۱۴۰۳ آبان ۱, سه‌شنبه

الخلیج پست-یمن تحریم‌ها علیه شرکت‌های هواپیمایی، رژیم ایران را در بحران عمیق‌تری غرق کرده است


   الخلیج پست-یمن  تحریم‌ها علیه شرکت‌های هواپیمایی، رژیم ایران را در بحران عمیق‌تری غرق کرده است

در پاسخ به موج جدید تحریم‌هایی که علیه چندین شرکت هواپیمایی ایرانی، از جمله "ایران ایر"، "ماهان ایر" و "ساها ایرلاینز" اعمال شد، رژیم ایران سطحی از وحشت و سردرگمی را نشان داد که در دوره‌های قبلی تحریم‌ها مشاهده نشده بود. به محض اعلام این تحریم‌ها، رژیم ایران اعلام کرد که پروازهای خود به اروپا را متوقف می‌کند و این امر ضربه بزرگی به صنعت هواپیمایی کشور وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی "ایسنا" در تاریخ 15 اکتبر 2024، رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران با تاکید بر روی این تصمیم، گفت: ”با اعمال تحریم‌های اروپا، ما پروازهای مستقیم به کشورهای اروپایی نخواهیم داشت و تمامی پروازهای ایران ایر به مقاصد اروپایی لغو شده‌اند.

ورئیس جمهور رژیم گفت: ”اگر هواپیماهای ما به کشورهای اروپایی پرواز کنند، ممکن است اجازه فرود نداشته باشند یا اگر فرود بیایند، هواپیماها توقیف خواهند شد تا از پروازهای بعدی جلوگیری شود“.

برخی از رسانه‌های دولتی ایران به گستردگی این تحریم‌ها پرداخته و آن را این‌گونه تفسیر کردند که کشورهای غربی در حال افزایش فشارهای خود بر ایران به دلیل برنامه‌های موشکی و ادعای دخالت ایران در جنگ اوکراین، هستند.

در گزارشی که در روزنامه دولتی "سیاست روز" در تاریخ 17 اکتبر 2024 منتشر شد، آمده است: "در روزهای اخیر، کشورهای غربی، به‌ویژه اتحادیه اروپا و بریتانیا، اقدامات هماهنگ علیه ایران انجام داده‌اند که شامل تحریم‌هایی علیه شرکت‌های هواپیمایی ما به بهانه انتقال موشک‌های ایران به روسیه در طی جنگ اوکراین بوده است. علاوه بر این، بریتانیا، استرالیا و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده تحریم‌ها را علیه افراد و شرکت‌های مرتبط با فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران تشدید کرده‌اند."

در واکنش به این تحولات، روزنامه "کیهان"، که به نمایندگی از ولی‌فقیه رژیم، علی خامنه‌ای، صحبت می‌کند، پاسخی تند داد. این روزنامه هشدار داد که احتمال گرفتن انتقام و منجمله بستن تنگه هرمز که یک مسیر استراتژیک است و بخش بزرگی از نفت جهان از آن عبور می‌کند، وجود دارد.

روزنامه "کیهان" در 16 اکتبر 2024 نوشت: "اروپا با اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها به بهانه ارسال موشک‌های ایرانی به روسیه، مسیر تقابل را به جای تعامل با ایران انتخاب کرده است و باید منتظر تاوان این تصمیم باشد.

روزنامه "کیهان" در تاریخ 16 اکتبر 2024 نوشت: "اروپا با تحمیل دور جدیدی از تحریم‌ها به بهانه ارسال موشک‌های ایرانی به روسیه، راه مقابله را به‌جای همکاری با ایران انتخاب کرده است. اروپا باید برای رویارویی با عواقب این تصمیم آماده باشد. اعمال تحریم‌های هوایی علیه ما توسط رهبران غیرقانونی اروپا و متحدان اسرائیلی‌شان، بدون دریافت پاسخ پشیمان کننده، توهین بزرگی به ایران است.

هرج و مرج داخلی و پاسخ های متناقض جناحهای رژیم حاکم، شدت تحریم های کنونی را برجسته می کند. انزوای فزاینده رژیم، همراه با تحریم های گسترده بر بخش های حیاتی، رژیم را تحت فشار بی سابقه ای قرار داده است.

این وضعیت همچنین توجه‌ها را به درخواست‌های طولانی‌مدت مقاومت ایران، "شورای ملی مقاومت ایران" (NCRI)، برای اعمال تحریم‌های همه جانبه علیه رژیم جلب کرده است و به‌ویژه با توجه به رویکرد متفاوت غرب در اعمال تحریم‌ها علیه سپاه پاسدران ایران، که مدت‌هاست در اقدامات تروریستی و تلاش‌های بی‌ثبات‌کننده نقش دارد، مقاومت ایران بارها بر لزوم قطع دسترسی رژیم به منابع مالی و لجستیکی رژیم (آخوندها) تاکید نموده است.

شایان ذکر است که "ایران ایر"، که یکی از شرکت‌های هواپیمایی می‌باشد که تحت تحریم قرار گرفته، به دلیل ارتباطاتش با "سپاه پاسداران ایران" تحت نظارت بین‌المللی بوده است. گزارشی که روزنامه آلمانی "دی ولت" در 4 آوریل 2024 منتشر کرد، اطلاعات جدیدی از "شورای ملی مقاومت ایران" را فاش کرد که نشان می‌دهد "ایران ایر" تنها یک شرکت هواپیمایی تجاری نیست، بلکه مستقیماً در پشتیبانی از فعالیت‌های مخرب رژیم دست دارد.

گفته می شود که ازاین شرکت هواپیمایی در عملیات های مخفیانه از جمله ترور دکتر کاظم رجوی، نماینده شورای ملی مقاومت ایران در سوئیس در سال 1990 ، استفاده شده است. به گزارش ”دی ولت“، ایران ایر یکی از پروازهای خود را به تعویق انداخت تا سرکردگان این عملیات پس از ترور(کاظم رجوی) سوار هواپیما شوند و از ژنو به تهران بروند. به گفته ”شورای ملی مقاومت ایران“، شرکت هواپیمایی ”ایران ایر“ در تلاش نافرجام برای انجام یک حمله تروریستی در پاریس در سال ۲۰۱۸ دست داشته است . هدف این حمله گردهمایی اپوزسیون بود.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍