۱۴۰۳ مهر ۲۳, دوشنبه

آخرین تحولات ورویدادهای جنگ منطقه :در یک تحول مهم اولف کریسترسون، نخست‌وزیر سوئد از اتحادیه اروپاخواست سپاه پاسداران را به‌عنوان سازمان تروریستی معرفی کند

 


آخرین تحولات  ورویدادهای جنگ منطقه :در یک تحول مهم اولف کریسترسون، نخست‌وزیر سوئد  از اتحادیه اروپاخواست  سپاه پاسداران را به‌عنوان سازمان تروریستی معرفی کند


اولف کریسترسون، نخست‌وزیر سوئد  از اتحادیه اروپاخواست  سپاه پاسداران را به‌عنوان سازمان تروریستی معرفی کند

اولف کریسترسون، نخست‌وزیر سوئد، روز یکشنبه ۲۲مهر اعلام کرد که این کشور از اتحادیه اروپا درخواست خواهد کرد تا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند. این درخواست پس از چندین حمله به اهداف اسراییلی در سوئد مطرح شده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: بر اساس گزارشها، آژانس اطلاعاتی سوئد (ساپو) رژیم ایران را متهم کرده که با استفاده از گروه‌های جنایتکار سوئدی، حملاتی خشونت‌آمیز در سوئد ترتیب داده است.

کریسترسون در مصاحبه با روزنامه «اکسپرسن» اعلام کرد که سوئد خواستار برخورد جدی اتحادیه اروپا با نقش سپاه پاسداران در منطقه خاورمیانه و فعالیت‌های مخرب آن در اروپا، از جمله سوئد، است. وی تأکید کرد که تنها راه منطقی، تدوین یک طبقه‌بندی تروریستی مشترک در اتحادیه اروپا است تا بتوان اقدامات گسترده‌تری از تحریم‌های کنونی انجام داد.

**

آمریکا سامانه دفاع موشکی تاد و ۱۰۰ سرباز را به اسراییل اعزام می‌کند

پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده یک سامانه دفاع موشکی پیشرفته به همراه حدود ۱۰۰ نیروی آمریکایی به اسراییل اعزام می‌کند.

نیویورک تایمز روز یکشنبه ۲۲مهر نوشت: این نخستین بار است که از زمان حملات حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، نیروهای آمریکایی به اسراییل فرستاده می‌شوند.

سامانه دفاعی تاد (THAAD)، یک سامانه متحرک است که به ارتش اسراییل کمک می‌کند تا از شهرها، نیروها و تأسیسات خود در برابر موشکهای بالستیک کوتاه و میان‌برد، مانند موشک‌هایی که ایران اخیراً استفاده کرده است، دفاع کند.

**

نیویورک تایمز: انتشار اسناد مخفی توسط نیویورک تایمز و برملا شدن نقش رژیم در جنگ‌افروزی برخلاف انکار خامنه‌ای

حماس در ابتدا تصمیم گرفته بود حمله را با اسم رمز ”پروژه بزرگ“ در پاییز ۲۰۲۲ انجام دهد اما آن را به عقب انداخت چون تلاش می‌کرد رژیم ایران و حزب‌الله را به شرکت در آن متقاعد سازد

نیویورک تایمز ۱۲ اکتبر ۲۰۲۴ (۲۱مهر) زیر عنوان «‌اسناد مخفی نشان می‌دهد که حماس تلاش کرد ایران را متقاعد سازد که به حمله ۷ اکتبر بپیوندد»، نوشت:

حماس در ابتدا تصمیم گرفته بود که این حمله با اسم رمز ”پروژه بزرگ“ را در پاییز ۲۰۲۲ انجام دهد. اما انجام طرح را به عقب انداخت چون تلاش داشت ایران و حزب‌الله را به شرکت در آن متقاعد سازد

در ژوئیه ۲۰۲۳، حماس یک مقام ارشد را به لبنان اعزام کرد که در آنجا با یک فرمانده ارشد ایرانی ملاقات نمود و درخواست کمک برای زدن سایت‌های حساس اسراییل در شروع حمله را نمود.

نیویورک تایمز در متن مشروحی که از اسناد افشا شده در این باره منتشر کرده است می‌گوید: بنا به یادداشت‌های جلسه‌یی در اوت ۲۰۲۳، خلیل الحیه معاون سینوار، طرح را ماه قبل با محمد سعید ایزدی، یک فرمانده بالای ایرانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در لبنان که بر روابط تهران با گروه‌های مسلح فلسطینی نظارت داشته مورد بحث قرار داده بود. این یادداشتها هم‌چنین نشان می‌دهد که الحیه قصد داشته موضوع را با حسن نصرالله رهبر حزب‌الله مطرح کند...

یادداشت‌های ماه اوت گزارش می‌کند که الحیه به ایزدی، فرمانده بالای ایرانی، گفته است که حماس برای زدن سایت‌های حساس در ”اولین ساعت“ حمله، نیاز به کمک دارد.

بنا به این سند، ایزدی گفت که حزب‌الله و حماس از این طرح در اساس حمایت می‌کنند اما برای ”آماده کردن فضا“ به زمان نیاز دارند.

نیویورک تایمز نوشت: هیأت نمایندگی ایران در ملل متحد ادعاهای صورت گرفته در یادداشتها را تکذیب کرد.

رویترز : اخبار جنگ منطقه 

  ارتش اسرائیل: آژیرهای خطر در مرکز اسرائیل به صدا درآمدند

- دبی، 14 اکتبر (رویترز) - ارتش اسرائیل اعلام کرد که به دلیل پرتاب تعدادی پرتابه از لبنان به خاک اسرائیل، آژیر خطر در مرکز اسرائیل به صدا درآمد.

- فیلیپو گراندی، رئیس سازمان ملل متحد در امور پناهندگان: اگر حملات هوایی در لبنان ادامه یابد، تعداد بیشتری آواره خواهند شد و برخی به کشورهای دیگر نقل مکان خواهند کرد.

- سازمان جهانی بهداشت: مرحله دوم کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در غزه مرکزی آغاز شد

- دبی، 14 اکتبر (رویترز) - وزارت بهداشت فلسطین روز دوشنبه اعلام کرد که حمله نظامی اسرائیل به نوار غزه از 7 اکتبر 2023 تاکنون حداقل 42289 فلسطینی را کشته و 98684 نفر را زخمی کرده است.

**

سایت یورو نیوز، : اتحادیه اروپا مبنای قانونی برای شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) به عنوان یک سازمان تروریستی پیدا کرده است

اتحادیه اروپا مبنای قانونی برای شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) به عنوان یک سازمان تروریستی پیدا کرده است و این شکافی را پر می کند که سال ها مانع از اتخاذ این تصمیم حیاتی شده بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رهبری سرکوب وحشیانه معترضان ایرانی، انتقال تسلیحات به روسیه و پرتاب موشک های بالستیک علیه اسرائیل و همچنین حمایت از شبه نظامیان در سراسر خاورمیانه متهم شده است.

اساس آن از حکم صادر شده در ماه مارس توسط دادگاه عالی منطقه ای دوسلدورف ناشی می شود که نشان می دهد حمله سال 2022 به کنیسه بوخوم در غرب آلمان توسط یک آژانس دولتی ایران آغاز شده است.

زمانی که حکم منتشر شد، این انتظارات را افزایش داد که بلوک در نهایت می‌تواند زمینه‌های قانونی را برای پیشبرد این نام‌گذاری، حتی اگر بروکسل با دقت انجام دهد، تضمین کند.

**

سایت دولت انگلستان - بیانیه مطبوعاتی درباره تحریم های جدید علیه رژیم ایران 

پس از حمله به اسرائیل، انگلیس تحریم هایی را علیه شخصیت ها و سازمان های نظامی ایران اعلام کرد

به دنبال ادامه فعالیت خطرناک و بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه، انگلیس تحریم‌هایی را علیه افراد و سازمان‌های ایرانی اعلام کرد.

دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه و نماینده محترم دیوید لامی

به دنبال ادامه فعالیت خطرناک و بی‌ثبات‌کننده ایران در سراسر خاورمیانه، بریتانیا تحریم‌هایی را علیه افراد و سازمان‌های ایرانی اعلام کرد.

تحریم‌ها، شخصیت‌های ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی هوایی ایران و سازمان‌های مرتبط با توسعه موشک‌های بالستیک و کروز ایران را هدف قرار می‌دهند.

انتشار این بیانیه پس از حمله ایران به اسرائیل در اول اکتبر می باشد که تهدیدی برای تشدید درگیری در خاورمیانه بود.

بریتانیا امروز (14 اکتبر) دور جدیدی از تحریم‌ها را اعلام کرد که شخصیت‌ها و سازمان‌های نظامی ارشد ایرانی را به دلیل نقش آنها در تلاش برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه هدف قرار می‌دهد.

در واکنش به حمله ایران به اسرائیل در اول مهرماه، بسته امروز، شخصیت‌های ارشدی را که این رفتار را تسهیل می‌کنند، در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی هوایی ایران و سازمان اطلاعات سپاه را هدف قرار می‌دهد.

این بسته همچنین دفتر طراحی سیستم‌های پیشران فرزانگان (FPSDB) را که قطعات قابل استفاده در موشک‌های کروز را طراحی و تولید می‌کند و همچنین آژانس فضایی ایران که فناوری‌هایی را توسعه می‌دهد که کاربردهایی در توسعه موشک‌های بالستیک دارند، لیست گذاری می‌کند.

دیوید لامی وزیر امور خارجه گفت:

با وجود هشدارهای مکرر، اقدامات خطرناک ایران و نیروهای نیابتی آن باعث تشدید بیشتر تنش در خاورمیانه می شود.

پس از حمله موشکی بالستیک به اسرائیل، ما ایران را مورد حسابرسی قرار داده و کسانی را که این اقدامات را تسهیل کرده‌اند افشا می‌کنیم.

در کنار متحدان و شرکا، ما به اتخاذ تدابیر لازم برای به چالش کشیدن تهدیدات غیرقابل قبول ایران و فشار برای کاهش تنش در سراسر منطقه ادامه خواهیم داد.

اعلامیه امروز در پی هشدارهای مکرر بریتانیا و شرکای بین‌المللی است که از ایران خواسته‌اند تا فعالیت خطرناک و تشدید‌کننده خود در سراسر خاورمیانه را متوقف کند.

این همچنین به دنبال بیانیه مشترک جی ۷ G7 در محکومیت حمله موشکی ایران به اسرائیل و تشریح اقدامات لازم در پاسخ به آن است.

وزیر امور خارجه همچنین در جلسه امروز شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا درباره اقدامات ایران با شرکای اروپایی گفت وگو کرد و در آنجا به تلاش برای کاهش تنش در منطقه ادامه داد.

افرادی که امروز تحریم شده اند و مشمول ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی هستند، عبارتند از:

عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و عضو شورای عالی امنیت ملی ایران.

محمدحسین دادرس: جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران.

حمید واحدی: فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران.

محمد کاظمی: رئیس اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

حبیب الله سیاری: رئیس ستاد مشترک ارتش و معاون هماهنگی ارتش ایران.

علی محمد نائینی: سخنگوی سپاه

حسین پورفرزانه: مهندس ارشد دفتر طراحی سامانه های پیشرانه فرزانگان (FPSDB).

سازمان‌های زیر نیز مشمول توقیف دارایی‌ها هستند:

دفتر طراحی سیستم های پیشران فرزانگان (FPSDB): FPSDB فناوری موتوری را طراحی و تولید می کند که می تواند در موشک های کروز استفاده شود.

آژانس فضایی ایران: آژانس فضایی ایران فناوری‌های پرتابگر فضایی را توسعه می‌دهد که در توسعه موشک‌های بالستیک کاربرد دارد.

بریتانیا در حال حاضر بیش از 400 تحریم علیه ایران اعمال کرده است، از جمله مواردی که علیه سپاه پاسداران به طور کامل و بسیاری از کسانی که مسئول حمله اخیر به اسرائیل هستند، اعمال شده است.

بریتانیا به همکاری با شرکای بین المللی ادامه خواهد داد تا ایران را به دلیل رفتار تشدیدکننده خود در خاورمیانه و تلاش هایش برای تضعیف امنیت جهانی پاسخگو کند.

بریتانیا واضح است که باید از یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر به هر قیمتی اجتناب شود و متعهد به همکاری با شرکا برای تضمین آتش‌بس از همه طرف‌ها است.

**

اظهارات  خانم آنا لورمن  معاون  وزارت خارجه آلمان در ورود به اجلاس شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره مداخلات رژیم ایران در جنگ افروزی منطقه وحمایت ازتروریستهای نیابتی مانند حزب الله وحماس وحوثیها

سایت کمیسیون اروپا

خانم آنا لورمن Anna LÜHRMANN ، معاون وزیر خارجه در امور اروپایی و محیط زیست در وزارت خارجه آلمان: پس از حمله وحشیانه حماس به اسرائیل، منطقه همچنان در آستانه فاجعه است. امروز ما به بحث خواهیم پرداخت که چگونه ما به عنوان اتحادیه اروپا می توانیم اطمینان حاصل کنیم که وضعیت در منطقه بیشتر از این تشدید نمی شود. همچنین ایران مستقیماً با موشک و به طور غیرمستقیم با حمایت از تروریست های حماس، حزب الله و حوتی ها به اسرائیل حمله کرده است. ما نمی توانیم این را بی پاسخ بگذاریم. بنابراین ما در مورد اینکه چگونه می توانیم با تحریم های جدید به این موضوع واکنش نشان دهیم، بحث خواهیم کرد. ایران علاوه بر این به روسیه برای حمله وحشیانه به اوکراین کمک کرد. به همین دلیل است که ما امروز تحریم هایی را علیه ایران در این زمینه تصویب می کنیم. اسرائیل نیز از سوی حزب الله لبنان مورد حمله قرار می گیرد. این حملات باید متوقف شود. اسرائیل حق دفاع از خود را بر اساس قوانین بین المللی دارد. مهمترین چیز این است که واقعاً حفاظت از غیرنظامیان تضمین شود. گلوله باران نیروهای حافظ صلح سازمان ملل غیرقابل قبول است. به همین دلیل است که ما به عنوان اتحادیه اروپا به بیانیه ای رای داده ایم که در آن این موضوع را به وضوح بیان می کنیم و همچنین از دولت اسرائیل می خواهیم که شفاف سازی کند. ما همچنین در مورد وضعیت انسانی در غزه، به ویژه در شمال غزه، بسیار نگران هستیم. در این رابطه از اسرائیل خواسته شده است که گذرگاه های مرزی و گذرگاه های زمینی را باز کند تا کمک های بشردوستانه فوری به مردم، زنان و کودکان غزه برسد.

خانم آنا لورمن: دولت آلمان مدت‌هاست که تلاش می‌کند تا سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. و زمان آن فرا رسیده است که ما برای این کار در اتحادیه اروپا نیز راه را هموار کنیم.

پرسش: ایران این موضوع را رد می کند که موشکهای بالستیک به روسیه فرستاده است. آیا شواهد کافی برای آن وجود دارد؟

خانم آنا لورمن: شواهد واضحی وجود دارد که ایران موشک های بالستیک تحویل داده است. و این به وضوح با این وظیفه حفظ صلح سازگار نیست. ما متعهد به تضمین این هستیم که اوکراینی‌ها خودشان این حق را داشته باشند که درباره آینده خود تصمیم بگیرند، به همین دلیل در این رابطه نیاید از روسیه حمایت نظامی صورت بگیرد.

**

روزنامه یدیعوت أحرونوت» اسرائیلی : کابینه اسرائیل حمله به ایران بدون مشخص کردن زمان را تائید کرد 

نگرانیها از فشارها بر خامنه ای برای لغو ممنوعیت بمب اتمی

روز شنبه منابع اسرائیلی اعلام کردند که تصمیم برای حمله به ایران اتخاذ شده، اما حجم و زمان این حمله هنوز مشخص نشده است. این در حالی است که گزارش‌های خبری اهداف احتمالی اسرائیل در ایران را ثبت کرده‌اند.

این منابع به روزنامه «یدیعوت أحرونوت» گفتند که تصمیم، گرفته شده، اما تنها چیزی که می‌تواند مانع آن شود، توافقی برای آتش‌بس در شمال و جنوب متناسب با شرایط مطلوب اسرائیل است که احتمال آن بسیار کم است.

این روزنامه نوشت، همان‌طور که وزیر دفاع یوآف غالانت وعده داده، حمله اسرائیل غافلگیرکننده، دقیق و مؤثر خواهد بود، حتی اگر این موضوع به جنگ منطقه‌ای منجر شود و اوضاع را از حالت واکنش‌ها و پاسخ به آنها خارج کند.

تأخیر در حمله

شورای وزیران کوچک اسرائیل برای امور امنیتی و سیاسی، رای‌گیری درباره زمان و اهداف حمله پیش بینی شده اسرائیل به ایران را تا قبل از روز «غفران» اسرائیلی به تعویق انداخته بود .

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گزارش دادند که «کابینه» طی بحث‌هایی که قبل از «غفران» برگزار شد، به تصمیم مشخصی درباره حمله به ایران نرسید.

آنها افزودند، شورای وزیران اسرائیل بر خطوط کلی در خصوص پاسخ به حمله موشکی ایران یا حتی به تفویض اختیارات به نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو و وزیر دفاع یوآف غالانت برای اتخاذ تصمیمات لازمه رای نداده است .

یک منبع امنیتی گفت، رای‌گیری در روزهای نزدیک به اجرای عملیات انجام خواهد شد.

از بعدازظهر جمعه تا عصر شنبه، اسرائیل در حالت تعطیلی کامل قرار داشت و تمامی مراکز رسمی و غیررسمی تعطیل شدند. راهها و فرودگاه‌ها بسته و وسایل نقلیه و حمل‌ونقل عمومی متوقف شدند. همچنین رسانه‌ها به دلیل بزرگداشت روز «غفران» (کیپور)، که مقدس‌ترین روز برای یهودیان است، فعالیت خود را متوقف کردند. در عین حال، فرماندهی جبهه داخلی به فعال‌سازی هشدارها و دستورالعمل‌ها ادامه داد و این کار با کمک یک موج صامت بر روی ایستگاه‌های رادیویی، در هماهنگی با فرماندهی جبهه داخلی و بر روی تلفن‌های همراه و همچنین از طریق هشدار بر روی کامپیوترهای شخصی انجام شد.

وضعیت بسیار متشنج

روزنامه «یدیعوت» گزارش داد که وضعیت بسیار متشنج است و بخشی از آن به تغییرات احتمالی در داخل رژیم ایران مربوط می‌شود.

این روزنامه به نقل از منابع اطلاعاتی غربی افزود که علی خامنه‌ای، رهبر ایران، تحت فشار فزاینده‌ای برای تغییر فتوای هسته‌ای خود و تأیید دستیابی به سلاح هسته‌ای قرار دارد.

به گفته این روزنامه، «مقامات ارشد رژیم به خامنه‌ای فشار می‌آورند که لغو فتوای ممنوعیت سلاح هسته‌ای، تنها راهی است که می‌تواند حکومت را تقویت کند و تضمینی برای ادامه جمهوری اسلامی برای نسل‌ها باشد.

به گزارش «یدیعوت أحرونوت»، به رهبر عالی اعلام شده که مداخله علنی ایران در جنگ، در واقع، نشان‌دهنده دخالت فعال آن به نفع (حماس) و (حزب‌الله) بوده و بی‌طرف نگه داشتن این دو سازمان به‌ ویژه برای اسرائیل و چه بسا برای رئیس‌جمهور آمریکای جو بایدن در روزهای آخر حضورش در کاخ سفید، جذابیت بالایی داشته باشد و اکنون فرصت بزرگی برای حمله وجود دارد.

این روزنامه تأکید کرد که به رهبر گفته شده خیلی بهتر است بطور پنهانی تا جایی که ممکن است سریعا برای دستیابی به بمب اتمی اقدام کند.

مؤسسه امنیتی اسرائیل نگران سناریویی است که در آن ایرانی‌ها در فاصله بین انتخابات آمریکا در ماه آینده و انتصاب رئیس‌جمهور در ژانویه موفق شوند و در این زمان ایالات متحده در تدوین پاسخ مناسب دچار مشکل خواهد شد.

این روزنامه افزود که «انگیزه ایرانی‌ها همچنین تحت تأثیر احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکاست. پس از ترور قاسم سلیمانی و فروپاشی مذاکرات هسته‌ای، تهران، ترامپ را دشمنی سرسخت می‌داند و باور دارد اگر سلاح هسته‌ای داشته باشد، .... رئیس‌جمهورامریکا در این رابطه دو بار فکر خواهد کرد».

اما «یدیعوت أحرونوت» به سؤال درباره اینکه آیا این موضوع از نظر فنی امکان پذیر است، پاسخی نداد و تنها گفت که این مسئله در تهران، غرب و اسرائیل مطرح می‌باشد. این روزنامه همچنین افزود: «در این لحظه، روند واضح است: تشدید تنش».

آیا ایران فتوی هسته‌ای را لغو می‌کند؟

دعوت‌هایی برای لغو «فتوی ممنوعیت» سلاح هسته‌ای به دفتر علی خامنه‌ای، رهبر ایران، ارائه شده است تا با تهدیدات اسرائیل علیه ایران مقابله کنند.

خبرگزاری «فارس» به نقل از رسول سنایی‌راد، مشاور امور سیاسی در دفتر خامنه‌ای، گزارش داد که «حمله احتمالی اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای، خطوط قرمز منطقه‌ای و بین‌المللی را درهم می‌شکند».

سنایی‌راد گفت: «برخی سیاستمداران (ایرانی) به امکان تغییر دکترین استراتژیک هسته‌ای اشاره کرده‌اند؛ زیرا حمله به مراکز انرژی در کشور، تأثیراتی بر معادلات در حین جنگ و پس از آن خواهد گذاشت .

علی حسن اخلاق امیری، نماینده مجلس، از شورای عالی امنیت ملی خواست تا «در اسرع وقت در وضعیت دکترین دفاع از ایران تجدید نظر کند».

او گفت: «بررسی فتوی (ممنوعیت) بر اساس ادبیات فقهی به زمان و مکانی مؤثر مربوط می‌شود و سپس نتایج آن به رهبر عرضه می‌شود».

در تل‌آویو، گزارش شده است که نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، و رئیس‌جمهور آمریکا، جو بایدن، بر سر «حمله‌ای شدید به ایران» که برای ایران قابل تحمل باشد توافق کرده‌اند.

**

تلویزیون العربیه اخبار جنگ منطقه 

اخبار لبنان - تحولات نظامی:

آویگدور لیبرمن: وزیر دفاع سابق اسرائیل خواستار جداسازی جنوب لبنان به عنوان راه‌حلی برای پایان دادن به درگیری با حزب‌الله شد.

ارتش لبنان: اعلام کرد 3 سرباز در حمله هوایی اسرائیل به شهرک برج الملوک مجروح شدند.

حمله پهپادی حزب‌الله: در حمله به پایگاه «بنیامینا» در جنوب حیفا، 3 سرباز اسرائیلی کشته و 67 نفر زخمی شدند.

یوآف گالانت: وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد که حزب‌الله تنها یک سوم از موشک‌های خود را در اختیار دارد و ارتش اسرائیل به حملات خود در مرز لبنان ادامه می‌دهد.

تلفات و آسیب‌ها:

تصاویری از ویرانی: تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی ویرانی‌های گسترده در حومه جنوبی بیروت را پس از حملات اسرائیل نشان می‌دهد.

کشته و زخمی: گزارش‌ها حاکی از کشته شدن 4 سرباز و زخمی شدن 67 نفر در حمله به پایگاه نظامی در حیفا است.

سخنان مقامات:

نجیب میقاتی: نخست‌وزیر موقت لبنان از عربستان سعودی برای کمک‌های بشردوستانه تشکر کرد.

بایدن: از ارسال سامانه ضد موشکی تاد به اسرائیل خبر داد.

امانوئل مکرون: خواستار حمایت ایران از آتش‌بس جامع در خاورمیانه شد.

اخبار غزه

تلفات انسانی:

بمباران در شیخ رضوان: در بمبارانهای اسرائیل در این منطقه، تعداد زیادی از غیرنظامیان جان باختند و زخمی شدند.

حملات به جبالیه: 30 نفر در حملات هوایی اسرائیل به منطقه جبالیه کشته شدند.

عملیات نظامی:

کتائب القسام: با نیروهای اسرائیلی در جبالیه درگیر شدند و به آن‌ها حمله کردند.

استفاده از سلاح‌های ممنوعه: بر اساس بیانیه حزب‌الله، اسرائیل در حملات خود به بمب‌های خوشه‌ای متوسل شده است.

کمک‌های بشردوستانه:

وضعیت بحرانی در بیمارستان‌ها: پزشکان در بیمارستان کمال عدوان از وضعیت بحرانی بیماران خبر دادند و کمبود سوخت را اعلام کردند.

اخبار کرانه باختری

یورش و درگیری‌ها:یورش به نابلس: ارتش اسرائیل به کرانه باختری یورش برد و درگیری‌های شدیدی با نیروهای مقاومت صورت گرفت.

اعتراضات و سرکوب: در برخی مناطق، نیروهای اسرائیلی به سرکوب معترضان پرداختند و درگیری‌ها به شدت افزایش یافته است

**

سایت باربارا لی : درخواست اعضای مترقی کنگره از رییس جمهور ایالات متحده برای استفاده از دیپلماسی، رد فراخوانهای جنگ با ایران

واشنگتن - نمایندگان ایالات متحده باربارا لی (CA-12)، پرامیلا جایپال (WA-07)، جیمز پی مک گاورن (MA-02) و گرگ کاسار (TX-35) امروز در پی گزارش های مطبوعاتی در مورد مشارکت احتمالی ایالات متحده در حمله تهاجمی به ایران بیانیه زیر را صادر کردند:

«اجازه دهید واضح بگوییم: ما به شدت پرتاب موشک‌های بالستیک ایران به سمت اسرائیل را محکوم می‌کنیم. نیروی نظامی چالش ایجاد شده توسط ایران را حل نخواهد کرد. ما به تنش زدایی و دیپلماسی معنادار نیاز داریم - نه یک جنگ گسترده تر. رسیدگی به علل ریشه ای تنها راه دستیابی به امنیت و ثبات بلندمدت در منطقه است. هیچ چیزی در قانون فعلی به ایالات متحده اجازه انجام اقدام نظامی تهاجمی علیه ایران را نمی دهد. ما در خطر گرفتار شدن در جنگ فاجعه بار دیگری هستیم که به طور اجتناب ناپذیری به غیرنظامیان بیگناه آسیب می رساند و ممکن است میلیاردها دلار مالیات دهندگان آمریکایی هزینه داشته باشد.

ما به عنوان مترقی‌ها، در حمایت از دیپلماسی و پیروی از قانون در تبعیت از قدرت‌های جنگی کنگره ثابت قدم بوده‌ایم. ما از دیپلماسی هسته‌ای سرفصلی پرزیدنت اوباما حمایت کردیم، برنامه‌ای که با موفقیت برنامه هسته‌ای ایران را قبل از اینکه توسط راهبرد نادرست «فشار حداکثری» پرزیدنت ترامپ خراب شود، به صورت چندجانبه محدود کرد. به همین ترتیب، ما فشار غیر مسئولانه ترامپ برای جنگ را رد کردیم و پس از ترور غیرمسئولانه ژنرال سلیمانی، قوانین دو حزبی را از طریق هر دو مجلس کنگره برای جلوگیری از اعمال نیروی غیرمجاز آمریکا علیه ایران تصویب کردیم



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍