۱۳۹۵ آذر ۲, سه‌شنبه

دادگاه فدرال آمریکا مشاور سابق دفتر نمایندگی رژیم ایران در سازمان ملل را به زندان و جریمه محکوم کرد


منبع : خبرگزاری رویتر

دادگاه فدرال آمریکا مشاور سابق دفتر نمایندگی رژیم ایران در سازمان ملل را به زندان و جریمه محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری رویتر ۱آذر۹۵ احمد شیخ زاده، یک مشاور اسبق دفتر نمایندگی رژیم ایران در سازمان ملل‌متحد روز دوشنبه اتهامات یک دادگاه فدرال در بروکلین نیویورک در مورد همکاری برای نقض تحریم‌های آمریکا علیه این رژیم را پذیرفته است.
استیو زیسو، وکیل احمد شیخ زاده گفته است که موکلش در توافقی با دادستانی پذیرفته است تا در خصوص حکم حداکثر ۵ سال و ۳ ماه زندان درخواست تجدید نظر نخواهد کرد.
به گزارش رویتر احمد شیخ زاده همچنین پذیرفته است که بیش از ۱۴۷ هزار دلار بپردازد. قرار است که حکم وی ۳۰ مارس صادر شود.
احمد شیخ زاده در ۲۵ مارس سال جاری (پنجم فروردین) با ضمانت نقدی سه میلیون دلاری موقتاً از زندان بروکلین آزاد شده و به دستور مراجع قضایی با دستگاههای الکترونیکی مخصوص متهمان تحت کنترل بود.
در اعلام جرم تأکید شده است که احمد شیخ‌زاده روابط تجاری خود با رژیم ایران را به وزارت خزانه‌داری آمریکا اطلاع نداده و بنابراین مقررات مربوط به کنترل و اعمال محدودیت بر روابط اقتصادی بین دو کشور را نقض کرده است.
بر اساس مدارک دادستانی، او از سال ۲۰۰۸به‌عنوان مشاور هیأت نمایندگی رژیم ایران از این نهاد به‌صورت نقدی و ماهانه حقوق می‌گرفته و در «سیتی بانک» این پول‌ها را پس‌انداز می‌کرده است.
دادستانها همچنین گفته‌اند، احمد شیخ زاده از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ میزان در آمد خود را کمتر از میزان واقعی به اداره مالیات آمریکا اعلام کرده بود.