۱۳۹۷ شهریور ۸, پنجشنبه

منابع عراقی از تلاش‌ گسترده ایران برای تاثیرگذاری بر روند تشکیل کابینه دولت در بغداد خبر دادند



منابع عراقی از تلاش‌ گسترده ایران برای تاثیرگذاری بر روند تشکیل کابینه دولت در بغداد خبر دادند



منابع عراقی روز پنجشنبه ۳۰ اوت ۲۰۱۸ از تلاش‌ گسترده ایران برای تاثیرگذاری بر روند تشکیل کابینه دولت در بغداد خبر دادند. این تلاش‌ها بر محور حمایت تهران از ائتلاف «الفتح» به رهبری هادی العامری متمرکز شده است.
به گزارش العربیه، سروه عبدالواحد، یکی از رهبران «جنبش تغییر» در کردستان عراق در مصاحبه‌ای گفته است، تهران تلاش می‎کند تا با به تعویق انداختن انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان، اولویت را به تشکیل دولت در بغداد بدهد.
وی افرود: ایران طی این مدت با فشار بر حزب «اتحادیه میهنی کردستان» و «جنبش تغییر» تلاش کرده تا این دو جریان سیاسی کرد را برای پیوستن به ائتلاف المالکی- العامری قانع کند.
در همین حال عواد العواد یکی از رهبران ائتلاف «سائرون» و نماینده سابق در پارلمان عراق، ائتلاف «الفتح» به رهبری هادی العامری را به رشوه دادن به برخی نمایندگان از ائتلاف های پیروز برای پیوستن به ائتلاف خود جهت تشکیل فراکسیون بزرگتر برای تشکیل دولت متهم کرد.
دخالت حزب الله لبنان
پس از تلاش‌های «محمد الکوثرانی» مسئول حزب الله لبنان در امور عراق و دخالت وی در مسئله تشکیل فراکسیون بزرگترین، اینک «علی دعموش» یکی دیگر از رهبران حزب الله لبنان، روز چهارشنبه در یک مصاحبه مطبوعاتی، گفت، حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان، طی تماس تلفنی با مقتدی الصدر از وی خواست تا به ائتلاف «الفتح» و «القانون» برای تشکیل فراکسیون بزرگتر بپیوندد.
نصرالله به الصدر گفته است چنانچه ائتلاف «سائرون» به دو ائتلاف المالکی-العامری بپیوندد، روند تشکیل دولت در بغداد دیگر نیازی به احزاب سیاسی ندارد.
دعموش گفت:«اگر ائتلاف سائرون، الفتح و القانون با هم ائتلاف کنند نیازی به ائتلاف کردها نخواهند د اشت».
مقتدی صدر و حیدر العبادی، بزرگترین ائتلاف از میان تشکل‌های شیعه در انتخابات پارلمانی این کشور را از آن خود کردند پس از آن ائتلاف الفتح و القانون به رهبری العامری و المالکی قرار می گیرند اما این دو ائتلاف بزرگ هر کدام به تنهایی قادر به تشکیل فراکسیون بزرگتر که به ۱۶۵ کرسی نیاز دارد، نیستند.

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات# 



 سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange