، اما آنها زندان را به میدان نبرد تبدیل می‌کنند.

در واقع آخوندها به هر اقدام جنون‌آسایی دست می‌زنند تا راه به میدان آمدن زنان و از سرگیری قیام‌ها را ببندند. به این جامعه درهم کوبیده شده نگاه کنید:

بیش از ۲۷ میلیون زن ایرانی که در سن کار‌کردن هستند، غیرفعال‌اند. مشارکت اقتصادی زنان و سهم‌شان از بازار کار به‌نسبت تمام کشورهای جهان در ردیف پایین‌ترین‌هاست. قربانی اول غارتگری بی‌رحمانه آخوندها، قربانی اول این اقتصاد درهم شکسته و قربانی اول بیکاری و بی‌خانمانی، زنان ستمزده در سراسر ایرانند.

خطاب به‌زنان به‌پاخاسته، به‌خصوص نسل پیشتاز و جوان ایران باید گفت؛ میلیون میلیون زن ایرانی که با ستم، فقر و بهره‌کشی به‌زنجیر کشیده شده‌اند، نجات‌شان در دست‌های شماست.

صدای شکستن زنجیرها به گوش می رسد

برخیزید و یک صدا تمام ایران و جهان را از این فریاد پر کنید:

نه به حجاب اجباری، نه به دین اجباری، نه به حکومت اجباری و می‌توان و باید رژیم ولایت فقیه را سرنگون کرد.

به خامنه‌ای و آخوندها می گوییم زنجیرهای نابرابری و ستم علیه زن ایرانی و زنجیر خرافه‌ها و اجبارات دینی بیش از این دوام نمی‌آورد.

دوران ستم و سرکوب و نادیده‌انگاری زنان به‌پایان می‌رسد. و شما به دست همین زنان آزاد و رها سرنگون خواهید شد.

روزی می‌آید که هیچ‌کس به‌خاطر نوع لباس یا زندگی فردی‌اش یا به‌خاطر باورهای دینی و سیاسی‌اش مورد سؤال قرار نمی‌گیرد و دیگر هیچ زنی اعدام نمی‌شود، هیچ زنی شلاق نمی‌خورد و هیچ زنی در بند و زنجیر نخواهد بود.

صدای شکستن زنجیرها به گوش می‌رسد. این صدای انقلاب است.

این پایان نظم کهنه و آغاز نظم تازه‌یی بر اساس آزادی، دموکراسی و برابری است.

طرح ۱۲ماده‌یی آزادی‌ها و حقوق زنان که از سوی مقاومت ایران ارائه شده، تضمین کننده حقوق زنان در در ایران آزاد فرداست.

ادامه دارد…


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  
🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی
🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   
🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7