۱۴۰۳ تیر ۲۵, دوشنبه

لوموند : پرونده آفتابگردان : جنایتکار خرده پا، تلاش برای ترور و سایه ای که ایران انداخته است


          لوموند : پرونده آفتابگردان : جنایتکار خرده پا، تلاش برای ترور و سایه ای که ایران انداخته است

در ۹ نوامبر سال گذشته، آلخو ویدال کوادراس، رهبر سیاسی اسپانیا، از یک سوء قصد در روز روشن در مادرید جان سالم به در برد. او بلادرنگ رژیم ایران را متهم کرد. مظنون اصلی، مردی از پاریس بزرگ، در ۶ ژوئن در هلند دستگیر شد.او هرگز چهره مردی را که قصد کشتن او را داشت ندیده است. او به سختی صدایش را شنید. آلخو ویدال کوادراس، از پیاده‌روی معمولی خودش در پارک رتیرو مادرید در حال بازگشت به خانه بود، که شخصی پشت سر او این جمله را به زبان آورد: هولا سنیور [سلام آقا].

ساعت ۱/۵ بعد از ظهر پنجشنبه ۹ نوامبر ۲۰۲۳، در خیابانی که او در آن قدم می‌زد، [خیابان کاله نونز دو بالوآ] (Calle Nuñez de Balboa)، مملو از جمعیت بود. این سیاستمدار 78 ساله اسپانیایی که قبل از تأسیس حزب راست افراطی وکس (Vox)معاون رئیس پارلمان اروپا بود، تنها چند قدم از ورودی ساختمان خودش، فاصله داشت.

او به لوموند گفت: من برگشتم و حرکتی انجام دادم که جانم را نجات داد. من سرم را به یک طرف برگرداندم. مرد پشت سرش ماشه را فشار داد، اما گلوله 9 میلی متری کلت پارابلوم (Parabellum)که باید جمجمه او را می شکافت، به جای آن از فک او عبور کرد.

رهگذران به کمک این سیاستمدار شتافتند که روی پیاده رو تلوتلو می خورد. مردی ژاکت خود را درآورد و آن را روی زخم هایش فشار داد تا جلوی خونریزی را بگیرد تا کمک برسد. ویدال کوادراس سپس 16 روز را در بیمارستان گذراند و در آنجا تحت بازسازی صورت قرار گرفت.

چند هفته بعد، زمانی که بازرسان اسپانیایی برای بازجویی از او به خانه‌اش آمدند، او لحظه‌ای درنگ نکرد: او رژیم ایران را متهم کرد که در پس سوء قصدش بوده است.

ویدال کوادراس قبل از سقوط فقط دو کلمه و صدای شلیک گلوله را شنید.

اما رهگذران ضارب او را قبل از ناپدید شدن در خیابان های مادرید،توصیف کردند.

مرد مسلح با پوشیدن ژاکت آبی و کلاه ایمنی موتورسیکلت با یک اسکوتر مشکی یاماها، با همدستی که منتظر او بود، فرار کرد.

لوموند انگلیسی -  نویسنده لورین دو فوشه


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7