۱۳۹۹ شهریور ۲۴, دوشنبه

🌹🌹🌹برخی انعکاسات جهانی درباره اعدام جنایتکارانه نوید افکاری با فرمان خامنه ای ضد بشر🌹🌹🌹

 


🌹🌹🌹برخی انعکاسات جهانی درباره اعدام جنایتکارانه نوید افکاری با  فرمان خامنه ای ضد بشر🌹🌹🌹 

 

اسپورت بلادت (بخش ورزشی آفتون بلادت) در سرتیتر اخبار خود، اعدام نوید افکاری را چنین انعکاس داده است: اکنون حکم اعدام افکاری به اجرا گذاشته شد. او به قتل یک نیروی امنیتی در هنگام تظاهرات مسالمت آمیز ۲۰۱۸ در شیراز متهم شده بود. بعد از یک اعتراف تلویزیونی که بعداً گفته شد که بزور و زیر شکنجه بدست آمده بود او به مرگ محکوم شد.

جامعه جهانی در این مورد یکصدا بودند. کمیته بین المللی المپیک، فدراسیون جهانی کشتی و تعدادی از سازمان‌های حقوق بشری و حتی دونالد ترامپ خواستار بخشش نوید افکاری شده بودند. ترامپ چند روز پیش در توئیتی نوشت: "از رهبری ایران قدردانی خواهم کرد اگر جان این مرد را بخشیده و او را اعدام نکنند."

اما همانطور که پیشتر سخنگوی قوه قضائیه ایران گفته بود، که "این یک انتقام است و نه اعدام"، رژیم ایران برتصمیم خود اصرار ورزیده و او را اعدام کرد. بنا به گفته مقامات ایرانی افکاری صبح امروز در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد.

بسیاری از سازمان‌های ورزشی از جمله کمیته بین المللی المپیک گفته بودند که اعدام افکاری می‌تواند منجر به تحریم ورزش ایران از مسابقات بین المللی گردد. اما مربی تیم ملی کشتی سوئد، "زیگموند یانسون" نسبت به این نکار نظر منفی داشته و میگوید:"نه، این به معنی مجازات مجدد است. ما خواهان شرکت حریفان اصلی و پیروزی منصفانه هستیم. برعکس ما می‌خواهیم با نزدیکی به آنها قوی‌تر شویم."

*** لازم به ذکر است که بقیه رسانه ها خبر خبرگزاری ت ت در اینمورد را انتشار داده اند که دیگر لازم به ذکر آنها درینجا نمی‌باشد.

Brottaren avrättades – trots stora protesterna

https://www.expressen.se/sport/brottare-avrattad-trots-protesterna/

بخش ورزشی اکسپرسن در مقاله ای بقلم "وندلا اوگرن" خبر اعدام کشتی گیر ایرانی نوید افکاری را در صبح امروز گزارش نموده است. مقاله مینویسد: نوید که در تظاهرات مسالمت آمیز ضد رژیم ۲۰۱۸ شرکت کرده بود دو حکم اعدام بخاطر قتل یک نیروی امنیتی در طول این تظاهرات دریافت کرده بود. بنابر گزارشات او در زیر شکنجه به قتلی که انجام نداده بود اعتراف کرد.

کمیته بین المللی المپیک بدنبال اعدام نوید افکاری در بیانیه ای بصورت زیر واکنش داده است :"با تاسف زیاد و علیرغم درخواست های فراوان از سوی جامعه ورزشی جهان و تمامی اقداماتی که این کمیته بهمراه کمیته المپیک ایران، فدراسیون بین المللی کشتی و فدراسیون کشتی ایران انجام داده به نتیجه خود دست نیافت. در این لحظه افکار ما با خانواده و دوستان نوید افکاری است."

اکسپرسن در ادامه مطلب واکنش" اتحادیه سراسری انجمنهای ایران آزاد در سوئد" را نیز درج کرده و خواستار محکومیت این عمل و احضار سفیر رژیم ایران به وزا ت خارجه شده است. این اتحادیه اعلام می‌کند :" این اعدام وحشتناک نقض تمامی حقوق بشر و حقوق بین‌الملل میباشد. فی‌الواقع سیاست سکوت سوئد در مقابل رژیم ایران مرزها را درنوردیده است. ما معتقدیم، کشور سوئد که تشویق به رعایت حقوق بشر می‌کند باید دراین‌باره موضعگیری کند. ولی ما تا کنون موضعگیری ندیده‌ایم. مجتبی قطبی رئیس این اتحادیه به خبرگزاری ت ت می‌گوید که خانم وزیر خارجه تا کنون سکوت اختیار کرده است."

Iransk brottare avrättad

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/iransk-brottare-avr%C3%A4ttad-13291058

گزارش کانال تلویزیونی ۴ سوئد از اعدام شهید قیام نوید افکاری

کشتی‌گیر ۲۷ ساله ایرانی نوید افکاری امروز صبح در زندانی در شیراز اعدام شد. او متهم به قتل یک نفر همزمان با تظاهرات ضد رژیمی سال ۲۰۱۸ بوده است. افکاری سپس به بستگان خود گفته بود که اعتراف زیر شکنجه بدست آمده است. کمیته بین المللی المپیک و ترامپ رئیس جمهور آمریکا جزو کسانی میباشند که خواستار عدم اجرای حکم اعدام افکاری شده بوند. حکم مرگ افکاری و اعدام او موجی از اعتراضات در سراسر جهان از جمله در مرکز استکهلم را به همراه داشته است. گلپر پرورده در مصاحبه با ما میگوید: "من امروز این خبر را شنیدم که غم بزرگ و یک تراژدی است. بازهم رژیم ایران یک انسان دیگری را کشته است. امروز من بسیار ناراحت و غمگین هستم

🌳💧 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني  #  شهرهای شورشی❤️🌳🍒

🌳💧#مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی🌳🌹🌹🌹  

🌳💧#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange🌳💧

🌳💧#انحلال_سپاه_پاسداران #ما بر اندازیم #کروناویروس #اعدام نکنید🌳💧

🍒🌳🌹 ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید❤️🌳💧