۱۴۰۳ مهر ۱۳, جمعه

باوجود عصبانیت ایران، نگرانی در میان مردم این کشور نسبت به جنگ احتمالی با اسرائیل در حال گسترش است


نیویورک تایمز : باوجود عصبانیت ایران، نگرانی در میان مردم این کشور نسبت به جنگ احتمالی با اسرائیل در حال گسترش است

در حالی که ایران منتظر حملات تلافی جویانه احتمالی اسرائیل است، مقامات ارشد آن تهدید کردند که با قدرت پاسخ خواهند داد و نیروهای مسلح در بالاترین سطح آماده باش قرار گرفتند.اما در مصاحبه‌ها و در شبکه‌های اجتماعی و بحث‌های تالار شهر مجازی، بسیاری از ایرانیان گفتند که نگرانی از جنگ غیرقابل پیش‌بینی با اسرائیل در حال گسترش است.

در مصاحبه‌های تلفنی با بیش از ده‌ها ایرانی در شهرهای مختلف، مردان و زنان در سراسر شکاف‌های سیاسی گفتند که نمی‌خواهند یا از جنگ با اسرائیل یا ایالات متحده حمایت می‌کنند. آنها گفتند که زندگی آنها قبلاً به دلیل اقتصاد وحشتناک، تحریم های آمریکا، فساد و ظلم یک مبارزه بود. جنگ می تواند این سختی ها را تشدید کند و کشور را در هرج و مرج بیشتری فرو ببرد.

- در پیامی که گسترده توسط بسیاری از ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، آمده بود: «نه به جنگ! » و «از کدام پناهگاه‌ها برای محافظت از مردم استفاده خواهید کرد؟ چگونه زیرساخت های آسیب دیده را تعمیر می کنید؟ در جنگ هیچ خیری وجود ندارد، ایران را ویران نکنید.

- به گفته دو مقام ایرانی که با برنامه‌ریزی جنگ آشنا هستند و مجاز به صحبت علنی نبودند، ایران پیش از حمله اسرائیل از روسیه درخواست همکاری با اطلاعات ماهواره‌ای را داشته است.

- برخی از مخالفان دولت گفتند که از این که ایران در وهله اول به اسرائیل حمله کرده و جان و امنیت شهروندان خود را به دلیل هدفی خارج از مرزهای خود در معرض خطر قرار داده است، عصبانی هستند. در تظاهرات ضد دولتی در سال‌های گذشته، مردم شعار «نه به غزه، نه به لبنان، جان من برای ایران» سر داده‌اند....


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍