۱۴۰۳ آبان ۲, چهارشنبه

آخرین تحولات ورویدادهای جنگ منطقه . - جزئیاتی درباره چگونگی درز اطلاعات طراحی عملیات اسرائیل دررابطه با ایران

آخرین تحولات  ورویدادهای جنگ منطقه . - جزئیاتی درباره چگونگی  درز اطلاعات طراحی عملیات اسرائیل دررابطه با ایران

رویترز : آخرین اخبار ورویدادهای جنگ منطقه :

 -وزیر دفاع اسرائیل به خلبان ها می گوید حمله به ایران قدرت شما را نشان خواهد داد:  یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز چهارشنبه به خدمه نیروی هوایی گفت که پس از حمله به ایران، جهان قدرت اسرائیل را درک خواهد کرد و دشمنان آن درسی خواهند آموخت. اسرائیل در حال برنامه ریزی برای پاسخ به رگبار موشک بالستیک ایران در 1 اکتبر، دومین حمله مستقیم تهران به اسرائیل در شش ماه گذشته است.

گالانت در این ویدئو به خدمه گفت: «بعد از حمله ما در ایران، آنها در اسرائیل و جاهای دیگر متوجه خواهند شد که تدارکات شما شامل چه مواردی بوده است.»

گالانت در ایکس افزود: در گفتگوی خود با آنها تاکید کردم - پس از حمله به ایران، همه قدرت شما، روند آماده سازی و آموزش را درک خواهند کرد - هر دشمنی که بخواهد به کشور اسرائیل آسیب برساند، بهای سنگینی را خواهد پرداخت.

خاورمیانه در انتظار انتقام اسرائیل برای حمله ایران که در آن حدود 200 موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک شد، در اضطراب است.

در چند هفته گذشته اسرائیل حملات خود را علیه شبه نظامیان فلسطینی حماس در غزه و متحد آن حزب الله لبنان که مورد حمایت ایران است، تشدید کرده است. این جنگ یک سال پیش با حمله حماس در 7 اکتبر 2023 به جنوب اسرائیل آغاز شد.

واشنگتن به دنبال جلوگیری از گسترش بیشتر درگیری است. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که انتقام‌جویی اسرائیل نباید به تشدید تنش منجر شود.

**

 وزیر دفاع ایالات متحده می گوید که عدم رسیدگی به مسائل بشردوستانه در غزه می تواند شورشیان بیشتری ایجاد کند

-وزارت بهداشت غزه روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که از هفتم اکتبر 2023 تاکنون بیش از 42792 فلسطینی در حمله نظامی اسرائیل به غزه کشته و 100412 نفر زخمی شده اند.

- به روز رسانی 1- به گزارش ریا در روسیه، یک مقام ارشد حماس وارد روسیه شد

خبرگزاری دولتی روسیه، ریانووستی روز چهارشنبه به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش داد، یکی از اعضای ارشد حماس، گروه شبه نظامی فلسطینی که غزه را کنترل می کند، موسی ابومرزوق برای یک سفر برنامه ریزی شده وارد مسکو شده است.

- وزیر خارجه آلمان پس از بازدید از لبنان روز پنجشنبه به فرانسه سفر می کند تا در کنفرانس لبنان شرکت کند.

- به روز رسانی 2- بلینکن از اسرائیل می خواهد تا از فرصت برای پایان دادن به جنگ در غزه استفاده کند

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، روز چهارشنبه از اسرائیل خواست تا از این فرصت برای پایان دادن به جنگ در غزه که با مرگ یحیی سنوار رهبر حماس و از بین رفتن بسیاری از ظرفیت های این گروه در طول بیش از یک سال درگیری ایجاد شده، استفاده کند.

بلینکن گفت که اسرائیل به بسیاری از اهداف خود از جمله نابود کردن حماس به عنوان یک نیروی نظامی و از بین بردن بیشتر رهبری آن از جمله سنوار دست یافته است و باید به دنبال بازگرداندن گروگان های باقی مانده غزه و پایان دادن به جنگ باشد.

وی در حالی که آماده عزیمت به ریاض در مرحله بعدی سفر خود به خاورمیانه بود، به خبرنگاران گفت: «اکنون زمان تبدیل این موفقیت ها به یک موفقیت استراتژیک پایدار است.

او گفت: «تمرکز باید روی بازگرداندن گروگان‌ها به خانه، پایان دادن به این جنگ و داشتن یک برنامه روشن برای آنچه در پی خواهد آمد باشد.

بلینکن گفت که آنچه در غزه خواهد آمد حیاتی خواهد بود و باید 'برنامه های روشن و ملموس' برای آینده این منطقه ساحلی وجود داشته باشد که نه توسط حماس و نه اسرائیل کنترل نمی شود.

او گفت: 'ما باید جنگ را به گونه ای پایان دهیم که حماس را بیرون نگه دارد و مطمئن شود که اسرائیل هم[در غزه] باقی نمی ماند. اسرائیل نمی خواهد بماند.'

بلینکن همچنین گفت که اسرائیل باید اقدامات بیشتری انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که منابع انسانی کافی به افرادی که در شرایط وخیم زندگی می‌کنند می‌رسد، آخرین مورد در بخش شمالی غزه، جایی که اسرائیل مردم را برای تخلیه فشار می‌آورد. او گفت: «ما شاهد پیشرفت بوده‌ایم اما کافی نیست.

**

جزئیاتی درباره کانالهای درز اطلاعات طراحی عملیات اسرائیل دررابطه با ایران :

در رابطه با درز اطلاعات از دولت بایدن هریس که مربوط به برنامه های اسرائیل برای ایران است

ایکس تونی پرکینز، خبرنگار

اظهار نظر سناتور راوندز @SenatorRounds در رابطه با درز اطلاعات از دولت بایدن هریس که مربوط به برنامه های اسرائیل برای ایران است.

پرسش: سناتور، همکار شما سناتور گراسلی سال گذشته به همراه برخی دیگر از همکارانتان نامه ای به وزیر دفاع لوید آستین درباره فردی که در پنتاگون بود، وزارت خارجه را ترک کرده بود، به پنتاگون رفته بود، در مورد استخدام احتمالی توسط ایران فرستاد. آیا نگران این هستید که پنتاگون تحت ریاست جمهوری بایدن ممکن است تحت نفوذ عوامل ایرانی قرار گرفته باشد؟

سناتور راوندز: من مطمئن نیستم که آیا این پنتاگون است یا کسی در جامعه اطلاعاتی IC به طور کلی یا شورای امنیت ملی وجود دارد. اما آنچه ما می دانیم این است که اسرائیل دلیلی دارد که حساس ترین اطلاعات خود را با این دولت به اشتراک نگذارد. آنها به وضوح معتقدند که در جایی نشتی وجود دارد. و در حال حاضر، این واقعیت که ما در حال بررسی هستیم تا بفهمیم این درز اطلاعات کجاست، به سادگی تایید می‌کند، چیزی در داخل دولت در حال وقوع است. نمی‌دانم در پنتاگون است، نمی‌دانم در جامعه اطلاعاتی است، نمی‌دانم شورای امنیت ملی است یا در خود کاخ سفید، اما کسی، در جایی هست که اسرائیلی‌ها به وضوح معتقدند که از آنجا درز کرده است. اکنون، من می دانم که جان کربی گفته است که ممکن است یک هک یا درز بوده باشد. او مطمئن نبود کدام است، اما مطمئناً شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ما کار خوبی برای مخفی نگه داشتن اطلاعات اختصاصی انجام نداده ایم. و این به اسرائیل دلیل واقعی می دهد که تا زمانی که برنامه های خود را اجرا نکرده اند، در مورد بسیاری از برنامه های خود با این دولت صحبت نکنند.

**

اسکای نیوز عربی: آرین طباطبایی مظنون به افشای اسناد پنتاگون است

اسکای نیوز عربی در گزارشی به تاریخ سه‌شنبه اول آبان به‌نقل از یک مقام پنتاگون خبر داد که بر اساس تحقیقات نهادهای اطلاعاتی آمریکا آرین طباطبایی احتمالاً اسناد طرح حمله اسراییل به ایران را افشا کرده است.

بر اساس گزارش اسکای نیوز، یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت، تحقیقات نهادهای اطلاعاتی واشنگتن به این نتیجه منجر شده که یک کارمند ارشد این وزارت‌خانه احتمالاً در درز اطلاعات طرح حمله اسراییل به ایران به نهادهایی در تهران دست داشته است.

کارمند مظنون به افشای اسناد طرح این حمله، فردی ایرانی آمریکایی به نام آرین طباطبایی است.

اسکای نیوز در ادامه گزارش خود به‌نقل از مقام آمریکایی اضافه می‌کند: «در حالی که انتظار برای نتایج رسمی تحقیقات ادامه دارد کمیته‌های اطلاعاتی و مسلح کنگره در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند، به‌ویژه که این فرد مظنون از مجوز رده بالای امنیتی برخوردار است که به او حق مشاهده اطلاعات بسیار محرمانه را می‌دهد».

اسکای نیوز در گزارش خود می‌نویسد که، فرد مظنون یا آرین طباطبایی به‌عنوان مدیر دفتر معاون لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در امور عملیات ویژه و درگیریهای بین‌المللی فعالیت می‌کند.

**

تام کاتن  سناتور ارشد به بایدن: کنگره را در مورد تحقیقات درز اطلاعاتی طرح اسرائیل بریف کنید

واشنگتن دی سی - سناتور تام کاتن (آرکانزاس) امروز نامه ای به رئیس جمهور بایدن نوشت و خواستار به روز رسانی مداوم در مورد تحقیقات در مورد افشای گزارش شده اسناد فوق محرمانه شد. سناتور کاتن خاطرنشان کرد که افشای اطلاعات مکرر از دولت بایدن هریس این سؤال را مطرح می کند که آیا دولت به اندازه کافی به این نقض امنیتی رسیدگی خواهد کرد یا خیر.

در بخشی از آن، سناتور کاتن نوشت:

«مقامات دولت شما مکرراً اطلاعاتی را به بیرون درز کرده اند که به وضوح برای این طراحی شده است تا اسرائیل را تحت فشار قرار دهد تا از مبارزات عادلانه خود علیه ایران و نیابت های تروریستی آن در سال گذشته جلوگیری کند. این افشاگری‌ها از گزارش‌های مکالمات شخصی بین مقامات آمریکایی و اسرائیلی گرفته تا ارزیابی‌هایی از نیت ایران را شامل می‌شود و به وضوح برای دست‌بند زدن به اسرائیل طراحی شده‌اند.

**

سایت وزارت خارجه آمریکا : اظهارات وزیر خارجه آنتونی بلینکن در برابر مطبوعات در فرودگاه بن گوریون در تل آویو، اسرائیل

سایت وزارت خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا: از 7 اکتبر یک سال پیش، اسرائیل به اکثر اهداف استراتژیک خود در مورد غزه دست یافته است، همه با این ایده که اطمینان حاصل کند که 7 اکتبر هرگز تکرار نخواهد شد. در طول سال، توانست ظرفیت نظامی حماس را از بین ببرد. بسیاری از زرادخانه آن را نابود کرده است. رهبری ارشد آن از جمله اخیراً یحیی سنوار را حذف کرده است. این به قیمت - بهای سنگین - غیرنظامیان فلسطینی در غزه تمام شده است. اکنون زمان تبدیل این موفقیت ها به یک موفقیت استراتژیک پایدار است و واقعاً دو کار باقی مانده است: گروگان ها را به خانه بازگرداند و جنگ را با درک آنچه در پی خواهد آمد به پایان برساند. و این همان چیزی است که ما در این روز گذشته روی آن کار کرده ایم و در طول این سفر به کار روی آن ادامه خواهیم داد....

ما در مورد اهمیت تعیین این موضوع که آیا حماس برای پیشروی آماده است یا خیر صحبت کردیم، و مصری ها و قطری ها دقیقاً این کار را انجام می دهند. اما من معتقدم که با از بین رفتن سنوار، زیرا او مانع اصلی برای تحقق توافق گروگان‌ها بود، فرصت واقعی برای بازگرداندن آنها به خانه و محقق کردن این هدف وجود دارد. ....

حتی در حالی که همه اینها در حال وقوع است، بسیار ضروری است که کمک های بشردوستانه به افرادی که در غزه به آن نیاز دارند، برسد. و همانطور که می دانید، چند هفته پیش، وزیر دفاع آستین و من به وزیر دفاع، وزیر امور استراتژیک [اسرائیل]، نامه نوشتیم و فهرستی از مواردی که باید اتفاق بیفتد تا کمک ها به طور موثرتر به افراد نیازمند کمک برسد، را تشریح کردیم. ....

در نهایت، حتی زمانی که ما به غزه، با گروگان‌ها، با وضعیت انسانی رسیدگی می کنیم، برای ما نیز ضروری است که تلاش کنیم این درگیری گسترش نیابد. ما در دفاع از اسرائیل مصمم هستیم وقتی صحبت از حملاتی می‌شود که این کشور از جانب ایران و از جانب نیروهای نیابتی ایران با آن مواجه است، و ما در کنار اسرائیل هستیم و همیشه در دفاع از اسرائیل در کنار اسرائیل خواهیم بود. همچنین بسیار مهم است که اسرائیل به روشی پاسخ دهد که باعث تشدید بیشتر نشود و خطر گسترش درگیری را ایجاد نکند.

در رابطه با حزب الله و لبنان، ما به شدت در حال تلاش برای دستیابی به توافقاتی در مورد اجرای مؤثر 1701، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد هستیم که سال ها پیش، باید از آنچه اکنون می بینیم جلوگیری می کرد، اما این کار را نکرد زیرا هرگز اجرا نشد. این کاملاً حیاتی است که احزاب - و به ویژه حزب الله - از مرز عقب نشینی کنند ....

همکار من آموس هوخشتاین در همان زمان در لبنان بود و این همان چیزی است که ما به سمت آن حرکت می کنیم، یک راه حل دیپلماتیک مسالمت‌آمیز، که تنها راه پایدار برای اطمینان از برقراری صلح و ثبات در آن سوی مرزها است و مردم می‌توانند زندگی خود را پیش ببرند. ....

اما به طور گسترده تر، علیرغم تمام اتفاقاتی که افتاده، فرصتی باورنکردنی در این منطقه برای حرکت در مسیری کاملاً متفاوت باقی مانده است، مسیری که در واقع به شیوه ای بادوام، امنیت اسرائیل، جایگاه آن در منطقه، کشوری یکپارچه، با شرکای عرب خود، مورد قبول آنها، با منزوی کردن ایران و کسانی که سعی در برهم زدن و تخریب زندگی مردم دارند را فراهم می کند.. شما از یک طرف یک محور مقاومت دارید. از سوی دیگر می توانید مشارکتی برای همزیستی مسالمت آمیز ببینید. عربستان دقیقاً در قلب آن قرار خواهد گرفت و این به طور بالقوه شامل عادی سازی روابط اسرائیل می شود. این موضوعی باقی می ماند که واقعی است، ممکن است، و ما در مورد آن صحبت خواهیم کرد، همانطور که در این چند ماه صحبت کرده ایم. ....

**

العربیه آخرین اخبار جنگ منطقه : تلویزیون العربیه اخبار جنگ منطقه .

اخبار لبنان

تصاویر تازه از حمله پهپادی حزب‌الله به خانه نتانیاهو: تصاویر جدیدی از خسارات وارد شده به خانه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در پی حمله پهپادی حزب‌الله لبنان منتشر شده است. امنیت اسرائیل در منطقه افزایش یافته و مقامات امنیتی اجازه ندادند حجم کامل خسارات به بیرون درز کند.

حملات اسرائیل به مواضع حزب‌الله در بیروت: نیروهای هوایی اسرائیل یک ساختمان ده طبقه متعلق به حزب‌الله را در نزدیکی بیمارستان رفیق حریری در بیروت هدف قرار دادند. این حمله در جریان تنش‌های اخیر میان حزب‌الله و اسرائیل انجام شد.

غزه: 

فشار بین‌المللی برای پایان جنگ غزه: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد که زمان پایان دادن به جنگ میان اسرائیل و حماس در غزه فرا رسیده است. وی تأکید کرد که اسرائیل باید پاسخ حملات ایران را به گونه‌ای مدیریت کند که منجر به تشدید تنش‌ها نشود.

بمباران اسرائیل بر مناطق مختلف غزه: اسرائیل به بمبارانهای گسترده‌ای در مناطق مختلف غزه ادامه داده است. در این حملات ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. سازمان ملل گزارش داد که از اوایل اکتبر تاکنون ۲۰۱ مأموریت کمک‌رسانی به غزه توسط اسرائیل متوقف شده است.

اخبار کرانه باختری

تسخیر مواضع فلسطینیان در کرانه باختری: ارتش اسرائیل به حملات نظامی خود علیه فلسطینیان در کرانه باختری ادامه داده است. در تازه‌ترین درگیری‌ها، پنج فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری دستگیر شدند و برخی مناطق تحت بمباران نیروهای اسرائیلی قرار گرفت.

حوثی‌ها

حملات موشکی حوثی‌ها به اسرائیل: گروه حوثی یمن اعلام کرد که یک پایگاه نظامی در نزدیکی تل‌آویو را هدف حمله موشکی قرار داده است. سخنگوی نظامی حوثی‌ها ادعا کرد که این موشک از سامانه‌های دفاعی آمریکایی و اسرائیلی عبور کرده و به هدف خود برخورد کرده است.

دستور حوثی‌ها برای تخلیه بندر الحدیده: در پی افزایش خطر بمبارانهای اسرائیلی، حوثی‌ها به تجار دستور دادند که بندر الحدیده را تخلیه کنند. این بندر در ماه‌های گذشته هدف حملات آمریکا، بریتانیا و اسرائیل قرار گرفته است.

**

تأیید مرگ هاشم صفی الدین  جانشین حسن نصرالله توسط رسانه‌های لبنانی و عربی

در حالی که ارتش اسراییل، روز سه‌شنبه اول آبان خبر کشته شدن هاشم صفی الدین جانشین حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را اعلام کرد، منابع رسانه‌یی لبنانی و عربی نیز پیدا شدن جنازه هاشم صفی‌الدین را همراه با ۲۳ عضو دیگر حزب‌الله در ضاحیه بیروت تأیید کردند.

ارتش اسراییل با صدور بیانیه‌یی هم‌چنین از مرگ حسین علی هزیمه فرمانده بخش اطلاعاتی حزب‌الله در عملیات کشته شدن صفی‌الدین و همزمان کشته شدن او خبر داد.

العربیه نیز در گزارشی اعلام کرد جسد هاشم صفی‌الدین، جانشین کشته شده حسن نصرالله، در لبنان به همراه ۲۳نفر دیگر بعدازظهر سه‌شنبه یکم آبان در زیر آوارها در «المریجه» در الضاحیه، حومه جنوبی بیروت پیدا شده است.

این در حالی است که حزب‌الله هم‌چنان درباره کشته شدن صفی‌الدین سکوت کرده است.

**

اف‌بی‌آی در حال تحقیق درباره افشای اسناد محرمانه حمله اسراییل به رژیم ایران

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) روز سه‌شنبه اول آبان اعلام کرد که در حال بررسی افشای دو سند بسیار محرمانه اطلاعاتی است. این اسناد نشان‌دهنده آمادگی‌های اسراییل برای یک حمله تلافی‌جویانه به رژیم ایران است

در بیانیه اف.بی.آی، اشاره شده که این نهاد با همکاری نزدیک با وزارت دفاع و جامعه اطلاعاتی آمریکا تحقیقات لازم را انجام می‌دهد. هنوز مشخص نیست که این اسناد به‌صورت اتفاقی یا به‌دلیل حمله سایبری درز کرده است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، نیز اظهار داشت که جو بایدن به‌شدت نگران هر گونه نشت اطلاعات طبقه‌بندی‌شده است و تحقیقات را از نزدیک پیگیری می‌کند.

این اسناد که به آژانس اطلاعات جغرافیایی و آژانس امنیت ملی ایالات متحده نسبت داده شده، در پیام‌رسان تلگرام منتشر شده است. رسانه‌های سی.ان.ان و آکسیوس اولین گزارشها درباره این افشاگری را منتشر کردند.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍