۱۴۰۱ مهر ۱, جمعه

روزنامه داگنزني‌هيتر سوئد : سوئد بايد قتل معترض به حجاب اجباري مهسا امینی را قويا محكوم كند


روزنامه داگنزني‌هيتر سوئد :  سوئد بايد قتل معترض به حجاب اجباري مهسا امینی  را قويا محكوم كند - مهسا امینی زن 22 ساله ایرانی روز جمعه گذشته بعد از این‌که توسط گشت ارشاد رژیم ایران دستگیر شد به قتل رسيد. او توسط نیروهای امنیتی به طرز وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

این اولین بار نیست که فردی در بازداشت رژیم جان خود را از دست مي‌دهد. چند سال پیش زهرا کاظمی یک زن ایرانی-کانادایی توسط سپاه پاسداران شکنجه و در زندان اوین به قتل رسید. ستار بهشتی یک جوان وبلاگ نویس در حالی‌که در بازداشت رژيم ايران بود کشته شد. این لیست تمامی ندارد.

مرگ مهسا در شهر زادگاهش سقز در استان کردستان و همچنین در دیگر نقاط کشور موج عظیمی از اعتراضات را  برانگیخت. اعتراصات توده‌ای هم اکنون وارد پنجمین روز خود  شده و در چند روز گذشته شعله‌ورتر شده است.

دلیل اینکه مرگ یک زن جوان موجب یک. چنین اعتراصات وسیع توده ای و ابراز نارضایتی می‌شود به خاطر حاصل 43سال سوءاستفاده از قدرت، تحقیر سیستماتیک زنان، سرکوب و خفقان و فساد است. زنان و جوانان که بیش از  نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند هیچ سنخیتی با حاکمیت آخوندي و قوانین قرون وسطایی آن را احساس نمی‌کنند.

برای اولین بار نیست که مردم ایران برای ابراز نفرت خود از رژیم به خیابان‌ها می‌ریزند. در دی‌ماه 1396و همچنین در آبان 1398اعتراصات بزرگی شهرهای بزرگ و کوچک کشور را درنوردید. فقط در اعتراصات آبان 98بیش از 1500تن توسط سپاه پاسداران کشته شدند. بعد از آن نیز اعتراضاتی در چندین استان کشور به خاطر کمبود آب روی داد. هر بار که مردم جرات به خرج داده و دست به اعتراض زدند به طرز وحشیانه‌ای توسط نیروهای امنیتی رژیم سرکوب شدند.

رژیم برای بقای حاکمیت خود به استفاده از هر ابزاری متوسل می‌شود. واقعیت این است که دیکتاتور فشار بر مردم را نخواهد کاست و یا از اعمال قوانین حجاب اجباری عقب‌نشینی نخواهد کرد. علی خامنه بخوبی می‌داند که نارضایتی‌ها و اعتراضات فقط به حجاب ختم نمی‌شود. اگر او قدمی عقب‌نشینی کند کنترل را از دست خواهد داد.

سازمان اپوزیسیون  مجاهدین خلق از همان ابتدا مخالفت خود با حجاب اجباری را اعلام نمود در اسفند ماه 1357درست یکماه بعد از به قدرت رسیدن خمینی مجاهدین خلق بهمراه دیگر گروههای دمکراتیک علیه حجاب اجباری تظاهرات کردند.

شورای ملی مقاومت ایران از پیش  تاکید کرده که رژیم هیچ زبانی جز زبان زور را نمی‌فهمد. با اعتراصات و تظاهرات مسالمت آمیز نمی‌توان رژیم وحشی را سرنگون کرد بلکه باید ایستاد و مقاومت کرد.

تاکنون انحصار استفاده از زور در دست رژیم بوده که بي‌مهابا  به تظاهرکنندگان شلیک می‌کرده و یا آنها را کتک می‌زدند. اما ویدئو کلیپ‌هايي که در فضای مجازی قرار داده شده نشان می‌دهند که در بعضی مواقع تظاهرکنندگان نیز شروع به مقابله به مثل کرده و به نیروهای امنیتی حمله می‌کنند. بزودی توازن قوا بین مردم و رژیم خواهد چرخید و روزهای حاکمیت رژیم به شماره خواهد افتاد.

در طی چند روز اخیر رهبران سیاسی جهان از جمله رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون و وزیر امور خارجه آمریکا آنتونی بلینکن و حتی نویسندگان و چهره‌های شناخته شده دیگر رژیم را محکوم کرده و انزجار خود از قتل مهسا امینی را نشان داده‌اند. اما متأسفانه دولت سوئد سکوت اختیار کرده است.

زمان آن فرا رسیده که سوئد با قاطعیت کشتن  زن 22 ساله  و خشونت رژیم علیه تظاهرکنندگان را محکوم کند، چرا که غیر از این شايسته نيست.

روزنامه داگنزني‌هيتر (روزنامه اصلي پايتخت سوئد) 

به قلم: عبدالناصر سديدي



# براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه 

💞  # مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 0