۱۳۹۸ اسفند ۸, پنجشنبه

ایران - کرونا ویروس :گسترش سونامی وار کرونا درایران ، صدور بمب کرونایی به خاورمیانه




 ایران - کرونا ویروس :گسترش سونامی وار کرونا درایران ، صدور بمب کرونایی به خاورمیانه

مطالب دیگر درباره جنایات رژیم درگسترش کرونا وبی عملی مقامات وخامنه ای 

 گزارش هموطنان از ویروس کرونا، همراه با نگرانی و بی عملی حکومت خامنه‌ای

یران دومین کشور جهان از بابت مرگ و میر کرونا 

خبرگزاری فرانسه: مخفی‌کاری رژیم ایران در رابطه با کرونا

ویروس کرونا در ایران - امیر آبادی نماینده مجلس ارتجاع از قم

سخنرانی تکان‌دهنده دکتر بهروز کلیدری متخصص جراحی در اصفهان در باره کرونا



کرونا ویروس -گسترش فاجعه کرونا در ایران  : گفتگو با دکتر خسرو نیک ذات


در حالی که شواهد افزایش‌یابنده حاکی از شیوع فوق‌العاده گسترده‌ی کرونا در ایران و با انتقال آن به کشورهای همسایه همچنان قربانی می‌گیرد نظام ولایت فقیه سعی در پرده‌پوشی ابعاد فاجعه‌ای است که آغاز آن با سودجوئی هواپیمایی ماهان سپاه و پروازهای آن به چین آغاز شد. با این وجود نظام از قرنطینه‌کردن شهر‌های آلوده خودداری می‌کند.
شمار رسمی قربانیان کرونا در ایران
وزارت بهداشت نظام ولایت فقیه در روز چهارشنبه شمار قربانیان کرونا را ۱۹ نفر و شمار افرادی که به طور قطع مبتلا شده‌اند را هم ۱۳۹ نفر اعلام کرد. قم با ۶۵ مورد ابتلا مرکز شیوع ویروس در ایران است. تهران با ۲۶ و گیلان با ۱۷ مورد ابتلاء در رده‌های بعدی هستند.
در حالی که اخبار شیوع بیماری کرونا در ایران به شکل گسترده در جهان منتشر شده، مقام‌های نظام ولایت فقیه هم چنان تلاش در ناچیز نشان‌دادن شمار بیماران در ایران و خطر این بیماری دارند. کارشناسان و پزشکان سازمان بهداشت جهانی نیز نسبت به آمار رسمی که نظام منتشر کرده تردید دارند. زیرا نسبت قربانیان به آمار بیماران برخلاف سایر کشورهای جهان بسیار بالاست.
تورنتو استار کانادا نوشته است «براساس تحلیل اولیه محققان کانادایی تعداد واقعی موارد ویروس کرونا در ایران ممکن است تا ۱۸۰۰۰ باشد.»
ان.بی.سی نیوز نیز در مورد گسترش سریع ویروس کرونا در ایران نوشت: «اگر بخواهیم همین آمار مقامات ایران را درنظر بگیریم، نرخ مرگ و میر در ایران از هر جای دیگری بیشتر است.»
انتقال ویروس کرونا از ایران به سایر کشورها
هم زمان با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) در ایران کشورهای غرب آسیا و همسایگان ایران از افزایش موارد این بیماری در کشورهای خود خبر داده و ناقل آن را مسافرانی دانسته‌اند که از ایران به این کشورها وارد شده‌اند.
شایان ذکر است عراق، کویت، بحرین و امارات، عمان، ترکیه، پاکستان و گرجستان تا کنون از موارد متعدد بیماران مبتلا به کرونا در کشورهای خود گزارش داده‌اند.
انتقال ویروس کرونا از ایران به عراق
رویترز روز ۶ اسفند نوشت: «چهار مورد جدید بیماری کروناویروس در استان کرکوک شناسایی شده است، که کل موارد در این کشور را به پنج مورد رسانده … این بیماران یک خانواده عراقی هستند که طی سفری در ایران بوده‌اند. آنها در قرنطینه قرار داده شده‌اند. عراق اولین مورد ابتلا به این ویروس را روز دوشنبه گزارش داد، که یک طلبه ایرانی در شهر نجف بود.»
انتقال ویروس کرونا از ایران به کویت
کویت نیز روز سه‌شنبه ۶ اسفند گزارش داد که هشت مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شناسایی شده است. وزارت بهداشت کویت گفته است که «سه نفر از آنها از ایران آمده اند و اکنون در قرنطینه هستند.»
انتقال ویروس کرونا از ایران به بحرین
در بحرین ۱۷ مورد از مبتلایان به ویروس کرونا شناسایی شده‌اند که بیشترشان از ایران به بحرین سفر کرده‌اند.
انتقال ویروس کرونا از ایران به امارات
در امارات متحده عربی نیز از ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا اطلاع‌رسانی شده است.
انتقال ویروس کرونا از ایران به عمان
عمان در حال حاضر از دو مورد مبتلا به کرونا خبر داده که از ایران وارد این کشور شده‌اند.
انتقال ویروس کرونا از ایران به ترکیه
ترکیه از دو روز پیش مرزهای خود را بر مسافران ایران بست تا از گسترش این بیماری در ترکیه جلوگیری کند. تمامی ۱۳۲ سرنشین پروازی که از تهران در این روز به ترکیه رسیده بودند در قرنطینه قرار گرفتند. گفته شده است در این پرواز که از تهران بلند شده و در آنکارا نشسته بود، ۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در میان سرنشینان بوده‌اند.
انتقال ویروس کرونا از ایران به پاکستان
یک مرد ۲۲ ساله به نام یحیی جعفری در پی سفر به ایران به کرونا مبتلا شده است.
انتقال ویروس کرونا از ایران به گرجستان
وزیر بهداشت گرجستان از شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد و گفت فرد مبتلا یک شهروند گرجستان است که از ایران به آن کشور سفر کرده است.
نگاه به شرق خامنه‌ای، منشاء کرونا
پس از هفته‌ها انکار، اولین خبر مرگ‌ومیر بر اثر بیماری کرونا در ایران از قم شنیده شد. برخی ناظران علت شیوع گسترده در قم را کوشش ولایت فقیه در جذب طلبه‌های «اویغور» چین که هم‌اکنون تعداد زیادی از آنها، در حوزه‌های قم  مشغول تعلیم هستند.میدانند.
همچنین برخی منابع خبر می‌دهند در قم کارخانه‌هایی هست که چینی‌ها ساخته‌اند و تنها به رسم معمول از چین هم کارگر وارد می‌کنند، شاید آن‌ها ناقل بوده‌اند.
نظام در بحبوبه بحران کرونا در چین، دو میلیون ماسک مجانی به این کشور هدیه کرد. اما اکنون شهروندان ایرانی یا به ماسک دسترسی ندارند و یا باید با قیمت‌‌های چندبرابر آن را از بازار سیاه تهیه کنند.
از سوی دیگر در اوج بحران کرونا در ایران، هواپیمایی ماهان نیروی قدس سپاه در چند روز اخیر بیش از ۵۰ سفر به چین داشته است.
انکار شیوع کرونا
اما هنگامی که اسنادی مبتنی بر آگاهی وزارت بهداشت نظام از شیوع کرونا منتشر شد، سران حکومت ولایت فقیه منکر شدند، و حتی وقتی عضو مجلس نظام از قم، مدعی داشتن لیست نام و نشانی چهل نفر از قربانیان شد، سران نظام باز بر سر انکار خود پافشاری کردند.
نهایتاً معاون وزارت بهداشت؛ حریرچی، هم که سردسته انکارکنندگان بود، خود مبتلا شد. ولی همه این‌ها نیز تأثیری بر رفتار نظام نداشت و همچنان صحبت از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها است.
روحانی که پیشتر گفته بود قرار است از روز شنبه همه چیز به روال عادی بازگردد در روز چهارشنبه نیز بار دیگر تاکید کرده که «قرنطینه شهر یا محله» نداریم.
تهدید نظام علیه افشاء‌کنندگان ابعاد شیوع کرونا
در پی این انکارها،‌ نظام ولایت فقیه بلافاصله موضوع اپیدمی ویروس کرونا را امنیتی کرد و وعده داد با کسانی که آن را افشاء کنند «برخورد جدی» می‌کند. حتی اخیراً وقتی پیشنهاد قرنطینه قم مطرح شد، حسین طائب، رئیس اطلاعات سپاه، چنین کاری را «وهنِ اسلام» خواند.
وحید مجید «رئیس پلیس سایبری» نظام نیز از تشکیل «کارگروه ویژه در پلیس فتا» خبر داد. وی گفت: «در این رابطه تاکنون ۲۴ نفر بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند.»
همچنین «رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی» نیز اعلام کرد «افرادی به اتهام تشویش اذهان عمومی برای ویروس کرونا در استان دستگیر شدند و تا کنون ۳۰ پرونده در خصوص نشر اکاذیب ویروس کرونا در کشور تشکیل شده است.»
علاوه بر این سخنگوی «کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس» نظام نیز از ۳سال مجازات زندان برای منتشرکنندگان اخبار کذب درباره کرونا خبر داد.
سونامی کرونا
اما در پس همه انکارها و تهدیدها، سونامی کرونا مردم ایران را به طور جدی تهدید می‌کند.
هاشم رفیعی‌تبار؛ عضو هیئت‌علمی گروه فیزیک و مهندسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بهشتی از سونامی کرونا سخن گفته و افزوده است «امروز در شرایطی قرار داریم که شهرهای بزرگ را باید قرنطینه کنیم، در غیراین‌صورت شیوع این بیماری سونامی‌وار پیش می‌رود.»
ادامه اهمال نظام
به رغم همه این تهدید‌ها و در حالی که قم به عنوان منشاء کرونا در ایران تایید شده است و علی ابرازه؛ قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم که به تازگی به عنوان مشاور وزیر بهداشت نظام منصوب شده است، روز چهارشنبه ۷ اسفند از بستری شدن ۴۳۴ نفر در قم به دلیل کرونا خبر داده است، داریوش باقرجوان «مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان راهداری» نظام روز چهارشنبه ۷ اسفند ماه گفت: «تا این لحظه دستوری مبنی بر توقف فعالیت حمل و نقل ناوگان مسافری جاده‌ای از استان قم نداشتیم.»
برگزاری نماز جمعه با وجود شیوع گسترده کرونا
رسانه های نظام نیز روز چهارشنبه ۷ اسفند ماه از برگزاری نماز جمعه در شهرهای مختلف ایران خبر دادند. این خبر با واکنش‌های انتقادی بسیاری از مردم در شبکه های اجتماعی روبرو شده است.
با این اوصاف ایران به بمب کرونایی خاورمیانه تبدیل شده است. کرونا جان مردم ایران را به شدت تهدید می‌کند اما سناریوی جنایت توسط نظام ولایت فقیه همچنان ادامه پیدا می‌کند.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم
#ایران #کروناویروس
#coronavirus
#Iran
#سال_سرنگونی
 #قیام_تا_پیروزی
 #مجاهدین_خلق
#درود_بر_کانونهای_شورشی