۱۳۹۵ بهمن ۵, سه‌شنبه

حمل زندانی بیمار با فرغون در تبریز


در زندان تبریز یک زندانی به نام حسین امیریان که در بند ۱۲ (مالی) محبوس بوده است در هفته های اخیر به بیماری حادی مبتلا می شود که توان راه رفتن و حل مشکلات خودش را نداشته است.
در این زندان به علت عدم امکانات پایه ای پزشکی و امدادرسانی و همچنین برانکارد، همبندیان حسین امیریان با فرغون این زندانی بیمار را به بهداری منتقل می کنند.
یکی از ماموران بهداری به نام «پیامی»، حدودا ۳۲ساله، که مسئول همراه شدن با زندانیان برای انتقال آنان از بهداری به بیمارستان خارج از زندان می باشد، با دیدن محمد حسین امیریان شروع به فحاشی و هتاکی نسبت به وی می کند و با همراهان این زندانی نیز درگیر شده و به آنان توهین می کند که در نهایت «پیامی» با زدن محکم ضربه پا به فرغون حامل بیمار، وی را به شدت پرتاب می کند و این عمل ضد انسانی و وحشیانه این مامور، منجر به فلج شدن و قطع نخاعی هر دو پای محمد حسین امیریان می شود.
لازم به توضیح است که با ورود زندانیان به زندان تبریز و به طور خاص قرنطینه زندان، با رفتارهای وحشیانه و ضدانسانی ماموران زندان مواجه می شوند و حق هیچگونه اعتراضی را هم ندارند، چرا که با هر اعتراضی مجددا زندانیان به شدت شکنجه و مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.
برگرفته از قاصدان آزادی