۱۴۰۳ فروردین ۶, دوشنبه

نامه اعتراضی نمایندگان کنگره آمریکا به بلینکن وزیرخارجه


                         درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای جلوگیری از سفرسرکردگان حکومتی به آمریکا

کنگره آمریکا بار دیگر خواهان لغو سفر مقامات رژیم ایران شد. سرکردگان حکومت خامنه‌ای عربده کشی علیه آمریکا را به یک سنت جاری در آورده‌اند. در تمام سخنرانی‌های خامنه‌ای و یا سایر مهره‌های حکومتی شعار مرگ بر آمریکا شعار اصلی است. اما همان‌هایی که با عربده کشی گلو پاره می‌کنند برای سفر به آمریکا از خود بی‌خود می شوند. برخی افراد حکومتی هم برای روز مبادا بچه‌هایشان را به آمریکا فرستاده‌اند. آنها با ترفند دیدار فرزند سری به بلاد شیطان بزرگ آمریکا می‌زنند. احتمالا جای بدی نیست.هم اکنون نمایندگان کنگره نسبت به سفر این سرکوبگران به آمریکا معترض هستند.

نامه نمایندگان کنگره به وزیر امورخارجه آمریکا بلینکن

۲۷ عضو کنگره آمریکا به آنتونی بلینکن وزیرخارجه نامه نوشته‌ و از وی خواسته‌اند که از دادن روادید به مهره‌ها وسرکردگان حکومت خامنه‌ای برای سفر به آمریکا خودداری کند.

نمایندگان کنگره در نامه خود می‌نویسند: «رژیم ایران سابقه حقوق بشری وحشتناکی دارد. این کشور به تلاش‌ها برای بی‌ثبات کردن منطقه و تامین مالی گروه‌های تروریستی نیابتی مانند حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها ادامه می‌دهد. گروه‌های نیابتی‌ای که به حمله به نیروهای آمریکایی در منطقه ادامه می‌دهند…».

نباید به مقامات حکومت ایران امتیاز سفر داد

نمایندگان کنگره آمریکا در ادامه نامه به وزیرخارجه آمریکا یادآوری می کنند که «ما نباید به [مقامات] رژیم ایران امتیاز پا گذاشتن در خاک ایالات متحده یا اعتبار سخنرانی در سازمان ملل را بدهیم.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در زمان عضویت در «کمیسیون های مرگ» مسئول کشتار ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی است. او به عنوان رئیس جمهور با اعدام زندانیان سیاسی و کسانی که علیه رژیم با صدای بلند اعتراض می‌کنند به این تلاش‌ها ادامه می دهد.

ما خواستار خودداری [دولت آمریکا] از دادن روادید ورود [به خاک آمریکا] برای رئیسی و هر مقام دولتی یا سازمانی مرتبط با رژیم [ایران] هستیم».

قطعنامه ۱۰۰ کنگره

نمایندگان کنگره آمریکا در این نامه به بلینکن یادآوری می‌کنند که کنگره آمریکا در سال گذشته یک قطعنامه دو حزبی معروف به «قطعنامه ۱۰۰» را ارائه داده است. از این قطعنامه تعداد۲۳۸عضو کنگره حمایت به عمل آورده‌اند. قطعنامه‌ای که تأکید می‌کند این قتل‌ها توسط «کمیسیون‌های مرگ» انجام شده است که در ۱۹ژوئیه ۱۹۸۸تأسیس شد و به روشی با هدف از بین بردن اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران عمل می‌کرد»

حکومت ایران عامل بی‌ثباتی در منطقه

حکومت ایران به حمایت از بی‌ثباتی کل منطقه از طریق تأمین مالی، آموزش و تأمین سازمان‌های تروریستی نیابتی خودش ادامه داده است. نمایندگان کنگره که خواستار منع سفر سرکردگان تروریست حکومت خامنه‌ای هستند در این نامه یادآوری می‌کنند که «حمله وحشیانه ۷اکتبر ۲۰۲۳یک زنگ بیدارباش قوی درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی مورد حمایت ایران بود. رژیم همچنین ایدئولوژی‌ای را [تبلیغ می‌کند و] ارائه می‌دهد که برای کشتن بی‌گناهان به نام انقلاب اسلامی در نیروهای نیابتی این کشور عزم و اراده القاء می‌کند. رژیم علاوه بر تسلیح و تأمین مالی نیروهای نیابتی این کشور در منطقه، به گسترش تجارت غیرقانونی نفت خودش که در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌ها و تلاش‌های بین المللی در ایران ادامه دارد، ادامه می‌دهد. گروه‌های مورد حمایت ایران نیز حملاتی را علیه نیروهای آمریکایی در سراسر خاورمیانه آغاز کرده اند.

بر اساس اظهارات وزارت دفاع، از ۱۷اکتبر ۲۰۲۳تاکنون بیش از ۱۵۰حمله به نیروهای آمریکایی در منطقه صورت گرفته است. این حملات باعث زخمی شدن بسیاری از جمله کشته شدن سه نظامی آمریکایی، در تاریخ ۲۸ژانویه ۲۰۲۴شده است.

حوثی‌های یمن که توسط رژیم تامین مالی می‌شوند، همچنان به ایجاد اختلال در مسیرهای کشتیرانی تجاری در سراسر منطقه و پرتاب موشک‌ها و پهپادهای انتحاری به سمت کشتی‌ها ادامه می‌دهند.

لغو روادید مقامات حکومت آخوندی برای منع سفر به آمریکا

نمایندگان کنگره آمریکا در نامه خود یادآوری کردند که «در دهه گذشته، دو رئیس جمهور ایالات متحده از دادن ویزای ورود به مقامات ایرانی خودداری کرده اند، از جمله حمید ابوطالبی، سفیر ایران در سازمان ملل در سال ۲۰۱۴و جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در سال ۲۰۲۰».

نمایندگان کنگره آمریکا درنامه خود به بلینکن می‌نویسند: «با توجه به سوء رفتار طولانی مدت و فاحش رئیسی و رژیم او، ما قویا از شما می خواهیم که از [دادن] هرگونه روادید ورود به ایالات متحده برای رئیسی و مقامات دولتی یا سازمان‌های مرتبط با رژیم خودداری کنید. نشست مجمع عمومی که به طور معمول سالانه از سپتامبر تا دسامبر برگزار می‌شود، میزبان مقامات ایرانی خواهد بود. در حالی که، آنها نایب رئیس کمیته عمومی مجمع و گزارشگر اولین کمیته خلع سلاح و امنیت بین المللی این مجمع هستند. اجلاس سران برای آینده نیز در ماه سپتامبر برگزار می‌شود و انتظار می‌رود مقامات ایرانی در آن حضور داشته باشند.

ما درخواست می‌کنیم که هم در مجمع عمومی و هم در اجلاس سران برای آینده، روادید مقامات ایرانی لغو شده و از ورود آنها به ایالات متحده جلوگیری شود.

ما از تلاش‌های دولت برای مبارزه با گروه‌های نیابتی ایران در منطقه تشکر می‌کنیم. ما امیدواریم که دولت نسبت به این موضوع بسیار مهم اقدام سریعی انجام دهد».


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7