۱۴۰۳ مهر ۱۴, شنبه

آخریزن اخبار وتحولات ورویدادهای جنگ منطفه - گزارش سی ان ان وآناتولی در مورد حمله قریب الوقوع اسرائیل به نقاطی در ایران

آخریزن اخبار وتحولات ورویدادهای جنگ منطفه - گزارش سی ان ان در مورد حمله قریب الوقوع اسرائیل به نقاطی در ایران 

العربیه : تلویزیون العربیه اخبار وتحولات  جنگ منطقه .


۱. غزه... تخریب بخش عمده اراضی کشاورزی: به نقل از منابع، جنگ در نوار غزه منجر به تخریب بیش از دو سوم اراضی کشاورزی شده است. حدود 71.2 درصد از باغات و درختان میوه آسیب دیده‌اند و 67.1 درصد از محصولات زراعی و 58.5 درصد از محصولات باغی تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

۲. آثار باستانی غزه در خطر: نمایشگاه عکس‌هایی از آثار باستانی غزه در ژنو با هشدارهایی درباره خطراتی که این میراث تحت تأثیر جنگ‌ها قرار دارد، برگزار شد. این آثار از سال 2007 در یک انبار امن در ژنو نگهداری می‌شوند.

۳. جنگ نابودکننده حماس و غزه: پس از گذشت یک سال از حمله ۷ اکتبر، گزارش‌ها حاکی از آن است که جنگ خسارات زیادی به حماس وارد کرده ولی همچنان بقای این گروه ادامه دارد. بازسازی غزه به گفته سازمان ملل ممکن است ده‌ها سال طول بکشد.

اخبار کرانه باختری

۱. محکومیت سازمان ملل علیه تخریب ساختمان‌های مسکونی: سازمان ملل تخریب یک ساختمان پر از ساکنان در طولکرم توسط اسرائیل را محکوم کرد. این اقدام نشان‌دهنده بی‌توجهی اسرائیل به تعهدات خود در قبال حقوق بشر است.

اخبار لبنان

۱. حملات هوایی اسرائیل به جنوب لبنان: اسرائیل اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات زمینی در جنوب لبنان، حدود 2000 هدف متعلق به حزب‌الله را هدف قرار داده است. در این حملات تا به حال 250 نفر از نیروهای حزب‌الله کشته شده‌اند.

۲. نگرانی وزیر لبنانی از تکرار سناریوی غزه در لبنان: زیاد مکاری، وزیر اطلاعات لبنان، از خطر تبدیل شدن لبنان به "غزه دوم" به دلیل شدت حملات اسرائیل هشدار داد. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون 2000 نفر در این حملات جان باخته‌اند.

۳. حمله اسرائیل به حومه جنوبی بیروت: اسرائیل با صدور هشدارهایی از ساکنان حومه جنوبی بیروت خواسته تا منطقه را تخلیه کنند. ارتش اسرائیل اولین حمله شبانه خود را به این منطقه آغاز کرده است و تأسیسات اطلاعاتی حزب‌الله نیز هدف قرار گرفته‌اند.

اخبار حوثی‌ها

۱. حملات هوایی به مواضع حوثی‌ها: گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای آمریکایی و بریتانیایی چندین حمله هوایی به مواضع حوثی‌ها در چندین شهر یمن انجام داده‌اند. انفجارهایی در فرودگاه الحدیده و مناطقی از صنعاء و ذمار گزارش شده است.

- منابع العربیه: به نقل از یکی از فرماندهان حزب الله: هاشم صفی الدین درحمله هوایی جمعه اسرائیل در ضاحیه بیروت کشته شده است.

«کانال 12 اسرائیل» به گزارش‌هایی اشاره کرد که حاکی از مجروح شدن اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، در حمله دو روز گذشته اسرائیل به حومه جنوبی بیروت است.

آخرین باری که قاآنی دیده شد در دفتر حزب الله در تهران برای تسلیت کشته شدن حسن نصرالله بوده است.

**

تایمز اسرائیل : منابع اسرائیلی ناشناس به اسکای نیوز عربی گفتند که جانشین احتمالی حسن نصرالله، فرمانده گروه تروریستی حزب‌الله، در یک حمله هوایی شدید به حومه جنوبی بیروت در شب جمعه کشته شد.

ارتش اسرائیل صبح دیروز گفت که حمله هوایی در بیروت مقر اطلاعات حزب الله را هدف قرار داده است. ارتش فاش نکرد که چه کسی در پناهگاه زیرزمینی بود.

منابع امنیتی لبنان اوایل امروز به رویترز گفتند که هاشم صفی الدین، که به طور گسترده انتظار می رود جانشین نصرالله شود، از زمان حمله به یک پناهگاه زیرزمینی در پایتخت لبنان، «قابل دسترسی » نبوده است.

**

رویترز : سه منبع امنیتی لبنان روز شنبه به رویترز گفتند که حملات هوایی اسرائیل به حومه جنوبی بیروت از روز جمعه، نیروهای امدادی را از جستجوی محل حمله اسرائیلی که مظنون به کشته شدن رهبر بعدی حزب‌الله است، باز داشته است.

یکی از این منابع گفت که صفی الدین که به طور گسترده انتظار می رود جانشین رهبر کشته شده سید حسن نصرالله شود، از زمان حمله روز جمعه «قابل دسترس نبوده» است.

**

رویترز : حماس کشته شدن یک فرمانده در حمله اسرائیل به کرانه باختری را تایید کرد

قاهره، 4 اکتبر (رویترز) - حماس در بیانیه‌ای طی روز جمعه اعلام کرد که گردان‌های القسام شاخه مسلح این گروه کشته شدن یکی از فرماندهان خود زاحی یاسر اوفی در حمله اسرائیل به شهر تولکرم کرانه باختری به همراه هفت جنگجوی دیگر را تایید کردند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که عوفی، رئیس شبکه حماس در طولکرم را در حمله روز پنجشنبه کشته است.

**

سی ان ان : مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به سی ان ان گفت، اسرائیل هیچ تضمینی نداده است که تاسیسات هسته ای ایران را هدف قرار نخواهد داد

سی ان ان – به قلم توسط کایلی اتوود و جنیفر هانسلر

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به سی‌ان‌ان گفت، اسرائیل به دولت بایدن اطمینان نداده است که هدف قرار دادن تأسیسات هسته‌ای ایران در تلافی حملات موشکی بالستیک ایران در اوایل این هفته از روی میز برداشته شده است.

این مقام افزود: «واقعاً سخت است که بگوییم» اسرائیل از سالگرد حملات 7 اکتبر حماس برای تلافی استفاده خواهد کرد یا خیر.

این مقام آمریکایی در پاسخ به سوال سی ان ان که آیا اسرائیل به آمریکا اطمینان داده است که سایت‌های هسته‌ای ایران از روی میز برداشته شده‌اند، گفت: «ما امیدواریم و انتظار داریم که مقداری خرد و همچنین قدرت ببینیم، اما همانطور که می‌دانید، هیچ تضمینی وجود ندارد.»

مقامات ایالات متحده از پاسخ اسرائیل به حمله موشکی ایران در اوایل این هفته حمایت کرده‌اند و چندین مقام علناً گفته‌اند که باید عواقبی داشته باشد. در همان زمان، مقامات همچنین نگرانی خود را در مورد شعله ور شدن منطقه ای ابراز کرده اند، این در حالی است که آنها با خاورمیانه فزاینده ناآرام دست و پنجه نرم می کنند.

رئیس جمهور جو بایدن در اوایل این هفته گفت که ایالات متحده از هدف قرار دادن برنامه هسته ای ایران توسط اسرائیل حمایت نخواهد کرد.

بایدن روز جمعه در یک نشست مطبوعاتی گفت: «اگر من جای آنها بودم، به گزینه‌های دیگری غیر از حمله به میادین نفتی فکر می‌کردم.»

مقامات ایالات متحده همچنین هنوز در مورد اینکه چه زمانی پاسخ اسرائیل تصمیم گیری یا اجرا می شود، شفافیت ندارند. رئیس‌جمهور روز جمعه گفت که اسرائیل «فوراً تصمیمی نمی‌گیرد».

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال سی‌ان‌ان که آیا اسرائیل از این سالگرد حمله حماس برای انتقام‌جویی علیه ایران استفاده خواهد کرد، گفت: گفتن این موضوع واقعا سخت است....

**

اکسیوس : اسرائیل جانشین احتمالی حزب الله را در حمله هوایی بیروت هدف قرار داد

سه مقام اسرائیلی گفتند، اسرائیل چهارشنبه شب به وقت محلی در بیروت حمله هدفمندی به هاشم صفی الدین رئیس کمیته اجرایی حزب الله انجام داد.

چرا این خبر مهم است: صفی الدین چهره اصلی جانشین حسن نصرالله به عنوان رهبر حزب الله است. یک مقام اسرائیلی گفت صفی الدین در پناهگاهی در اعماق زمین بود و هنوز مشخص نیست که در این حمله کشته شده است یا خیر.

• وزارت امور خارجه صفی الدین را در مه 2017 در فهرست تروریست های جهانی لیست گذاری شده ویژه قرار داد.

وضعیت صحنه: این حمله در حومه ای در جنوب بیروت، جایی که بسیاری از مجتمع های حزب الله در آن قرار دارد، انجام شد.

• بر اساس گزارش های مطبوعات لبنان، حمله اسرائیل بسیار بزرگتر از حمله ای بود که هفته گذشته نصرالله را کشت. تعداد تلفات هنوز مشخص نیست.

• نیروهای دفاعی اسرائیل روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کردند که این حمله بر مقر اطلاعات حزب الله متمرکز بوده است.

• یک مقام اسرائیلی گفت که علاوه بر صفی الدین، حسین حزیمه، رئیس اطلاعات حزب الله، معروف به «مرتضی» نیز در این پناهگاه بوده است.

**

جروز الم پست اسرائیل :  رسانه‌های اسرائیلی در شبانه روز جمعه و شنبه گزارش دادند که اسرائیل سعی کرده است صفی‌الدین را در حومه ضاحیه در بیروت از بین ببرد.

الحدث به نقل از خبرگزاری عربستان، هاشم صفی‌الدین، جانشین احتمالی حسن نصرالله، دبیرکل سابق حزب‌الله، به همراه افرادی که همراه او بودند، در حمله اسراییل در جنوب بیروت صبح روز شنبه کشته شدند.

این رسانه سعودی مدعی شد که اسرائیل این حذف را تایید کرده است، اما جروزالم پست هنوز نتوانسته گزارش عربستان را تأیید کند. رسانه های اسرائیلی تخمین زدند که صفی الدین در این حمله زخمی شده است، اما هنوز هیچ اطلاعات رسمی از سرنوشت وی در دست نیست.

به گزارش تلویزیون کان اسراییل، ارزیابی، مشابه مورد نصرالله، این است که هیچ کس در آن مجتمع زیرزمینی امکان ندارد زنده مانده باشد، از جمله مقامات ارشد حزب الله که در مجتمع حضور داشتند.

رسانه‌های اسرائیلی شب گذشته بین جمعه و شنبه به نقل از گزارش‌های لبنانی گزارش دادند که ادعا می‌شود اسرائیل سعی کرده است صفی‌الدین را در حومه ضحیه در بیروت از بین ببرد.

بعداً، سه مقام اسرائیلی صبح شنبه به نیویورک تایمز گفتند که این حملات، جلسه مقامات ارشد حزب الله از جمله صفی الدین را هدف قرار داده است.

**

آناتولی ترکیه : ارتش اسرائیل آماده یک حمله "بزرگ و شدید" به ایران می‌شود

رسانه های اسرائیل از آماده شدن ارتش این کشور برای انجام یک حمله بزرگ و شدید به ایران خبر می‌دهند.

رسانه های اسرائیل از آماده شدن ارتش این کشور برای انجام یک حمله "بزرگ و شدید نظامی" به اهدافی در ایران خبر می‌دهند.

به گزارش کانال تلویزیونی کان، ارتش اسرائیل به حمله موشکی هفته گذشته ایران یک پاسخ حتمی و بزرگ خواهد داد.

در خبر منتشر شده با اشاره به امیدواری مقامات اسرائیل درباره مشارکت برخی دیگر از کشورهای مخالف ایران در حمله آتی، تاکید شده است: به گفته مقامات نظامی، آمریکا در پاسخ نظامی اسرائیل به ایران به صورت فعال مشارکت خواهد داشت.

**

اورشلیم پست : اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس احتمالا در بمباران بیروت زخمی شده است

 به گزارش روز شنبه کانال، احتمال مجروح شدن اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بمباران اسراییل در بیروت در حال بررسی است.

کانال 12 گزارش داد که قاآنی بر تروریست‌ها و وابستگان نیابتی ایران در منطقه نظارت دارد و اشاره کرد که ممکن است در حمله نیروی هوایی در جنوب بیروت، در همان حمله‌ای که هاشم صفی‌الدین، جانشین احتمالی نصرالله را هدف قرار داد، هدف قرار گرفته باشد.

**

گزارش سی ان ان در مورد حمله قریب الوقوع اسرائیل 

مجری: اینکه اسرائیل اهداف خود را تعیین می کند و به آن نزدیک است، حتی از نزدیک ترین متحد خود. حملات زیادی وجود دارد، حملات احتمالی که اسرائیل می تواند در داخل ایران بزند. حمله هسته ای به مکان های هسته ای، تاسیسات نفتی. خود رژیم که بطور واقعی بسیاری از مردم در این کشور روی میز کوبیده و می گویند این لحظه ماست که سر آن هیولایی که با آن رو در رو هستند را قطع کنیم. آیا می‌توانید به ما بگویید که این اهداف چه می‌توانند باشند؟

شاید برخی از اهداف ترکیبی وجود داشته باشد. بیایید با هسته ای شروع کنیم. سایت‌های هسته‌ای متعددی در اطراف ایران وجود دارد. در ضمن، این عمدی است، زیرا آنها نمی خواهند همه آنها در یک مکان باشند، زیرا آنها نمی خواهند آسان باشد که امکانات آنها در یک ضربه از دور خارج شود. بیایید به طور خاص روی یکی از آنها یعنی اصفهان تمرکز کنیم.

این مرکز تحقیقات هسته ای، مرکز تولید، اصفهان، در بخش مرکزی ایران است. آنها کلید فلزی اورانیومی را برای تولید کلاهک های هسته ای تولید می کنند، اگر ایران در این مسیر حرکت کند. همچنین قطعات سانتریفیوژ که برای تولید اورانیوم غنی شده اورانیوم برای تولید سلاح هسته ای به آن نیاز دارید. نکته قابل توجه در این مورد این است که در ماه آوریل، پس از آخرین رگبار موشکی بزرگ ایران به اسرائیل، زمانی که اسرائیل تلافی کرد، اصفهان بود، نه سایت هسته ای، بلکه یک تاسیسات دفاع هوایی در اطراف اصفهان.

این انتقام اسرائیل در آن مقطع بود. و این عمدی بود زیرا آنها نشان می‌دادند که ما می‌توانیم در آنجا به شما دسترسی داشته باشیم....

گزینه دیگر این است که به دنبال نفت، تأسیسات نفتی، پالایشگاه های نفت و غیره بروید. من می خواهم به طور خاص در مورد یکی صحبت کنم. آن جزیره خارک است. خارک یک مرکز صادرات نفت است. اینجاست که 90 درصد نفت ایران از اینجا صادر می شود.

بنابراین، این یک ضربه بزرگ به منبع شماره یک درآمد ایران خواهد بود. ایران حدود 3 درصد نفت جهان را صادر می کند. یعنی 2 میلیون بشکه نفت در روز. این کل بازار نیست. این یک تکه از بازار است. اما، شما بازارهای نفت را می شناسید. خوب، اگر این درصد را حذف کنید، روی قیمت نفت تأثیر خواهد گذاشت.

بنابراین مطمئناً بر بازارهای جهانی نفت، بلکه به طور بالقوه اقتصاد جهانی و اقتصاد ایالات متحده نیز تأثیر می گذارد.

مجری: درسته و هر دوی این حملات قطعاً خط را به جلو می برد و بازی را از نظر آنچه روی میز است تغییر می دهد. و وقتی به طور کلی در مورد تشدید صحبت می کنید، موضوع همین است. همه اینها باید برنامه ریزی شود، درست است؟ وقتی ایران موشک‌ها را به اینجا شلیک کردند این بود، یک بسته موشکی را انتخاب کن، اهدافت را بردار و اقدام کن!

من نمیگویم ساده است، اما اسرائیل ترکیبی از جنگنده های مختلف و هواپیماهای مختلف و بمب ها و موشک های مختلف خواهد داشت. منظورم این است که خیلی مشکل پیچیده تری است.

اکنون، وقتی در مورد تأسیسات نفتی، تأسیسات هسته‌ای صحبت می‌کنید، صحبت‌های زیادی در این کشور وجود داشته است و ما به آن اشاره کردیم در مورد آنچه که آنها معتقدند که یک شانس برای یک بار در یک نسل یا فرصتی برای حذف رهبری ایران برای تغییر رژیم است. آنها نشان داده اند که می توانند با حزب الله این کار را انجام دهند. آنها نشان داده اند که می توانند این کار را با حماس انجام دهند و می خواهند این کار را با رهبری خود دولت ایران انجام دهند.

جواب: و این البته، افراطی ترین گزینه تغییر رژیم است. و اتفاقاً بخشی از یک بحث عمومی در این کشور است که آیا رهبری تصمیم دارد به این سمت برود یا خیر. این قطعاً بخشی از بحث عمومی در اینجا است. اما گزینه هایی به جز تغییر رژیم وجود دارد که حتی مشخص نیست آنها می توانند انجام دهند، که می تواند رفتن به دنبال فرماندهی و کنترل نظامی باشد، به ویژه سپاه پاسداران، که اساساً بازوی نظامی رژیم است که مرکز ستاد فرماندهی آن درست در تهران است. منطقه ای پرجمعیت.

اما البته، اسرائیل در تعقیب اهداف در مناطق پرجمعیت تردیدی نداشت. ما اکنون آن را در بیروت می بینیم. ما قطعا آن را در غزه دیده ایم. و اگر شما اسرائیل هستید، می‌توانید با حملاتی که چند روز پیش در اینجا رخ داد، ارتباط برقرار کنید. این مرکز، یک مرکز فرماندهی و کنترل برای همان حملات است.

بنابراین می توانید یک خط مستقیم بین حملات روز سه شنبه و آن به عنوان یک حمله تلافی جویانه بالقوه ترسیم کنید.

مجری: با این حال، یک حمله در قلب خود تهران باورنکردنی است، کاری که آنها قطعاً قادر به انجام آن هستند. اما باز هم به طور کامل بازی را تغییر میدهد. ژنرال، در این زمینه، یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه امروز به سی ان ان گفت که اسرائیل به آمریکا خاطر جمعی نمی دهد که به تسلیحات اتمی حمله نمی کند، و آنها برنامه های خود را در دسترس نگه می دارند. بدیهی است که ایالات متحده در حال حاضر است برای هر کاری که اسرائیل برای عواقب آن انجام می دهد گیر یک قلاب است.

انتظار می رود که ایالات متحده در آنجا حضور داشته باشد. آیا از اینکه آنها بیشتر به اشتراک نمی گذارند تعجب می کنید؟ آیا در این مرحله چیزی به شما می گویند که وجود ندارد.

ژنرال: بله یک نکته است. به من میگویند که متحدان ما به طور فزاینده ای نسبت به اشتراک گذاری اطلاعات با برخی از مقامات دولتی محتاط هستند. و این فقط ایالات متحده نیست. در سراسر جهان است. امنیت عملیاتی در این نوع حملات بسیار مهم است. بنابراین به محض اینکه به کسی بگویید پتانسیل نشتی اطلاعات که به پتانسیل هدف گیری آسیب می رساند وجود دارد، این احتیاط به طور تصاعدی افزایش می یابد.

و من فکر می کنم این کاری است که بسیاری از متحدان ما انجام می دهند. می دانید، ما دیدیم که اوکراینی ها به کورسک رفتند. آنها به مردم نگفتند که کجا می روند. ما شاهد حملات اسرائیلی ها در داخل بیروت بوده ایم. و در حال حاضر تهاجم در جنوب. احتمالاً بهتر است اگر برنامه‌ها و عملیات‌های نظامی توسط دولت‌ها با دولت‌های دیگر به اشتراک گذاشته نشود تا زمانی که واقعاً یک چشم قابل اعتماد نداشته باشید.

من معتقدم برخی در دولت ما هستند که دقیقاً می دانند چه خبر است و اطلاعات داخلی دارند، اما مطمئناً آن را با دیگران به اشتراک نمی گذارند.



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍