۱۳۹۵ آذر ۳, چهارشنبه

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا باراک اوباما را از اعطای امتیازهای ناموجه به رژیم ایران برحذر داشت



لینک :


رئیس مجلس نمایندگان آمریکا باراک اوباما را از اعطای امتیازهای ناموجه به رژیم ایران برحذر داشت

پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌یی از باراک اوباما خواست هیچ اقدامی انجام ندهد که توانایی رئیس‌جمهور بعدی در قبال سیاستهای مربوط به ایران را محدود کند.
نامه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه 2آذر 95 در حساب توئیتری وی منتشر شده است.
در این نامه که با سربرگ «مجلس نمایندگان کنگره آمریکا» و با امضای پل رایان، کوین مک‌کارتی رهبر اکثریت مجلس نمایندگان

و اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان است، آمده است:
جناب آقای رئیس جمهور!
ما از شما می‌خواهیم از هر گونه اقدامی که آمریکا یا تحریمهای چندجانبه یا سایر محدودیتها علیه ایران را در دوره بعد از انتخابات تضعیف می‌کند خودداری کنید.
ما در روزهای آتی انتظار داریم که کنگره قانونی را برای شما ارسال کند تا «قانون تحریمهای ایران» را به مدت ده سال تمدید کنید. ما امیدواریم که این قانون به امضای شما برسد و این اطمینان حاصل شود که این ابزار حیاتی هم‌چنان در دسترس دولت بعدی قرار داشته باشد.
اما، این کار باید تنها گام دولت شما در ماههای پایانی در زمینه محدودیتهای علیه ایران باشد. ما محترمانه از دولت شما درخواست داریم که هیچ اقدام دیگری در راستای تقویت سرمایه‌گذاری بین‌المللی در ایران انجام ندهید یا این‌که با استفاده از دستورات اجرایی یا اقدامات اجرایی، تغییری در رژیم تحریمهای موجود سازمانهای بین‌المللی ایجاد نکنید که شامل وضع قوانین جدید، مجوزهای کلی، سؤالات متداول یا سایر راهنمایی‌ها شود.
شما در سخنرانی خود در روز چهارشنبه، نهم نوامبر، در اقدامی قابل تحسین، پایبندی خود به انتقال نرم قدرت به دولت بعد سخن گفتید. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب شایستگی این را دارد که سیاستهای آمریکا را در مورد ایران مورد ارزیابی قرار دهد، بدون آن که دولت شما اقدمات جدیدی انجام دهد که توانایی دولت آینده را در پیشبرد این سیاست پیچیده‌ کند.