۱۴۰۳ تیر ۲۱, پنجشنبه

نگران نباشید! این اسب موهوم زین شده به سمت پرتگاه می‌رود - اسب زین شده رئیسی و توهمات کیهان خامنه‌ای



نگران نباشید! این اسب زین شده به سمت پرتگاه می‌رود  - اسب زین شده رئیسی و توهمات کیهان خامنه‌ای

کیهان خامنه‌ای گزارشی با عنوان «اسب زین شده زیر پای دولت چهاردهم» در روز ۱۸ تیر درج کرد. در روز ۲۰ تیر این روزنامه گزارش دیگری با عنوان «گزارش اسب زین شده چرا مدعیان اصلاحات را به هم ریخت؟!» درج کرد. نگاهی به این موضوع و ادعاهای کیهان و راهی که پزشکیان در ابتدای آن است با اسبی که ظاهرا اصلا زینی ندارد! کیهان در گزارش اول خود به مانند رئیسی که مدعی فتح قله‌ها و قطار پیشرفت بود، بسیار دستاوردها برای دولت رئیسی تراشیده است.

کیهان به این اشاره کرده است که وقتی دولت رئیسی سکان مجریه را از روحانی گرفت، «آوارها سنگین» بود. در عرصه اقتصادی وضعیت زمان روحانی با پایان رئیسی را مقایسه کرده و مدعی بسیار دستاورد برای دولت رئیسی شده است.

در این گزارش با تیتر اسب زین شده اشاره شده که دولت روحانی در ماه‌های پایانی، حتی توانایی پرداخت حقوق کارمندان را نداشت. انبارهای کالاهای اساسی  خالی بود و فروش نفت در پایین‌ترین سطح ممکن بود. کسری بودجه و نرخ تورم و… بیداد می‌‌کرد.

سپس مدعی می‌شود رئیسی خزانه خالی کشور را پر کرده است. خزانه امروز پر و با ذخیره ارزی مناسب و ذخیره کامل کالاهای اساسی تحویل دولت چهاردهم می‌گردد!

دیگر دستاورد کیهان برای رئیسی افزایش ظرفیت برق کشور است، در حالی که در حین نگارش این گزارش، ۱۵ استان کشور به دلیل کمبود برق در روز ۲۱ تیر ۴۰۳ تعطیل شده‌اند!

این همه دستاورد و مردم ایران بی‌خبر از آن؟!

گزارش اسب زین شده کیهان سپس مدعی انبوه دستاورد دولت رئیسی در زمینه اجتماعی،آموزشی، معیشتی و… شده است.

گزارش در گام بعد شامل دستاوردسازی سیاست خارجی برای دولت رئیسی شده است. موارد متعدد برای پیروزی در سیاست خارجی برای آن تراشیده است. از سیاست خارجی جهانی تا منطقه‌ای و… مانند از سرگیری روابط با عربستان و مذاکرات با آمریکا.

کیهان سپس به تشریح سیاست «نگاه به شرق» خامنه‌ای به عنوان دستاورد دولت رئیسی پرداخته است. نمودهای آن مانند پیوستن به پیمان شانگهای و بریکس را عنوان ساخته است.

کیهان آنگاه با برشمردن سیاست «میدان و دیپلماسی» به عنوان نقطه ضعف دولت روحانی، آن را نقطه قوت دولت رئیسی برشمرده است. سپس نقش دولت رئیسی در حمایت از حماس و جنگ غزه را به عنوان افتخار! قلمداد کرده است.

تعجب آنجاست که کیهان در مقایسه نرخ دلار در دولت روحانی و رئیسی دستاورد برای دولت رئیسی می‌تراشد در حالی که وضعیت نرخ ارز در ماه‌های اخیر واضح است.

دیگر دستاورد رئیسی در بستر اسب زین شده واردات واکسن کرونا نام برده می‌شود در حالی که همگان به یاد دارند که خامنه‌ای، با فرمان آشکار و صریح، مانع واردات واکسن معتبر خارجی شد!

رایگان‌شدن بیمه، دیگر دستاوردسازی کیهان برای دولت رئیسی است. این هم در تناقض با حذف ارز ترجیحی دارو توسط رئیسی است که قیمت دارو را تصاعدی جهش داد!

رفع کمبود معلم دستاوردسازی دیگر برای رئیسی است در حالی که در دولت رئیسی بسیاری از آخوندهای حکومتی به جای معلم، جذب شدند!

دستاوردهای اسب زین شده شده تمامی ندارد، برای پرهیز از اطاله کلام از آن می‌گذریم.

بافتن توهمات در گزارش اسب زین شده و ادعای به هم‌ریختگی در جبهه «اصلاح‌طلبان قلابی»

پس از درج گزارش اسب زین شده کیهان مجددا در ۲۰ تیر گزارش دوم با عنوان «گزارش اسب زین‌شده چرا مدعیان اصلاحات را به هم ریخت؟!» را درج کرده است.

این گزارش با استناد به دعاوی غیرواقعی و بعضا خلاف واقع گزارش اسب زین شده، آن را باعث افتخار «جبهه انقلاب» و شرم مدعیان اصلاحات قلمداد می‌کند.

کیهان در گزارش جدید خود مدعی شده که اصلاح‌طلبان قلابی در پی ضعیف‌نشان دادن کشور در دوران رئیسی پس از گزارش مزبور برآمده‌‌اند. در ادامه کیهان به «اعتراف ناخواسته و واکنش‌هایی از سر استیصال» اصلاح‌طلبان قلابی می‌پردازد.

استدلال‌های اصلاح‌طلبان در مورد فروش نفت با تخفیف فراوان، مذاکرات محرمانه مستقیم با آمریکا که خامنه‌ای و کیهان و اصول‌گرایان در زمان روحانی آن را خط قرمز می‌دانستند، برای کیهان گران آمده است.

عدم موفقیت در احیاء مذاکرات برجام به رغم مذاکره مستقیم، نیز به عنوان ایراد دیگر اصلاح‌طلبان به گزارش کیهان ذکر شده است. آنان همچنین از سرگیری روابط با عربستان را حاصل حمله به سفارت از سوی اصولگرایان و اردوی رئیسی مطرح ساخته‌‌اند. که حالا بازگشت به روابط عادی به عنوان دستاورد برای دولت رئیسی تراشیده می‌شود!

واقعیت عینی در گزارش کیهان ولی به زبانی وارونه

کیهان در گزارش دوم در مورد اسب زین شده اما به یک واقعیت عینی اشاره کرده است. کیهان نوشته است که دلیل اصلی تلا‌ش‌ها و فرار به جلو اصلاح‌طلبان قلابی یک دلیل دارد. آن هم بهانه‌تراشی برای توجیه ناکارآمدی خود در آینده است. سپس خود سیاست فرار به جلو را پیش گرفته و افزوده که اینان می‌خواهند ناکارآمدی خود در آینده را به گردن دولت قبل، یعنی دولت رئیسی بیندازند. حال چگونه ناکارآمدی دولت آینده از اکنون پیش‌بینی شده معلوم نیست؟!

در این بین یک واقعیت محرز است. کیهان می‌داند که چنین اسبی توهمی بیش نیست. پزشکیان در آینده میراث‌دار وضعیت اسفناکی است که از رئیسی به او رسیده است. پس باید از هم اکنون دست پیش را گرفت که پس نیفتاد. کیهان با به ثبت‌دادن دستاوردهای موهوم می‌خواهد فردا مدعی دولت پزشکیان شود.

این بیش از هر چیز وضعیت بن‌بست حاکمیت خامنه‌ای، چه در دوران روحانی، بیشتر از آن در دوران رئیسی و قطعا بیشتر از آن در دوران پزشکیان را نشان می‌دهد.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7