۱۴۰۳ تیر ۲۷, چهارشنبه

صوت العراق - محمد حسین المیاحی : واقعیت برای پزشکیان بعنوان رئیس جمهور اصلاح‌طلب تنها حرف و نظریه‌پردازی صرف است


صوت العراق - محمد حسین المیاحی :  واقعیت برای پزشکیان بعنوان  رئیس جمهور اصلاح‌طلب  تنها حرف و نظریه‌پردازی صرف است

واقعیت رئیس جمهور اصلاح‌طلب این است : 

در مقاله‌ها و تحلیل و تفسیرهای مختلفی که به مناسبت پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران صورت گرفته و می‌گیرد آنچه به چشم می‌خورد و جلب توجه می‌کند این است که همراه با اسم او کلمات «میانه‌رو» و «اصلاح‌طلب» و یا هر دو با هم به کار می‌رود. تجربه نشان داده با وجود اینکه بیش از سه دهه در ایران بر روی میانه‌روی و اصلاحات سرمایه گذاری شده است، اما ثابت شده است که این تنها حرف و نظریه‌پردازی صرف است که پا در واقعیت ندارد. با این وجود این سئوال مطرح می‌شود که آیا پزشکیان میانه‌رو و اصلاح‌طلب است؟

«انسان در زیر زبانش نهفته است!» این حدیث امام علی‌ ابن ابی‌طالب است و خاطر نشان می‌کند که انسان از میان حرف‌ها و سخنانی که بر زبان می‌آورد ماهیت و جوهره‌اش را بارز می‌کند. از این زاویه خوب است اظهاراتی را که پزشکیان به زبان آورده و بواسطه آن تلاش می‌کند خودش و افکار و طرح‌ها و خطوط قرمزش را که نمی‌تواند از آنها عبور کند، بررسی کنیم.

پزشکیان در جریان تبلیغات انتخاباتی خود در دانشگاه در پاسخ به دانشجویانی که او را به دلیل تعریف و تمجید از خامنه‌ای هو می‌کردند، گفت: «من به رهبری اعتقاد دارم و در او ذوب هستم... و شما نباید به کسی که به او ایمان دارم بی‌احترامی کنید.»

او در یک برنامه تبلیغاتی تلویزیونی در پاسخ به سئوال مجری که پرسید«آیا در انتخاب همکارانتان در دولت خط قرمزی دارید؟» گفت: «خط قرمز بسیار روشن است. هر فردی که با سیاست‌های کلی ولی فقیه موافق نباشد و نخواهد آن سیاست‌ها را اجرا نماید خط قرمز است».

در روز 10 ژوئن گذشته تلویزیون ایران نقل قول کرد که پزشکیان در دور دوم مناظره‌ خود گفته است: «هر کس که به مقر کمپین انتخاباتی من بیاید او را قبول می‌کنم و می‌خواهم رأی بدست بیاورم. اما آنچه که انجام خواهم داد سیاست‌های خامنه‌ای است و بر اساس آن کار خواهم کرد این خط قرمز من است» و در رابطه با سلفش ابراهیم رئیسی که خامنه‌ای وی را با دقت انتخاب کرده و بیش از همه رؤسای جمهور سابق بر او تکیه داشت، پزشکیان تاکید کرد که به همان راه و روش و برنامه‌های رئیسی متعهد است و گفت: « دولت قبلی حتما طرح‌هائی را در گذشته داشته ... ما برای اجرای همان برنامه‌ها گام برمی‌داریم. من هیچ چیز جدیدی نمی‌گویم ... لازم نیست که هر دولتی که بر سر کار می‌آید مسیر را عوض کند. هیچ تغییری در سمت حرکت نخواهد بود و در همان مسیر که بود حرکت می‌کنیم.» باید در نظر داشت که رئیسی منفورترین و مطرودترین فرد از جانب مردم ایران بود و بزرگترین قیام در دوران وی واقع شد.

اما در رابطه با قاسم سلیمانی که جوانان ایرانی عکس‌هایش را سوزانده، پوسترهایش را پاره کرده و یادمان‌هایش را تخریب می‌کنند، چنین توصیف نمود: «الگویی که جوانان باید از آن الگوبرداری کنند.». پزشکیان در مصاحبه‌ای که ده سال پیش در 6 آبان 1393 از تلویزیون رژیم پخش شد، به سابقه خود در چماقداری افتخار کرده و اعتراف نمود. وی در اعمال سرکوب از ادارات سرکوب رسمی رژیم نیز پیشی می‌گرفته است. به گفته خودش، وی فرمانده باصطلاح «انقلاب فرهنگی» در دانشگاه تبریز و پیشگام بستن دانشگاه‌ بوده است. وی همچنین اعتراف نمود در سال 1357 در اولین روزهای پیروزی انقلاب ضد سلطنتی و پیش از تحمیل حجاب اجباری، به همراه گروه‌های ارازل و اوباش، بخشنامه‌ای صادر کرده بر اساس آن کادر پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید با حجاب کامل حضور یابند و آن را عملی کردند.


به قلم محمد حسین المیاحی نویسنده عراق – صوت العراق 


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7