۱۳۹۵ بهمن ۵, سه‌شنبه

ایران بعد از روی کار آمدن ترامپ !!!



ایران بعد از روی کار آمدن ترامپ !!!
بالاخره بعد از دو دور ریاست جمهوری اوباما که تماما سازش با ایران وچوب زیر بغل وعصای رژیم معلول بود ودر گرم وسرد روزگار تا آنجا که میتوانست آخوندهارا حفظ کرد از دادن عراق در سینی طلایی تا کوتاه آمدن در سوریه تا یمن وتا همه جا هرچه هم کیسه وخزانه آخوندها خالی میشد وخرج تروریست ومداخلات درکشورها ودزدی وچپاول و...میشد اوباما با هواپیما آنهم دو ر از چشم بقیه کمبودهایش را جبران میکرد تا آخوندها به جنایات وکشتار وخفقان ومداخلات تروریستی شان ادامه دهند اما اما همیشه چرخ گردون یک جور وبر وفق مراد دجالان نمی چرخد بالاخره یک قانونمندی در جهان حاکم است !!ترامپ معامله هسته‌ای با ایران را بدترین معامله‌ای خواند که آمریکا تاکنون انجام داده است. او سه موضع مختلف در این خصوص گرفت. ابتدا از بر هم زدن برجام سخن گفت سپس یکی از مشاوران ارشد سیاست خارجی وی تصریح کرد که ترامپ قصد بر هم زدن قرارداد را ندارد اما آنرا "آنطور که هست" قبول ندارد. تصمیم وی مذاکره مجدد و به قصد ایجاد تغییرات در آن است. نهایتا هم گفت که آنقدر در اجرای قرار داد سخت می‌گیرد که ایران کمترین شانسی برای تخطی نداشته باشد.
جریان پرقدرتی در آمریکا وجود دارد که مدافع سیاست‌های تهاجمی علیه حکومت ایران هستند  که شامل بخشی از متفکران و سیاستمداران  در اندیشکده‌هایی مانند  انستیتوی آمریکن اینترپرایز، بنیاد دفاع از دموکراسی، سازمان متحد علیه ایران هسته‌ای، بنیاد هریتیج و بخشی از شورای روابط خارجی که اینها در رسانه‌های اصلی آمریکا نیز نفوذ دارند. در کنار این جریان باید از بخش اعظم کنگره وسنای  آمریکا که در اختیار جمهوری خواهان است اینها قدرت بزرگی را تشکیل میدهند ه به یقین میشود گفت که سیاست از این پس با مشی ونقشه مسیر اینها حرکت میکند 
علاوه بر این، مشاور آقای ترامپ در امور امنیت ملی اعتقاد راسخ به "تغییر رژیم" در ایران دارد و وزیر  دفاع، جیمز ماتیس ایران را "مهم‌ترین خطر علیه ثبات و صلح در خاورمیانه" خوانده است.
این جریان پرقدرت و با نفوذ که تلاش کرد از نهائی شدن قرارداد هسته‌ای با ایران جلوگیری کند اما  بر اثر مماشات اوباما نتوانست کارش را پیش ببرد وحال فرصت طلایی برایش پیش آمد  هدف آنها در باره برجام تنها بر سر این نیست که ایران قادر است به غنی سازی ادامه دهد و بعد از ۱۵ سال بسیاری از محدودیت‌های برنامه هسته‌‌‎ای ایران منقضی می‌شود. بلکه به اعتقاد آنان مشکل اساسی‌تر این است که برجام باعث شده آمریکا به عنوان یک ابر قدرت نتواند با ایران برای محدود کردن برنامه موشکی آن کشور و حمایت از نیروهای وفادارش مانند حزب الله (که آمریکا از آن تحت عنوان حمایت از تروریسم یاد می‌کند) و موضوع نقض حقوق بشر که در ایران ملاها بیداد میکند وهرروز جراثقالهای اعدام د رخیابانها ومیادین برپا است برخورد کند!!! پیشنهاد نمایندگان این نوع تفکر به ترامپ این است که باید برجام از نو مذاکره شود و در قرارداد اصلاح شده جدید از ایران تعهد گرفته شود که دست از سیاست‌های تروریستی اش بردارد مشاور آقای ترامپ در امور امنیت ملی اعتقاد راسخ به "تغییر رژیم" در ایران دارد و وزیر دفاع، جیمز ماتیس ایران را "مهم‌ترین خطر علیه ثبات و صلح در خاورمیانه" خوانده است.
بله با این پارامترها ترامپ تلاش خواهد کرد سیاست‌های کلی نظام ایران را تغییر دهد. به این ترتیب ترامپ در رابطه با ایران در برابر یک  تصمیم‌گیری دشوار قرار می‌گیرد. از یک طرف باید طبق برجام، در برخی موارد هر ۱۲۰ روز یکبار و در بعضی دیگر هر ۱۸۰ روز یکبار تحریم‌ها را تعلیق کند اما از طرفی هم بطور مستمر دولت اوباما را برای امضاء برجام ملامت کرده و تاکید کرده که قرارداد را تغییر خواهد داد.یک احتمال هم این است که کنگره آمریکا علیرغم تمام مشکلاتی که ممکن است در عمل پیش بیاید بر اساس برنامه موشکی ایران و حمایت از حزب الله تحریم‌های جدیدی را به تصویب برساند و ترامپ هم موافقت کند  چرخ گردون هر طور بچرخد دوران مفت خوری ودوران موج سواری وزندگی در شکاف ودوجایه خوری رژیم به پایان رسیده وهمه بادهایی که کاشت باید در انتظار طوفانهای سهمگینی باشد که دودمان اورا برهم خواهد چید وارتش آزادیبخش وخلق قهرمان اکنون با رژیمی روبرو هستند که آوازه دزدی وجنایت وفساد واختناق ومداخله در کشورها وجنگ طلبی آن  د رهمه دنیا پیچیده وگوش فلک را کرکرده  و در حالیکه لرزان وترسان وورشکسته است  برای سقوط وسرنگونی لحظه شماری میکند وحتی از سایه خود میترسد!!!