۱۴۰۳ تیر ۲۹, جمعه

سایت الامة: مصر: نگرانی‌های خامنه‌ای از سرنگونی رژیم و رئیس جمهور شدن پزشکیان، ایران را به سوی آینده ای نامعلوم پیش می‌برد


 سایت الامة: مصر: نگرانی‌های خامنه‌ای از سرنگونی رژیم و رئیس جمهور شدن پزشکیان، ایران را به سوی آینده ای نامعلوم پیش می‌برد

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران... سوالاتی را در محافل رسانه ای خارج از ایران ایجاد کرد: چرا خامنه ای به ریاست جمهوری پزشکیان تن داد؟ عواقب به قدرت رسیدن او برای رژیم ایران چیست؟ آیا سیاست های داخلی و منطقه ای و بین المللی رژیم حاکم بر ایران با به قدرت رسیدن وی تغییر خواهد کرد؟... پس از کشته شدن ابراهیم رئیسی در سانحه هلیکوپتر، خامنه ای مهم ترین مهره خود را از دست داد و به دنبال فردی بود که راه رئیسی را ادامه دهد، بهترین کاندیدای این سمت، سعید جلیلی بود، اما در انتخابات راه را برای پزشکیان هموار کرد.

طوری که برخی را به تعجب واداشت... پس ازفبام ۲۰۱۷ و قیام سراسری۲۰۱۹ در سطح کشور، خامنه‌ای قصد داشت هرم رژیم خود را طوری سازماندهی کرده و شخصی را منصوب کند که بطور کامل تحت امرش بوده و با نهادهای تحت فرمان خامنه‌ای و سپاه اختلاف و شکاف نداشته باشد(و رئیسی را منصوب کرد)... تا بتواند بر سر راه قیام های مردم ایران در داخل سد و مانع ایجاد کرده و در منطقه به جنگ دامن بزند.... اما این سوال پیش می‌آید که چرا خامنه‌ای پس از مرگ رئیسی سعید جلیلی که نزدیک‌ترین فرد به خود بود را از صندوق‌های رای بیرون نیاورد و بلکه راه را برای مسعود پزشکیان هموار نمود؟ در اینجا باید علت تحریم انتخابات توسط مردم ایران را نیز پیدا کرد.

انتخابات مجلس رژیم که در دو مرحله و در اسفند و اردیبهشت امسال برگزار شد، با تحریم بی سابقه مردم مواجه شد... آمار واقعی اعلام شده از سوی سازمان اجتماعی مجاهدین خلق در داخل کشور نشان داد...که 93درصد مردم آنرا تحریم کرده اند. این حادثه زنگ خطر را در سراسر رژیم به صدا درآورد...و خامنه ای بدنبال بالا بردن نسبت مشارکت در بازار انتخابات بود تا با هر بهایی میزان انزوا و نفرت مردم ایران از این رژیم را بپوشاند و به همین دلیل راه برای روی کار آمدن پزشکیان باز شد...

پس از "انتخاب" یا "تعیین" مسعود پزشکیان به عنوان رئیس دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران، لابی‌های رژیم در خارج از ایران و طرفداران سیاست شکست‌خورده استمالت، تلاش کردند تا ادامه این سیاست را با ادعای اینکه پزشکیان "اصلاح‌طلب" است و رژیم ایران در دوره ریاست جمهوری وی سیاست‌های خود را تغییر یا تعدیل خواهد نمود، توجیه کنند. کما اینکه رژیم با این نوع تبلیغات در تلاش است که کشورهای منطقه را گمراه کند که گویی با روی کار آمدن پزشکیان، رژیم از دامن زدن به جنگ و جنایت در منطقه دست خواهد برداشت.

توصیف پزشکیان بعنوان اصلاح طلب و انتظار تغییر در سیاستهای کلی رژیم... یا نشان دهنده عدم درک واقعیت کنونی جامعه ایران و وضعیت تضعیف شده دیکتاتوری حاکم است و یا با اهداف و منافع سیاسی خاصی تبلیغ می شود و واقعیت این است که پزشکیان نه می‌خواهد و نه قدرت این را دارد که از خطوط تعیین‌شده توسط خامنه‌ای منحرف شود و نمی‌تواند کاری خارج از چارچوبی که برایش مشخص‌شده، انجام دهد... انتخابات ساختگی رژیم نتیجه معضلات و شکست های بزرگی است که رژیم با آن مواجه است و منجر به بحران های مرگبار آخوندها و همچنین شدت یافتن درگیری و جنگ میان باندهای مافیایی درون رژیم خواهد شد.

در این چارچوب، به نظر میرسد دیکتاتوری مذهبی در حال حاضر در ضعیف‌ترین وضعیت خود به سر می‌برد و هیچ راهی برای گریز از بحران‌های پیش‌رو ندارد...و این رژیم در مقابلش خطر قیامهای بزرگ آینده قرار دارد .

اکنون ثابت شده است که خامنه‌ای از پس معضل جانشینی خود و بی‌آینده‌گی رژیم برنمی‌آید و در هر صورت با قیام مواجه است و بطور حتمی به دست مردم سرنگون خواهد شد. قیام های چند سال اخیر در ایران امکان سرنگونی رژیم از طریق خیزش های مردمی را نشان داد و همچنین نقش کانونهای شورشی و شبکه سازمان یافته مقاومت را در برانگیختن قیام برجسته نمود. رژیم آخوندی در آخرین مرحله حیات ننگین خود بسر برده و در محاصره مردم ایران است، بنابراین سیاست مماشات باید پایان یابد... هر کس خواهان صلح، امنیت و پیشرفت در این منطقه از جهان است، باید در کنار مردم ایران و مقاومت ایران بایستد و از خواست آنها برای سرنگونی رژیم و ایجاد یک ایران آزاد و دموکراتیک حمایت کند.



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7