۱۳۹۵ اسفند ۲۷, جمعه

آمریکا هزار نیروی کمکی به سوریه اعزام می‌کند






منبع :ار.اف.ای-۱۶مارس2017

آمریکا هزار نیروی کمکی به سوریه اعزام می‌کند
یک مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور در نظر دارد هزار نیروی نظامی دیگر را به منظور فتح رقه عازم سوریه کند. همین منبع با تأئید خبر روزنامه "واشنگتن پست" افزود که اعزام نیروهای کمکی آمریکا به سوریه در دست بررسی است و هنوز وزیر دفاع آمریکا، جیمس متیس، و رییس جمهوری این کشور، دونالد ترامپ، دربارۀ آن تصمیم گیری نهایی نکرده اند. در حال حاضر بین ٨٠٠ تا ٩٠٠ نیروی نظامی آمریکایی در سوریه مستقر هستند.
وزارت دفاع آمریکا گفته است که نیروهای کمکی این کشور مستقیماً در درگیری ها و نبردها شرکت نخواهند کرد و وظیفۀ عمدۀ آنان حمایت از نیروهای محلی خواهد بود. این نیروها مرکب هستند از قوای توپخانۀ ارتش آمریکا که از توپ های ١۵۵ میلیمتری یا راکت های هدایت‌شوندۀ "هیمارس" استفاده می کنند.از اواخر سال ٢٠١۵ نیروهای ویژۀ آمریکایی به منظور تعلیم نیروهای محلی در جنگ علیه گروه داعش در سوریه مستقر شده‌اند. اما، مأموریت آنان طی هفته های گذشته دچار تغییری اساسی شد. زره‌پوش های آمریکایی "استریکر" در منطقۀ "منبج" مستقر شده‌اند تا از کنترل این شهر توسط شورشیان سوری و ارتش ترکیه جلوگیری کنند.
توپخانه تفنگداران آمریکایی نیز به منظور فتح شهر رقه و خارج کردن آن از کنترل گروه داعش در سوریه استقرار یافته‌است. دونالد ترامپ بر عزم خود برای از میان بردن گروه داعش در جریان کارزار انتخاباتی اش تأکید کرده بود. به در خواست او وزارت دفاع آمریکا طرحی را برای رسیدن به این مقصود تسلیم وی کرده است. با این حال، کاخ سفید هنوز تدابیر جدیدی در این مورد اتخاذ نکرده است. از نظر واشنگتن مسئله سوریه صرفاً به استقرار قوای نظامی در این کشور برای از میان بردن گروه داعش خلاصه نمی‌شود. به دلیل شکست های پی در پی مذاکرات صلح سوریه، مسئله مناطق آزاد شده از کنترل داعش همچنان در ابهام است. سومین دور مذاکرات صلح آستانه میان نمایندگان اسد و مخالفان وی دیروز چهارشنبه بدون نتیجه خاتمه یافت.
آمریکا: دومین فرمان دونالد ترامپ برای محدود ساختن اعطای ویزا به ایرانیان و شهروندان پنج کشور دیگر توسط یک قاضی فدرال به حال تعلیق در آم

تصمیم قاضی دادگاه فدرال هاوائی، «دریک واتسون»، اجرای فرمان رئیس جمهوری آمریکا را در سراسر این کشور به حال تعلیق در می‌آورد. این فرمان قرار بود از امروز به اجرا گذاشته شود. «دریک واتسون» در تصمیم ۴۳ صفحه ای خود «هدف قرار دادن پیروان یک مذهب خاص را» ایراد اصلی این فرمان تلقی می کند. قاضی فدرال هاوائی یادآوری می کند که نخستین مادۀ متمم قانون اساسی ایالات متحد آمریکا «وضع هر قانونی را توسط کنگره برای برقراری و یا ممنوعیت و یا جلوگیری از عمل آزادانه به تعالیم یک مذهب» ممنوع کرده است.دونالد ترامپ که برای دفاع از طرح دیگر خود برای تغییر برنامه بیمه سلامتی موسوم به «اوباما کِیر» در «نشویل» در ایالت «تنِسی» بسر می بُرد با قرائت قانونی که به رئیس جمهوری اجازه می دهد در این زمینه اخذ تصمیم کند، گفت برای اجرائی کردن فرمان خود تا آخر پیش خواهد رفت. منظور وی ارجاع این تصمیم قضائی به یک دادگاه تجدید نظر و سپس دیوان عالی کشور ایالات متحد آمریکاست