۱۴۰۱ مهر ۱, جمعه

درس‌هایی از قیام ایران درس دوم:‌ چرا سازماندهی مهم است؟ - چگونه در تظاهرات خودمان را سازماندهی کنیم؟


چگونه در تظاهرات خودمان را سازماندهی کنیم؟ - دومین قسمت از «درس‌هایی از قیام» به موضوع سازماندهی اختصاص داره! در این جلسه می‌خواهیم به نقش و اهمیت سازماندهی در امر مبارزه به طور عام و در صحنه نبرد رودرو با دشمن بطور خاص بپردازیم.

                                         سازماندهی در قیام - چگونه سازماندهی کنیم 


پس اجازه بدید با این سئوال شروع کنیم که سازماندهی یعنی چه و چه مسأله‌یی حل میکند؟

سازماندهی عبارت است از، شکلی‌بندی به نظم کشیدن اجزاء و آرایش و تعیین مواضع دقیق نیروها و امکانات در یک سیستم، تا بتواند بهترین بازده ممکن را در جهت تحقق اهداف تعیین شده امکانپذیر سازد.

یک اصل معروف نظامی هست که می‌گوید «اول سازماندهی کن، بعد خود را بساز آنگاه دست به عمل بزن!»

پیروزی یک نیروی جنگنده مشروط به نوع سازماندهی‌ایست که متناسب با هدف مرحله‌یی تعیین کرده باشد.

هدف است که تعیین می‌کند که نیروهای‌مان را چگونه سازماندهی کنیم. به همین دلیل فرماندهان پیروز بهترین سازماندهندگان بوده‌اند.

اجازه بدید همین تعریف رو کمی با مثال‌های مادی باز کنیم!

فرض کنید که شما یک مکان مناسبت تاکتیکی را انتخاب کردید! انتخاب مکان و زمین بسیار مهمه بعدا به آن خواهیم پرداخت الان متمرکزیم روی سازماندهی.

اولین اصل  این است که پاسدار و بسیجی‌ها و نیروهای انتظامی روحیه باخته‌تر از اون هستند که با یک نیروی سازمان‌یافته مقابله کنند! متفرق کردن جمعت انبوه ولی بی‌شکل و سازمان‌نیافته برای نیروی سرکوبگر سازمان‌یافته کار سختی نیست. برای این کار سازماندهی شدن، تاکتیک دارن، آموزش دیدند و تجهیزات دارند.

بنابراین سازماندهی ما باید بر اساس تاکیتک‌های دشمن چیده بشه! یعنی چی؟

تهران به پایتخت واقعی قیام تبدیل شد!

سازماندهی یعنی چه؟

یعنی باید از تاکتیک‌های دشمن در همین قیام‌های ۹۶ و ۹۸ و ۱۴۰۱جمع‌بندی کرد! روش‌های سرکوب اونها رو شناخت و بعد برای هرکدام از روش‌های دشمن نیرو و تاکتیک مناسب را در نظر گرفت. مثلا یکی از تاکتیک‌های دشمن اینه که با موتور بصورت جمعی جابجا میشن و قدرت مانورشون را بالا می‌برن. در مقابل نیروهای شورشی باید با انواع موانع راه‌های جابجایی اونها رو ببندند و نیروی مشخصی رو برای اینکار تعیین کنند. تا می‌تونن جمع اونها رو باید تجزیه کرد.
تاکتیک دیگر رژیم استفاده از دوربین‌های شهری است که برای شناسایی نیروهای شورشی استفاده می‌کنه. در مقابل نیرو‌های شورشی باید که از قبل تیم‌هایی رو برای شناسایی و انهدام این دوربین‌های در نظر بگیرن.
تاکتیک دیگر دشمن استفاده از تک تیر‌انداز روی ساختمان‌های دولتی برای هدف قرار دادن سوژه‌های فعال و حتی مردم عادیه.

تاکتیک مناسب برای مقابله با تک تیرانداز دشمن؛

اولا باید یک یا دو نفررو بعنوان دیدبان مشخص کرد که کار اخص آنها پیدا کردن تک‌تیراندازان دشمن باشه و به محض اینکه مشاهده کردن با صدای بلند همه را نسبت به تک‌تیراندازان هوشیار کنند. وقتی تک تیرانداز شناسایی بشه دیگه امنیت نداره! و مجبوره جابجا بشه!
ثانیا باید دو یا سه تیم رو برای مشغول کردن تک تیرانداز در نظر گرفت. یا مثلا اگر روی یک ساختمان دولتی قرار داره، همون ساختمان دولتی را باید آتش زد و کاری کرد که مجبور به فرار بشه. باید امنیت قاتلین تک تیر‌انداز رو هر طور شده از بین برد. باید در این گونه موارد توجه داشت که ساختمان‌های مردم آسیب نبینه این مرز سرخه.
یکی از تاکتیک‌های دشمن برای متفرق کردن نیروهای‌شورشی حمله دست‌جمعیه. تاکتیک مناسب برای مقابله با این حمله، تجزیه کردن اونهاست، به این صورت که یک گروه در جلو با دشمن درگیر بشن گروه‌های دیگه از طرفین چپ و راست به صورت بزن درو با این هدف که دشمن نتونه روی یک گروه متمرکز بشه حمله با سنگ و تیرکمان و حتی کوکتل مولوتوف بشدت دشمن رو به هراس میندازه. باید دشمن رو مشغول و خسته کرد.
این لیست را میشه همینطور ادامه داد. اونچه که مهمه اینه که ابتدا روش‌ها و تاکتیک‌های دشمن را باید شناخت و پس از اون باید راه‌کار و تاکتیک مناسب برای مقابله با تاکتیک دشمن بکار گرفت این نیاز به سازماندهی داره.
تصور کنید که دشمن با چنین نیروی سازمانیافته‌یی روبرو بشه بدون شک شکست خواهد خورد و اگر همین را به تعداد محله‌ها و شهرهای شورشی ضرب کنید بدون شک دشمن تجزیه و فرسوده میشه و در نتیجه ضربه پذیریش بالا میره برای اینکه ضربه پذیرشو کاهش بده مجبوره نیروهاشو از تو خیابونا جمع کنه و اختصاص بده به مقراتش به این ترتیب شما میتوانید منطقه آزاد کنید.


# براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه 

💞  # مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 0