۱۴۰۳ مهر ۲۲, یکشنبه

آخرین تحولات ورویدادهای جنگ - افشای دخالتها وطرح های رژیم برای جنگ افروزی در منطقه ومیزان کمک های نجومی به حزب الشیطان


آخرین تحولات  ورویدادهای جنگ - افشای دخالتها وطرح های رژیم برای جنگ افروزی در منطقه   ومیزان کمک های نجومی به حزب الشیطان 

                              مصطفی علوش نماینده سابق مجلس لبنان - افشای مداخلات رژیم د رلبنان 

مصاحبه الحدث با  مصطفی علوش نماینده سابق مجلس لبنان  – اوضاع لبنان وحزب الله ومداخلات رژیم وکمک های میلیاردی رژیم به حزب الله و..  

مصاحبه تلویزیون الحدث با مصطفی علوش نماینده سابق پارلمان لبنان در مورد انتخاب رئیس جمهور

مجری: از شهر طرابلس در شمال لبنان، دکتر مصطفی علوش، نماینده سابق پارلمان لبنان، به ما می پیوندد. به برنامه ما خوش آمدید

سوال: چند روزی است که در لبنان تحرکاتی در سطح سیاسی رخ داده است، علاوه بر آن تحرکات دیپلماتیک در برخی مواضع در مورد شرایط مربوط به انتخاب رئیس جمهور نیز مطرح شده است. آیا الان بطور واقعی این نکات در مورد انتخاب سریع رئیس جمهور در لبنان جدی میباشد؟

مصطفی علوش: از دعوت شما برای این برنامه متشکرم. قطعاً سخنانی که حدود دو هفته پیش توسط نخست وزیر دولت موقت در حضور نبیه بری و جنبلاط مطرح شد، تبدیل به یک موضوع روی میز شده و برای اجرای قطعنامه 1701 سازمان ملل و توقف درگیری و برقراری آتش بس و عدم برقراری ارتباط بین آتش بس در لبنان با آتش بس در غزه عجله‌ای وجود دارد. الان مسیر حرکت و سرنوشت لبنان بر اساس آنچه روی داده و میدهد و بر اساس اظهارات وزیر امور خارجه ایران برنامه ریزی شده است که به صراحت گفت، زمان آتش بس فرا نرسیده است زیرا به نظر می رسد ایران هنوز بر سر آن اختلاف دارد و درحال گفتگو بر سر این موضوع میباشد. کما اینکه درگیری و نبردها هم بر روی زمین ادامه دارد. از سوی دیگر به نظر نمی‌رسد اسرائیل برای اجرای قطعنامه1701 عجله داشته باشد و به احتمال زیاد دیدگاه‌های دیگری دارد. ... اما از دید وزیر خارجه ... برای لبنان اجرای قطعنامه1701 به نفع لبنان است زیرا اجرای آن به معنای محاصره لبنان برای جلوگیری از ورود سلاح می‌باشد و این به خودی خود به معنای محاصره حزب الله است. اما قطعنامه دیگر یعنی 1559 که نسخه بین المللی قانون اساسی لبنان است می‌گوید سلاح همه شبه نظامیان مسلح بایستی گرفته شود و به دولت داده شود و این چیزی است که حتی نبیه بری نیز با آن مخالفت میکند و تاکنون هم بارها رد شده است و از طرف دیگر به نظر نمی‌رسد حزب الله نیز آمادگی اجرای آن را داشته باشد و به بنظرم مرجح این است که دیدگاههایی وجود داشته باشد که خواهان اجرای این قطعنامه بین المللی بشود ... از طرف دیگر بنظرم راه حل ممکن است با انتخاب یک رئیس جمهور به دست آید که بایستی براساس زدودن غبار جنگ از لبنان و رسیدن به توافقات جدید محقق شود با رعایت این که این تلاش تحت فصل هفتم یا غیر آن صورت بگیرد، و سپس بایستی انتخابات ریاست جمهوری براساس دستاوردها و تعادل قوای جدید بین نیروهای سیاسی برگزارشود

سوال: به نظر می‌رسد که تعادل قوا الان متفاوت است، اما شما می‌گویید که تغییری در کار نیست. آیا بر اساس آنچه که شما در مورد ایران و حزب الله بازخوانی کردید، همانطور که بسیاری از لبنانی ها هم می‌گویند، کماکان درگیری بین اسراییل و حزب الله در لبنان وجود دارد و این یک فشار بر حزب الله، مهم ترین بازوی فشار ایران بین اسرائیل و ایران است، با این وصف اوضاع به کجا می رود؟ بطور خاص گسترش خواسته ها وجاه طلبیهای اسراییل در رابطه با حزب الله به کجا می‌انجامد؟

مصطفی علوش: البته واضح است که ایران نمی‌خواهد مستقیم بجنگد مانند همین اتفاقی که چند روز پیش در مورد موشک‌هایی افتاد که ایران به سمت اسراییل شلیک کرد این موشکها در جاهایی افتادند که به نظر می‌رسد برای جلوگیری از آسیب رسانی بوده است و مشخص است که عمدا آسیبی نمی‌رسانند با اینکه همه میدانند که این موشکها قدرت انفجاری کافی دارند زیرا ایران فقط می خواهد بگوید "من اینجا هستم" نه چیزی دیگر اما در مورد حزب الله این بزرگترین سرمایه گذاری ایران از سال 1982 است و من در مورد سرمایه گذاری مالی عظیمی صحبت می کنم که بیش از ده ها میلیارد دلار است کما اینکه برای ایران این یک سرمایه‌گذاری ایدئولوژیک و سرمایه‌گذاری اسطوره‌ای بود و هست که حول حزب‌الله یا پیرامون رهبری آن تنیده شده است، او در این رابطه می‌گوید من هنوز ابزاری برای مبارزه با اسراییل دارم، با اینکه تلاش شد که کارایی من را از بین ببرد اما من هنوز کارایی خود را از دست نداده ام ، لذا کماکان موضوع این است که هرکسی که می خواهد گفتگو کند، باید با من گفتگو کند بر این اساس که من این ابزارها را کماکان در اختیار دارم، حتی اگر در نهایت هم این باعث شود آن چیزی که از لبنان باقی مانده است را نابود کند ،من الان شرایط را اینگونه می بینم

سوال: چیزی که من متوجه شدم این است که نبیه بری در سال 2006 مذاکره کرده است این را چگونه فهم میکنید؟ سخنان اخیر نعیم قاسم در مورد هرگونه اقدام برای دستیابی به راه حل در لبنان را چگونه تفسیر می کنید و برداشت شما چیست؟

مصطفی علوش: هر اظهار نظری حتی اگر واضح باشد، مبنای کار و یا مذاکره‌ای نیست ، بلکه مذاکرات حول یک مبنایی بایستی شکل بگیرد مانند آنچه در مورد مذاکرات حول قطعنامه 1701 صحبت می شود، که به نظر می رسد همین هم تصویب شده است که بر این اساس مذاکره شود. چیزی که الان به نظر میرسد این است که زمان قطعنامه 1559 یا آتش بس بدون هیچ چیزو بدون پرداخت هیچ قیمتی تمام شده است و امکانپذیر نیست، زیرا با توجه به واقعیت موجود دیگر معتبر نیست، زیرا اسرائیل به وضوح می گوید که آتش بس ممکن است به حزب الله فرصتی بدهد تا نفسی تازه کند و همینطور آخرین بیانیه دیروز آمریکا می گوید آمریکا از عملیات‌هایی که حزب‌الله را تضعیف می‌کند، حمایت می‌کند تا به جمهوری لبنان، به وضوح و با عینیت تمام، فرصتی بدهد تا قدم جلو بگذارد، این بدان معناست که اینکار هم امکانپذیر نیست مگر اینکه حزب‌الله آشکارا و علناً به دولت لبنان و نه به نبیه برنی اختیار دهد تا درباره آتش‌بس و نحوه اجرای آن مذاکره کند. آن وقت دولت لبنان و نخست وزیر نجیب میقاتی می توانند به خود ببالند و بگویند که من برای لبنان مذاکره می کنم، اما اکنون مایه خجالت است که می گوید می خواهد مذاکره کند و میگوید امیدوار است که نتیجه بدهد، درصورتیکه بصورت مادی اختیاری برای اجرای توافق ندارد

مجری: مطمئناً اگر زمان داشتیم به این بحث ادامه میدادیم، اما زمان این گفتگو به پایان رسیده است، ازشما دکتر مصطفی علوش از شهر طرابلس در شمال لبنان که تا این لحظه با ما بودید تشکر می‌کنم

**

رویترز – اخبار جنگ  منطقه :

وزیر امور خارجه اسرائیل ، رئیس سازمان ملل را به عنوان شخص غیرقانونی در مورد موضع نسبت به ایران شخص نام مطلوب اعلام می کند

 - نخست وزیر اسرائیل ، نتانیاهو می گوید که وی از دبیرکل سازمان ملل می خواهد که نیروهای یونیفیل را از مناطق جنگی در لبنان خارج کند

وزیرخارجه ایران: ایران هیچ خط قرمزی در دفاع از مردم و منافعش ندارد

عباس عراقچی در روز یکشنبه در حالیکه منطقه برای حمله تلافی جویانه اسراییل، طی پستی در ایکس گفت ، ایران "خطوط قرمز" ندارد.

۱۱۵۱ - بروز رسانی 5 - به گزارش ان بی سی، مقامات آمریکایی معتقدند که اسرائیل مکانهای نظامی و انرژی را در ایران هدف قرار می دهد.

به گزارش NBC ، مقامات آمریکا معتقدند که اسرائیل در پاسخ بالقوه خود به حمله ایران به زیرساخت های نظامی و انرژی، اهداف را کاهش داده است.

خاورمیانه برای افزایش بیشتر در یک سال از جنگ، در حالی که اسرائیل با گروههای تحت حمایت ایران حزب الله در لبنان و حماس در غزه می جنگد ، همچنان در معرض خطر است.

تهران، تولید کننده اصلی نفت، در صورت حمله به جمهوری اسلامی، اسرائیل را به عواقب شدیدی تهدید کرده است...

براساس این گزارش، مقامات آمریکا و اسرائیلی گفتند که پاسخی می تواند در طول تعطیلات فعلی یوم کیپور [که شنبه تمام شد]به وجود بیاید...

در بیانیه ارتش اسراییل آمده است: "طی یک روز گذشته ، IAF (نیروی هوایی) تقریباً 200 هدف حزب الله را در اعماق لبنان و لبنان جنوبی ، از جمله سلولهای تروریستی، پرتابگرها، پست های موشکی ضد تانک و مکان های زیرساختی تروریستی قرار داده است."

اسرائیل همچنین گفت که ۵ پرتاب که از لبنان عبور می کردند توسط نیروی هوایی رهگیری شدند.

وزارت بهداشت غزه در بیانیه ای روز یکشنبه گفت: در حمله نظامی اسرائیل در غزه از 7 اکتبر 2023 بیش از ۴۲۲۲۷ فلسطینی کشته و ۹۸۴۶۴ نفر زخمی شدند.

- تانک های اسرائیلی پیش روی به سمت شمال نوار غزه را عمیقتر کردند

ساکنان گفتند که نیروهای اسرائیلی حملات خود را به شمال غزه گسترش دادند و تانک ها به لبه شمالی شهر غزه رسیدند و برخی از مناطق محله شیخ رضوان را مورد حمله قرار دادند و بسیاری از خانواده ها را مجبور به ترک خانه های خود کردند.

ساکنان گفتند که نیروهای اسرائیلی عملا بیت حانون، جبلیه و بیت لاهیه را در منتهی الیه شمال منطقه محصور از شهر غزه منزوی کرده اند و دسترسی بین دو منطقه را مسدود کرده اند، مگر خانواده هایی که مایل به ترک این سه شهر باشند و به دستورات تخلیه توجه کنند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تهاجمات ۸ روزه اسرائیل در شمال تاکنون دهها فلسطینی را کشته و دهها نفر دیگر را در جاده ها و زیر آوار خانه هایشان و خارج از دسترس تیم های پزشکی کشته شده اند. بسیاری از ساکنان جبلیه در شبکه‌های اجتماعی پست کردند: «ما نمی‌رویم، می‌میریم ولی نمی‌رویم».

**

العربیه – اوضاع لبنان :  مصاحبه با اسعد بشاره روزنامه نگار بیروت در رابطه با آینده لبنان و رژیم ایران

اسعد بشاره روزنامه نگار بیروت: در رابطه با آینده لبنان و انتخاب رئیس جمهور و مواضع نعیم قاسم واقعیت این است که تصمیم در ضاحیه جنوبی بیروت اتخاذ نمی شود. تصمیم از تهران می آید.

بین حرفهای شیخ نعیم قاسم و آنچه که وزیر خارجه ایران دیکته کرد یک انسجام کامل وجود دارد. عراقچی با وقاحت و سفلگی کامل به نخست وزیر و نبیه بری رئیس پارلمان گفت که پرونده لبنان و غزه جدائی ناپذیر هستند.

او تلاش کرد مجموعه ای از چیزی بشکل دستورات را به دولت لبنان دیکته کند. دولتی که اساسا دوست حزب الله است ولی حزب الله اجازه هیچ حاشیه ای را به این دولت نمی دهد. این مسأله مسئولیت بزرگی برای میقاتی و نبیه بری دارد که سعی کنند حزب الله را محدود کنند و از آن دور شوند.

حزب الله اولا تلاش میکند مانع انتخاب رئیس جمهور شود دوم این که با شعار آتش بس بازی میکند بدون این که وارد هیچ مذاکره جدی بشوند. این مسأله منجر به تبدیل لبنان به غزه دو می شود چیزی که لبنان هرگز تحمل آن را ندارد.

در رابطه با این سوال که آیا حزب الله تصمیم خواهد گرفت که تسلیم دولت لبنان شود و مانع نابودی بیشتر لبنان شود؟ به نظر میرسد این کار را نخواهد کرد چون دستوراتش از تهران می گیرد.

**

نیویورک تایمز: حماس سعی کرد ایران را متقاعد کند که به حمله ۷ اکتبر بپیوندد

نیویورک تایمز(۲۱مهرماه) در یک مقاله مبسوط به قلم ۳خبرنگار اصلی رسانه در اسراییل نوشت: «مدارک کشف شده نشان می‌دهند که حماس سعی کرد رژیم ایران را متقاعد کند که به حمله ۷ اکتبر بپیوندد». این مدارک از یک کامپیوتر حماس در ماه ژانویه در خان یونس کشف شده‌اند و جزییات حمله و همین‌طور تلاش‌های یحیی سینوار برای متقاعد کردن ایران و حزب‌الله برای پیوستن به حماس برای حمله یا لااقل درگیر یک جنگ منطقه‌ای شدن در صورت حمله حماس را شامل می‌شود.

مدارک شامل صورت‌جلسه ۱۰نشست مخفی گروه کوچکی از رهبران سیاسی-نظامی حماس برای طراحی حمله است. این جزییات شامل ۳۰صفحه تاکنون مخفی مانده در رابطه با نحوه کار رهبری حماس و نحوه کسب آمادگی برای این حمله می‌باشد.

طبق این مدارک حماس ابتدا قصد داشت که حمله که اسم رمز آن «پروژه بزرگ» بود را در پاییز ۲۰۲۲ انجام دهد اما برای متقاعد کردن ایران و حزب‌الله برای شرکت، طرح را به تعویق انداخت.

در ژوییه ۲۰۲۳ حماس یک مقام ارشد به لبنان اعزام کرد. او در آنجا با یک فرمانده ارشد رژیم ملاقات کرد و درخواست کمک برای هدف قرار دادن اهداف حساس در طرح را نمود.

فرمانده ارشد ایرانی به حماس گفت که ایران و حزب‌الله در اصول حمایت می‌کنند اما وقت بیشتری برای کسب آمادگی نیاز دارند. صورت‌جلسه مشخص نمی‌کند که طرح با چه میزان جزییات به متحدان حماس ارائه شد.

مدارک می‌گویند که طرح حماس این بود که حمله را با جزییات بیشتر در یک ملاقات بعدی با حسن نصرالله بحث کند اما مشخص نمی‌کند که آیا این ملاقات رخ داد یا خیر.

**

افزایش حملات اسراییل به غزه و لبنان با تلفات سنگین و هشدارها برای تخلیه مناطق جنوب لبنان

حملات موشکی حزب‌الله از لبنان به اسراییل

ارتش اسراییل تا ظهر شنبه ۱۲ اکتبر: نزدیک به ۳۰ موشک از خاک لبنان به سمت مناطق مختلفی در اسراییل شلیک شد

برخی از موشکها رهگیری و برخی دیگر از مرز هوایی اسراییل عبور کردند

دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل:   بیش از ۱۰۰ پزشک و کارمند اورژانس در درگیریهای اخیر لبنان کشته شده‌اند

رسانه لبنانی ال.بی.سی.آی روز شنبه ۲۱ مهر با انتشار گزارشی نوشت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۷ حمله هوایی ثبت شده که مجموع حملات اسراییل به لبنان از زمان آغاز جنگ اخیر در۷ اکتبر سال گذشته تاکنون را به ۹۵۸۸ مورد می‌رساند.

این منبع افزود به گزارش وزارت بهداشت لبنان، آخرین آمار تلفات شامل ۶۰ کشته و ۱۶۸ زخمی در ۲۴ ساعت گذشته است.

وزارت بهداشت لبنان هم‌چنین اعلام کرده است ۱۸۷۰۰۰ نفر (نزدیک به ۳۹۰۰۰ خانواده) در لبنان آواره شده و در پناهگاههای رسمی به‌سر می‌برند.

نیویورک تایمز ۲۰مهر نوشت: نجیب میقاتی نخست‌وزیر موقت لبنان روز جمعه گفت کشورش خواستار «استقرار ارتش لبنان در جنوب و تقویت حضور آن در امتداد مرز» است، حزب‌الله هم با این موضوع موافق است

وی افزود: «حزب‌الله با این موضوع موافق است»، اما در اظهارات وی مشخص نبود آیا این گروه آماده است از جنوب لبنان عقب‌نشینی کند و به حملات موشکی و پهپادی خود علیه اسراییل پایان دهد یا خیر.

در عین‌حال، محمد عفیف رئیس دفتر رسانه‌یی حزب‌الله، نیز روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران در حومه جنوبی بیروت گفت این گروه ممکن است نسبت به تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس روی باز نشان دهد.

وی افزود: «اولویت مطلق ما در حال حاضر شکست دشمن و وادار کردن آنها به توقف تجاوزات است... . با این حال، هر گونه تلاش سیاسی داخلی یا خارجی برای دستیابی به توقف جنگ مورد تقدیر قرار می‌گیرد، به‌شرطی که با دیدگاه جامع ما از جنگ، شرایط آن و نتایجش سازگار باش»

نیویورک تایمز خاطرنشان کرد سخنگوی حزب‌الله هیچ اشاره‌یی به عقب‌نشینی نیروهای آن از جنوب نکرد و گفت که قابلیت‌های نظامی این گروه هم‌چنان قوی باقی مانده است.

سخنگوی پنتاگون، روز جمعه ۲۰مهر با صدور بیانه‌ای درباره تماس وزیر دفاع آمریکا با همتای اسراییلی‌اش نوشت:

وزیر دفاع آمریکا ضمن تأیید حمایت قاطع این کشور از حق اسراییل برای دفاع از خود بر تعهد آمریکا به یک راه‌حل دیپلماتیک که بازگشت ایمن شهروندان لبنانی و اسراییلی به خانه‌های خود در دو طرف مرز را تضمین می‌کند، تأکید کرد. وزیر آستین هم‌چنین بر اهمیت تضمین امنیت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در منطقه تأکید کرده و خواستار هماهنگی تلاش‌ها برای تغییر مسیر از عملیات نظامی به راه دیپلماتیک در اسرع وقت شد.

بیانیه پنتاگون هم‌چنین افزود در این گفتگو وضعیت وخیم انسانی در غزه مورد بحث قرار گرفت و وزیر آستین خواستار اقدام فوری برای حل این بحران شد.

وزیر دفاع آمریکا هم‌چنین اعلام کرد آمریکا برای دفاع از نیروها، شرکا و متحدان خود در برابر حملات رژیم ایران و هم‌پیمانان و نیروهای نیابتی آن در آرایش مطلوب نظامی قرار دارد.

ان.بی.سی آمریکا روز جمعه ۲۰مهر نوشت: مقامات آمریکایی می‌گویند اسراییل به‌طور مشخص انتخاب کرده است که چه چیزی را در واکنش به حمله رژیم ایران هدف قرار دهد. زیرساخت‌های نظامی و انرژی اهداف اصلی هستند. این مقامات افزودند هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که اسراییلی‌ها تأسیسات هسته‌یی را هدف قرار دهد یا اقدام به ترور کند، هنوز تصمیم نهایی را در مورد چگونگی و زمان اقدام نگرفته‌اند.

گزارش ان.بی.سی.می‌افزاید: آمریکا نمی‌داند حمله اسراییل چه زمانی رخ خواهد داد، اما می‌دانند ارتش اسراییل در آماده‌باش کامل است و به‌محض دریافت دستور آماده اجرای عملیات است.

خبرگزاری فرانسه ۲۰ مهر خبر داد ایموس هاکستین Eymos Hochstein فرستاده ویژه آمریکا در لبنان،، روز جمعه به رسانه‌های محلی گفت آمریکا «بدون وقفه» برای برقراری آتش‌بس در لبنان تلاش می‌کند.

وی که با شبکه لبنانی LBCI در واشنگتن مصاحبه می‌کرد گفت: «ما می‌خواهیم این درگیری در تمامیتش پایان یابد و در این زمینه به‌صورت شبانه‌روزی کار می‌کنیم».

فرستاده ویژه آمریکا در لبنان هم‌چنین حملات هوایی اسراییل به مناطق مرکزی بیروت، از جمله محله‌های بستا و نوویریNoveyri، که اواخر پنجشنبه ۲۲ نفر را به کشتن داد، به‌شدت محکوم کرد و آن را "کاملاً غیرقابل قبول دانست.

هاکستین افزود: «ما در تلاشیم تا این بمباران را به پایان برسانیم. ما این بمباران مناطق پرجمعیت بیروت را نمی‌پذیریم».

دیدبان حقوق‌بشر سوریه روز شنبه ۲۱ مهر خبر داد در یک حمله پهپادی در نزدیکی درمانگاه شهر محکان در حومه شرقی دیرالزور یک نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند. در این حمله یک خودرو در نزدیکی درمانگاه شهر مـَح کان که تحت کنترل نیروهای رژیم سوریه و شبه‌نظامیان رژیم ایران است هدف قرار گرفت.

این منبع در خبر دیگری نوشت هواپیماهای جنگی اسراییل طی یک عملیات هوایی، منطقه‌یی در حومه شمال غربی دمشق در مرز سوریه و لبنان را هدف قرار دادند که منجر به‌وقوع انفجارهای شدیدی در این منطقه شد.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه خاطرنشان کرد این حملات در چارچوب تلاش‌های مستمر اسراییل برای قطع مسیرهای تأمین تسلیحات به حزب‌الله لبنان از طریق مرز سوریه، انجام می‌شود.

تلویزیون الحدث درباره حمله اسراییل با هدف ترور وفیق صفا از نفرات ارشد حزب‌الله در ۲۰مهر اعلام کرد وی از ناحیه گردن مجروح شده و شانس زنده ماندنش بسیار اندک است.

الحدث افزود: وفیق صفا از چهره‌های مرموزی به‌شمار می‌آید که به‌دلیل نقش مهمش در سطوح امنیتی و سیاسی در حزب‌الله، خبر حمله به وی جنجال زیادی برپا کرده است.

**

صدای آژیر هشدار در شمال اسرائیل و حمله به ۲۴۰ موضع حزب‌الله در لبنان

ارتش اسرائیل اعلام کرد صبح روز یکشنبه ۱۳ اکتبر (۲۲ مهر) پنج موشک شلیک‌شده از لبنان را ره‌گیری کرده است. در پی این حمله موشکی در چندین منطقه از شمال اسرائیل آژیرهای هشدار به صدا درآمدند.

این موشک‌ها به مناطق مختلفی در ناحیه جلیل، شهر ساحلی حیفا و رشته‌کوه کَرمِل شلیک شده‌اند. طبق داده‌های ارتش اسرائیل همه موشک‌ها با موفقیت رهگیری شدند.

ارتش اسرائیل در شبکه اکس (توییتر سابق) هم‌زمان با این حمله موشکی، خبر داده است که ۲۴۰ موضع حزب‌الله در جنوب لبنان را در ۲۴ ساعت گذشته هدف قرار داده است.  


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍