۱۴۰۳ تیر ۱۸, دوشنبه

گفتگوی اختصاصی پولیتیکا کیز با حسین عابدینی معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در لندن درباره انتخابات رژیم وبازتابهای آن در منطفه


گفتگوی اختصاصی  پولیتیکا کیز  با حسین عابدینی  معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در لندن  درباره انتخابات رژیم وبازتابهای آن در منطفه 

پیروزی پزشکیان در انتخابات، ضعف خامنه‌ای را آشکار می‌کند

 گفتگو درباره پیروزی «بزشکیان» در ریاست جمهوری ایران... « پولیتکال کیز» با معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران گفتگو می کند

پولیتکال کیز» با حسین عابدینی، معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در انگلیس، در خصوص پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران و بازتاب‌های آن در منطقه و داخل گفتگوی ویژه‌ای داشت.

عابدینی درباره نظر خود درباره اختلاف اصلاح طلبان و تندروها در ایران گفت: در واقع هیچ تفاوت اساسی بین به اصطلاح اصلاح طلبان و تندروها در ایران وجود ندارد و این تقسیم بندی فقط یک بازی سیاسی است که رژیم برای فریب افکار عمومی داخلی و خارجی از آن استفاده می کند. همانطور که مردم ایران در اعتراضات اخیر خود گفتند: "اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا". مردم ایران این بازی را به مدت 45 سال تجربه کرده‌اند، به‌ویژه در دوران محمد خاتمی، و دریافته‌اند که تحت نظام ولایت فقیه، اصلاحات واقعی امکان‌پذیر نیست.

امید گسترده‌ای به امکان تغییر مثبت و آغاز فصلی جدید در تاریخ ایران وجود داشت. غرب و جامعه بین‌المللی خوش‌بینی نشان دادند و به امید تغییر با او همکاری کردند، در حالی که در داخل ایران نیز خوش‌بینی مردمی وجود داشت که انتظار اصلاحات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را داشتند. با این حال، این امیدها به سرعت از بین رفت زمانی که خاتمی با اولین آزمون واقعی خود در جریان اعتراضات دانشجویی تیر 1378 روبرو شد. به جای ایستادن در کنار دانشجویان و معترضان مسالمت‌جو، خاتمی موضعی سختگیرانه اتخاذ کرد و در صف اول مقاماتی بود که اعتراضات را به شدت سرکوب کردند. در آن زمان، خاتمی اظهارنظری تاریخی کرد و از سپاه پاسداران و رهبر عالی علی خامنه‌ای تمجید کرد و گفت: "سپاه پاسداران چشم و بازوی انقلاب است و رهبر عالی روح و وجدان انقلاب است". این موضع به روشنی نشان داد که خاتمی، علی‌رغم تصویر "اصلاح‌طلبانه"اش، در نهایت بخشی جدایی‌ناپذیر از نظام بود و آمادگی به چالش کشیدن واقعی ساختارهای قدرت موجود را نداشت.

موضع اپوزیسیون ایران در قبال انتخابات اخیر چیست؟

عابدینی درباره موضع اپوزیسیون در قبال انتخابات و سلامت آن تاکید کرد: «مقاومت ایران به رهبری خانم مریم رجوی و آقای مسعود رجوی معتقد است که این انتخابات فقط یک نمایش است و بنا به گزارش کمیته اجتماعی سازمان مجاهدین خلق ایران در داخل ایران، 91 درصد از رای دهندگان در دور دوم، انتخابات را تحریم کردند، تعداد رای دهندگان در سراسر کشور تنها حدود 5.5 میلیون نفر یا 9 درصد رای دهندگان ثبت نام شده بود. این اعداد بر اساس نمونه علمی و مشاهدات 2000 شعبه اخذ رای در 248 شهر و 60 روستا در 31 استان است. این نرخ مشارکت پایین نشان دهنده رویگردانی مردم ایران از کل این رژیم است.»

وی افزود: ما معتقدیم که تغییر واقعی باید از خارج از نظام و با مقاومت مردمی و به گفته خانم مریم رجوی، رئیس منتخب شورای ملی مقاومت ایران برای دوره انتقال قدرت به مردم ایران صورت گیرد. این تحریم بزرگ یک «نه» همه جانبه به استبداد مذهبی و یک رأی است.

معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در خصوص سیاست داخلی مورد انتظار پزشکیان در سطح داخلی گفت: درک این نکته مهم است که مسعود پزشکیان چیزی جز عروسک دیگری در دستان خامنه ای نیست. وی تنها یک مهره انتخاب شده برای گرم کردن بازی انتخابات ریاست جمهوری و ادامه بازی «اصلاح طلبان و اصولگرایان» که «در ایران سوخته است نمی باشد. خود پزشکیان چند روز پیش در دانشگاه تهران اعلام کرد که «در نظام ولایت فقیه ذوب شده است.» این بدان معناست که هیچ تغییر اساسی در سیاست‌های داخلی ایجاد نمی‌شود، زیرا رئیس‌جمهور در رژیم ایران قدرت واقعی ندارد و تصمیمات اصلی بر عهده رهبر انقلاب علی خامنه‌ای و سپاه پاسداران است.»

وی ادامه داد: سوابق پزشکیان به عنوان وزیر اسبق بهداشت در دوران خاتمی و حضور چندین دوره در مجلس، این بدان معنا است که وی نمی تواند تغییری واقعی ایجاد کند. سیاست های سرکوب و نقض حقوق بشر ادامه خواهد یافت و وضعیت اقتصادی بدتر خواهد شد. اتفاقی که اکنون با انتخاب پزشکیان روی می دهد در واقع بازتاب شکاف بزرگ درون نظام است که ضعف آن را دو چندان می کند. این ممکن است راه را برای مطالبات مردمی بیشتر و شروع قیام های جدید باز کند، اما نه به دلیل اصلاحات واقعی پزشکیان، بلکه به دلیل عدم موفقیت مداوم رژیم در برآوردن نیازهای مردم ایران خواهد بود.»

وی افزود: می‌توان برای کسب اطلاعات بیشتر به برخی از مواضع قبلی او اشاره کرد. وی با تاکید بر نقش حیاتی سپاه پاسداران رژیم در حفظ امنیت ملی، وتحت عنوان پاسخی قاطع به تجاوزات آمریکا، علناً تمایل خود را برای پوشیدن مجدد لباس سپاه پاسداران اعلام کرد.

پزشکیان در سال 2022 در واکنش به قتل مهسا امینی و اعتراضات پس از آن، نسبت به علت مرگ وی ابراز تردید کرد، اما خواستار شفافیت و تحقیق شد، اعتراضات را محکوم کرد، نسبت به «اقداماتی که منجر به بی‌ثباتی ملی شود» هشدار داد. در مورد 'تشدید خشونت و آسیب به اموال عمومی' ابراز نگرانی نمود.

در فروردین 1399 در مصاحبه ای با روزنامه حکومتی همدلی از پزشکیان پرسیده شد که چرا پرونده کشته شدگان اعتراضات آبان ماه 1398 پیگیری نشد، وی پاسخ داد: «کسانی که این موضوع را اعلام کردند به زندان رفتند. من به زندان نرفتم ولی شما خودتان می توانید این کار را بکنید و به زندان بروید.» در حقیقت او از خبرنگاران خواست تا تحقیق کنند و حقیقت را فاش کنند و متعجب بودند که چرا خبرنگاران این کار را نکرده اند.

عابدینی درباره سیاست مورد انتظار پزشکیان در پرونده هسته‌ای و سایر موضوعات راهبردی توضیح داد: باید توجه داشت که تصمیمات مربوط به برنامه هسته‌ای و سایر موضوعات راهبردی توسط رئیس جمهور در ایران اتخاذ نمی‌شود و این تصمیم ها توسط خامنه ای و سپاه پاسداران گرفته می شود، بنابراین بیانیه ها و اقدامات پزشکیان مؤید این است که او تنها ابزاری برای اجرای سیاست های نظام بدون تغییر اساسی خواهد بود».

وی ادامه داد: پزشکیان در دوران تبلیغات انتخاباتی خود مایل بود با رویکرد ابراهیم رئیسی و دستورات علی خامنه ای موافقت کامل خود را نشان دهد. وی در 19 خرداد اظهار داشت: ما باید همین مسیر را ادامه دهیم، قرار نیست مسیر را تغییر دهیم. سیاست‌های عمومی به معنای برنامه‌های با ثبات است که ما به ثبات رسیده‌ایم. علاوه بر این، برخلاف تبلیغات فریبنده برخی رسانه های دولتی که سعی می کنند پزشکیان را نماد تغییر جلوه دهند، خود پزشکیان در مصاحبه ای در روز 24 خرداد، نقش واقعی خود را فاش کرد و گفت: «من برای ایجاد شور و نشاط برای مشارکت دراین انتخابات در برابر دشمنانی که ما را زیر نظر دارند.شرکت کردم. 'اگر مردم حاضر نشوند، کشور ما در خطر خواهد بود.'

وی افزود: این اظهارات به وضوح نشان می‌دهد که پزشکیان خود را ابزاری برای نجات رژیم خامنه‌ای می‌داند که در بحران‌ها فرو رفته و به مرز فروپاشی رسیده است. وبر اساس این داده ها پیش بینی که رژیم ایران به توسعه منطقه ای در خارج از کشور و همچنین تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته ای ادامه بدهد. و در عین حال تلاش کند تا جامعه بین المللی را از طریق مذاکرات طولانی و وعده های دروغین فریب دهد.

عابدینی در این زمینه تاکید کرد: پزشکیان تاثیر واقعی بر این سیاست های راهبردی نخواهد داشت، و صرفاً چهره بیرونی برای اجرای تصمیمات خامنه ای و سپاه پاسداران تروریست خواهد بود که موید ادامه رویکرد کنونی نظام در همه مسائل داخلی و خارجی است..»

عابدینی در خصوص ویژگی‌های سیاست خارجی مورد انتظار پزشکیان در پرونده‌های مهمی چون سوریه، عراق، لبنان، یمن، خلیج‌فارس و فلسطین گفت: «سیاست خارجی رژیم ایران با تغییر رئیس‌جمهور و ایران تغییر نخواهد کرد. به مداخله در امور کشورهای منطقه و حمایت از شبه نظامیان و گروه های تروریستی ادامه خواهد داد و در سوریه و عراق نیز به حمایت از رژیم اسد و شبه نظامیان شیعه در لبنان ادامه می دهد. از حزب الله حمایت می کند و در یمن به حمایت از حوثی ها ادامه خواهد داد، در مورد فلسطین و اسرائیل، رژیم همچنان از مسئله فلسطین به عنوان پوششی برای دخالتهای خود در منطقه استفاده خواهد کرد، زیرا همه این مسائل در دست ریاست جمهوری نیست. بلکه همه آنها در دست خامنه ای و سپاه تروریستی قدس می باشد و با تغییر رئیس جمهور هیچ چیز تغییر نخواهد کرد و این همان چیزی است که در 45 سال گذشته در ایران رخ داده است.

عابدینی در پایان سخنان خود گفت: تحریم گسترده انتخابات بیانگر طرد مردمی کل نظام است که توسط خانم مریم رجوی رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران برای دوره انتقال قدرت، بیان شده است. این تحریم بزرگ یک «نه» همه جانبه به استبداد مذهبی و رای قاطع مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی و ایجاد یک جمهوری دموکراتیک است. ما در مقاومت ایران معتقدیم که تنها راه حل سرنگونی کامل این رژیم و ایجاد یک جمهوری دموکراتیک است که به حقوق بشر احترام بگذارد و با همسایگان خود در صلح زندگی کند. این همان چیزی است که ما برای آن مبارزه می کنیم و از جامعه جهانی می خواهیم که از مبارزات مردم ایران برای آزادی و دموکراسی حمایت کند.»


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7