۱۴۰۳ مهر ۲۴, سه‌شنبه

تحولات ورویدادهای جنگ منطقه - بعد از یک سال جنگ افروزی واقدامات مداخله جویانه رژیم آخوندی بردارهابسمت رژیم میچرخد وجهان بیدار میشود

تحولات ورویدادهای جنگ منطقه - بعد از یک سال جنگ افروزی واقدامات مداخله جویانه رژیم آخوندی بردارهابسمت رژیم میچرخد وجهان بیدار میشود 

رویترز: بیش از یک چهارم لبنان تحت دستور تخلیه نظامی اسراییل قرار گرفت

آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که بیش از یک چهارم لبنان تحت دستور تخلیه نظامی اسراییل قرار گرفته است. این دستور دو هفته پس از آغاز تهاجم ارتش اسراییل به جنوب لبنان برای نبرد با حزب‌الله صادر شده است.

رویترز روز سه‌شنبه ۲۴مهر نوشت: بر اساس گزارشها، حملات اسراییل در سال گذشته باعث کشته شدن ۲۳۰۹نفر و آواره شدن بیش از ۱.۲میلیون نفر از شهروندان لبنانی شده است. هم‌چنین، حدود ۵۰ اسراییلی نیز در این درگیریها جان خود را از دست داده‌اند.

ارتش اسراییل اعلام کرد که این عملیات با هدف تضمین بازگشت ساکنان شمال اسراییل انجام می‌شود که به‌دلیل حملات حزب‌الله مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. در همین حال، حزب‌الله نیز با اتخاذ "محاسبه جدید"، به‌گفته نعیم قاسم، معاون دبیرکل این گروه، به‌دنبال وارد کردن فشار بیشتر به اسراییل است.

این درگیریها بخشی از تنشهای بلندمدت بین دو طرف است که به ناآرامی‌های گسترده در منطقه منجر شده است.

**

حملات هوایی آمریکا و انگلستان به منطقه «الصلیف» در الحدیده یمن

العربیه روز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه نوشت: حوثی‌ها از حملات هوایی آمریکا و انگلستان به منطقه «الصلیف» در الحدیده خبر دادند. این حملات آمریکا و بریتانیا در پاسخ به تهدیدات و حملات این گروه شبه‌نظامی علیه کشتی‌های تجاری و ناوبری بین‌المللی که از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب به خلیج عدن، دریای عرب و اقیانوس گسترش یافته است، انجام می‌شود.

پایگاههای حوثی‌ها یمن مورد حمایت ایران در استان الحدیده در سواحل غرب یمن به‌طور مکرر هدف حملات هوایی آمریکا و بریتانیا قرار می‌گیرد.

شبه‌نظامیان حوثی شامگاه دوشنبه ۲۳ مهر اعلام کرد که طی حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی و بریتانیایی مناطقی در استان الحدیده بمباران شده است.

خبرگزاری «سبا» وابسته به شبه‌نظامیان حوثی به‌نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که این حملات شامل دو حمله هوایی به منطقه الصلیف در استان الحدیده بوده است. این خبرگزاری جزئیات بیشتری درباره این حملات یا پیامدهای آن ارائه نداد.

استان الحدیده هر از چند گاهی هدف حملات هوایی آمریکا و انگلستان قرار می‌گیرد که مواضع حوثی‌ها را هدف قرار می‌دهند.

این حملات به‌عنوان پاسخی به حملات حوثی‌ها علیه کشتی‌های تجاری و ناوبری بین‌المللی در دریای سرخ انجام می‌شود.

حوثی‌ها پنجشنبه گذشته مسئولیت انجام دو عملیات نظامی علیه دو کشتی تجاری در دریای سرخ و اقیانوس هند را برعهده گرفتند.

طبق بیانیه‌یی که یحیی سریع، سخنگوی نظامی حوثی‌ها، صادر کرد، عملیات اول با استفاده از ۱۱ موشک بالستیک و دو پهپاد علیه نفتکش آمریکایی (OLYMPIC SPIRIT) در دریای سرخ انجام شد و این کشتی دچار «آسیب مستقیم و شدید» شد. در 

این بیانیه هم‌چنین آمده است که عملیات دوم با یک «موشک کروز» علیه کشتی (ST. JOHN) در اقیانوس هند انجام شد و به مورد اصابت قرار گرفتن «مستقیم» آن منجر شد.

**

واشنگتن پست: اسراییل به اهداف نظامی رژیم ایران حمله خواهد کرد

واشنگتن پست در مقاله‌یی به‌تاریخ دوشنبه ۲۳مهر با بررسی تحولات منطقه و تماس مقامات اسراییلی و آمریکایی مدعی شد که اسراییل به اهداف نظامی رژیم ایران حمله خواهد کرد و نه هسته‌یی یا نفتی.

مقاله واشنگتن پست در ادامه به‌نقل از دو مقام رسمی مطلع می‌نویسد: «نخست وزیر اسراییل به دولت بایدن گفته است که مایل است به جای تأسیسات نفتی یا هسته‌یی در ایران به (اهداف) نظامی حمله کند، و پیشنهاد یک حمله متقابل محدودتر را داده است که با هدف جلوگیری از یک جنگ تمام‌عیار انجام شود».

مقاله در ادامه با اشاره به تماس تلفنی نتانیاهو با جو بایدن و انتخابات پیش روی آمریکا اضافه می‌کند: «به‌گفته یک مقام آمریکایی و یک مقام رسمی که با این موضوع آشناست هنگامی که بایدن و نتانیاهو چهارشنبه صحبت کردند که اولین تماس آنها در بیش از هفت هفته پس از ماهها افزایش تنش بین آن دو بود، نتانیاهو گفت که وی قصد دارد زیرساختهای نظامی را در ایران هدف قرار دهد.

طرح اعلام شده نتانیاهو برای تعقیب اماکن نظامی در عوض، همان‌طور که اسراییل پس از حمله ایران در آوریل انجام داد، در واشنگتن با آرامش مواجه شد.

مقاله در ادامه با اشاره به فشار چهره‌های سیاسی برجسته اسراییل از جمله نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق مبنی بر حمله مستقیم به تأسیسات هسته‌یی رژیم ایران، به‌نقل از یک مقام اسراییلی نزدیک به نتانیاهو می‌نویسد: 

«در حالی که نتانیاهو به مشورت با مقامات آمریکایی در مورد حمله قریب‌الوقوع اسراییل به ایران ادامه خواهد داد، او منتظر چراغ سبز واشنگتن نخواهد بود. وی گفت: «کسی که در مورد پاسخ اسراییل به ایران تصمیم خواهد گرفت  نتانیاهو   خواهد بود».

**

 تحریم‌های جدید استرالیا علیه برنامه موشکی رژیم ایران

پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا روز سه‌شنبه ۲۴مهر خبر از تحریم‌های جدید این کشور علیه برنامه موشکی رژیم ایران داد.

وی در سخنانی گفت، بر اساس این تحریم‌ها دو مدیر و یک مقام ارشد سازمان هوافضای جمهوری اسلامی، مدیر گروه صنعتی «شهید باقری» و مدیر بازرگانی گروه صنعتی «شهید همت» از ورود به استرالیا محروم و دارایی‌های آنها در استرالیا مسدود می‌شود.

پنی وانگ در سخنان خود هم‌چنین با تأکید بر این‌که برنامه موشکی حکومت ایران هم‌اکنون یک تهدید جدی برای امنیت منطقه و کل جهان است اضافه کرد که با اعمال این تحریم‌های تازه، مجموع تحریم‌های اعلام شده از سوی دولت استرالیا علیه مقام‌های جمهوری اسلامی به ۲۰۰مورد رسیده است.

لازم به یادآوری است که تحریم‌های جدید استرالیا پس از آن صورت می‌گیرد که آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلستان، رژیم ایران را به‌دلیل حملات موشکی به اسراییل مورد تحریم‌های مشابهی قرار دادند


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍