۱۴۰۳ تیر ۲۷, چهارشنبه

مصاحبه جی دی ونس معاون ترامپ و ولوله در بیت خامنه‌ای


جی دی ونس معاون تازه برگزیده شده دونالد ترامپ در گفت‌وگو با تلویزیون فاکس نیوز روز۲۶تیرماه ۱۴۰۳ ولوله‌ای در بیت خامنه‌ای ایجاد کرد. او به فاکس نیوز گفت: «اگر می‌خواهید به [حکومت] ایران ضربه بزنید، به آن‌ها ضربه محکم بزنید این کاری بود که ترامپ زمانی که سلیمانی را کشت انجام داد».

نگاه به نقاط داغ، اوکراین، ایران و جنگ در خاورمیانه

شان هنیتی مجری فاکس نیوز ضمن به چالش کشیدن مواضع بایدن گفت: «من تا آخر عمر سیاست جو بایدن در قبال ایران را نمی‌فهمم». سپس ضمن طرح سوالی از دی ونس دیدگاه وی را در مورد نقاط داغ، ایران، اوکراین و جنگ در خاورمیانه را پرسید. معاون انتخاب شده ترامپ در جواب می‌گوید: «یکی از چیزهایی که من به آن افتخار می‌کنم به‌نظر من مهمترین بخش دکترین ترامپ در سیاست خارجی است».

ونس در ادامه در مورد حکومت ایران می‌گوید: «حکومت ایران. بسیاری از مردم می‌دانند که ما باید کاری با حکومت ایران انجام دهیم. اما نه این بمباران‌های کوچک ضعیف. اگر می‌خواهید به حکومت ایران ضربه بزنید، به آن‌ها ضربه محکم بزنید این کاری بود که او زمانی که سلیمانی را کشت انجام داد. در آن اقدام مردم می‌گفتند که به جنگ گسترده‌تری می‌انجامد درحالی که صلح را به ارمغان آورد. در واقع ایرانی‌ها را مهار کرد و حکومت ایران خرابکاری‌های منطقه‌ایش را کاهش داد».

چگونگی کنترل و مهار حکومت خامنه‌ای

معاون جدید ترامپ جی دی ونس به فاکس نیوز می‌گوید: «اجازه دهید فقط این را در مورد موضوع حکومت ایران بگویم. اگر می‌خواهید ایران را کنترل کنید، راهش این است اول این که پول نفت آن‌ها را متوقف کنید که البته جو بایدن در مورد آن بد عمل کرده است.

شما هم‌چنین باید متحدین ما و کشورهای عربی سنی را قادر کنید تا با هم کار کنند تا حکومت ایران را خنثی کنید. جو بایدن هیچ کاری نکرده است. شما این زیرساخت‌ها را در آنجا دارید و موجود است تا که حکومت ایران را تضعیف کنیم. جو بایدن در این رابطه هیچ کاری نکرده است. دونالد ترامپ آنرا تقویت خواهد کرد».

جنگ خاورمیانه و موضع دی ونس معاون جدید ترامپ

جی دی ونس در جواب سوال مجری تلویزیون فاکس نیوز در مورد جنگ خاورمیانه می‌گوید: «آن‌ها دوستی بهتر از دونالد ترامپ نداشتند و مشکل اینجاست، که جو بایدن پیروزی در آن جنگ را برای متحد ما سخت‌تر و سخت‌تر کرده است. شما می‌خواهید دو اتفاق بیفتد. شماره یک، شما می‌خواهید اسرائیل این جنگ را در اسرع وقت به پایان برساند، زیرا هر چه بیشتر ادامه یابد، وضعیت آن‌ها سخت‌تر می‌شود.

اما دوم، پس از جنگ، شما می‌خواهید روند صلح بین اسرائیل، عربستان سعودی، اردنی‌ها و غیره را تقویت کنید. کاری که بایدن انجام داده بدترین کارهای دنیا را انجام داده است. او جنگ را طولانی کرده است و در این روند، او حرکت واقعی به سوی صلح پایدار را برای ما دشوارتر کرده است».

نتیجه اینکه هنوز خامنه‌ای از بحران انتخابات نمایشی بیرون نیامده است که دی ونس با موضع‌گیری علیه حکومت خامنه‌ای زلزله‌ای چند ریشتری را در بیت خامنه‌ای ایجاد کرده است. طبعا موضع‌گیری‌های خامنه‌ای و مزدوران و سرکردگان نظامی در مقابل مواضع دی ونس از موضع استیصال و پوشال‌نمایی خواهد بود و بی‌تردید پاسدار غلوّگو سلامی سوت‌های زیادی را در تاریکی شرایط خواهد زد.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7