۱۳۹۵ اسفند ۲۱, شنبه

دستگيري و محاكمه يك جاسوس رژيم ولایت فقیه درآلمان




دستگيري و محاكمه يك جاسوس رژيم ولایت فقیه  درآلمان

فردي بنام حيدر سيد مصطفي  در هفتم ژوئيه2016 (17تير95) در شهر برمن آلمان به جرم جاسوسي براي رژيم ايران دستگير شد. همان موقع دادستاني آلمان اعلام كرد كه متهم با "یک واحد اطلاعاتی وابسته به ایران" در ارتباط بوده، اما جزییات بیشتری ارائه نداد. تا اينكه درتاريخ 18اسفند95(8مارس 2017) در شعبه‌ي رسيدگي به پرونده‌هاي امنيتي دادگاه عالي برلين  محاكمه شد. تا پايان ماه مارس (۱۱ فروردين) ۷ جلسه‌ رسيدگي ديگر به اتهامات او برگزار خواهد شد. وکیل این متهم گزارش داده است، که وی در دادگاه روز چهارشنبه18 اسفند95 ”به خاطر ترس “ سکوت اختیار کرده است. مصطفي اگر محكوم شود به مدت 4سال به زندان خواهد افتاد.  
یک نماینده سازمان امنیت آلمان که این پرونده دنبال می‌کند، گفته است یک منبع ”مطمئن “ وی را در جریان فعالیت‌های مشکوک این تبعه پاکستان قرار داده است.
حيدر سيد مصطفي كيست؟
حيدر سيد مصطفي 31 ساله یک پاکستانی اهل كراچي ميباشد. از سال ۲۰۱۱ با شخصی به نام ”محمود “ از  نیروی قدس در ارتباط مستمر  بوده است. در سال ۲۰۱۲ با ویزای دانشجویی به آلمان آمده است. وی در شهر برمن اقامت داشته و در سال ۲۰۱۶ دستگير شده است.
اقدامات و اهداف جاسوس رژيم در آلمان و فرانسه
1.  بنا بر متن دادخواست , مصطفي حيدر مامور يگان ويژه سپاه پاسداران (نيروي قدس) ميباشد. جاسوسي با هدف جمع‌آوري اطلاعات براي حملات تروريستي صورت گرفته است.
2.  دست‌كم يك سال مشغول جمع‌آوري اطلاعات براي اهداف تروريستي در آلمان, فرانسه و ديگر كشورهاي غرب اروپا بوده است.
3.  زندگي روزمره ، ”راينهولد روبه“ از حزب سوسيال دمكرات آلمان و رئيس پيشين "انجمن آلمان و اسرائيل" را زير نظر داشته و مسيرهاي آمد و رفت او را كنترل مي‌كرده است. درباره يك استاد فرانسوي-‌اسرائيلي دست به جاسوسي زده است. اين استاد در يك دانشسراي عالي اقتصاد در پاريس شاغل است .اطلاعاتی از محل کار و خانه، مسیرهای رفت‌وآمد و صدها عکس و ویدئو درباره این دو نفر جمع‌آوری کرده است. گزارشي با پاورپوينت و به زبان انگليسي تهيه و به ايران ارسال كرده است كه در آن هم اشتباهات املايي به چشم مي‌خورد و هم اطلاعاتي نادرست درباره سير زندگي راينهولد روبه وجود داشته است
4.  وي اطلاعات وسيعي را به نيروي قدس ارسال كرده است ازجمله اينكه او مخفيانه تعداد 900عكس و دهها فيلم از اهدافي را در پاريس و برلين تهيه كرده است.
5.  سازمان امنیت داخلی آلمان احتمال می‌دهد که نیروی قدس این اطلاعات را برای زمان درگیری احتمالی با آمریکا و اسرائیل جمع‌آوری می‌کند تا هنگام ”جنگ نامتقارن “ از آن استفاده کند.

6.  به گفته مايكل گريوين دادستان آلمان ، مصطفي حداقل 2052يورو (2170دلار) بابت اين فعاليتهاي جاسوسي دريافت كرده است.