۱۴۰۳ فروردین ۲۹, چهارشنبه

اخبار و گزارش‌ سیاسی رسانه‌های جهانی از تحولات خاورمیانه فروردین ۲۹, ۱۴۰۳


   اخبار و گزارش‌ سیاسی رسانه‌های جهانی از تحولات خاورمیانه، چهارشنبه ۱۷ آوریل-   ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ 


رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی در رابطه با تحولات و رویدادهای منطقه گزارش و تحلیل‌هایی را ارائه داده اند. این گزارش‌ها حاوی نکات مهمی است. گزارش ارائه شده توسط رسانه‌ها شامل تشکیلات خودگردان فلسطین، حمله تلافی جویانه اسرائیل به حکومت ایران، گزارش از سازمان ملل متحد در مورد کشته شدن زنان در جنگ غزه که بسیاری از کودکان یتیم شده اند.

درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل

بنا به گزارش اسکای نیوز در تاریخ ۱۷آوریل «چند روز پیش تشکیلات خودگردان فلسطین در حال آماده سازی پیشنهاد خود برای عضویت کامل در سازمان ملل است. اواخر شب سه‌شنبه، یک کمیته شورای امنیت سازمان ملل که این پیشنهاد را بررسی می‌کرد، گفت: «نمی‌تواند به اتفاق آرا توصیه‌ای درباره اینکه آیا این پیشنهاد معیارها را برآورده می‌کند یا خیر ارائه دهد». بر اساس گزارش کمیته‌ای که توسط خبرگزاری رویترز مشاهده شد، نظرات متفاوتی در مورد این موضوع ابراز شد.

انتظار می‌رود که تشکیلات خودگردان فلسطین همچنان شورای 15عضوی را تحت فشار قرار دهد تا احتمالاً در روز پنجشنبه، پیش نویس قطعنامه‌ای را که عضویت کامل آن را توصیه می‌کند، رای گیری کند.

فلسطینی‌ها در حال حاضر یک کشور ناظر غیرعضو هستند. موقعیتی که در سال 2012اعطا شد. اما عضویت کامل به طراحی نقشه یک کشور فلسطین را به رسمیت شناساند. موفقیت برای فلسطینیان در اینجا بعید است. نیاز به تصویب پیشنهاد آنها توسط شورای امنیت دارند و دولت حامی اصلی اسرائیل، ایالات متحده، قدرت جلوگیری از آن را دارند. همچنین نیاز به حمایت حداقل دو سوم مجمع عمومی سازمان ملل دارد».

اسرائیل می‌گوید که علیه ایران تلافی خواهد کرد! گزارش ویژه

گزارش ویژه آسوشیتدپرس ۱۶آوریل در رابطه با حمله احتمالی اسرائیل می‌نویسد: «اسرائیل می‌گوید که علیه ایران تلافی خواهد کرد. اینها خطراتی است که می‌تواند برای اسرائیل ایجاد کند. کابینه جنگی اسرائیل دو روز گذشته را صرف بحث در مورد اقدام بعدی خود کرده است. در اینجا برخی از ملاحظات کلیدی برای تصمیم آنها وجود دارد….

بنا به گزارش آسوشیتدپرس یک حمله تلافی جویانه بزرگ به خاک ایران خطر ایجاد یک جنگ منطقه‌ای تمام عیار را در پی دارد. بنابراین هرگونه واکنشی باید به دقت محاسبه شود. حمله مستقیم به خاک ایران تقریباً به طور قطع منجر به یک ضد حمله وحشیانه خواهد شد و این خطر را ایجاد می‌کند که حزب الله حملات بیشتری را انجام دهد. گروه لبنانی مورد حمایت ایران زرادخانه بسیار قدرتمندتری نسبت به حماس دارد. اما تاکنون در مورد درگیر شدن در یک جنگ همه جانبه تردید نشان داده است.

دو مقام آمریکایی گفتند که اسرائیل هنوز به ایالات متحده نگفته است که قصد دارد چگونه پاسخ دهد. اما این مقامات که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که اسرائیل نشان داده است که هر کاری که انجام دهد برای جلوگیری از وخامت اوضاع امنیتی منطقه که از قبل متشنج است، طراحی شده است….».

حکومت ایران بدون مجازات نخواهد ماند

بنا به گزارش گاردین درتاریخ ۱۶آوریل «ارتش اسرائیل پس از حمله موشکی و پهپادی تهران در آخر هفته گفت که ایران «بدون مجازات» نخواهد ماند. دانیل هاگاری، سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «ما در زمان خود، در جای خود، به روشی که انتخاب خواهیم کرد، پاسخ خواهیم داد». روز دوشنبه، ژنرال هرزی هالوی، فرمانده ارتش اسرائیل، گفت که اسرائیل در حال بررسی گام‌های بعدی خود است اما حمله ایران با پاسخ مواجه خواهد شد».

بنا بر گزارش‌ها، بنیامین نتانیاهو از تماس ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، پس از برنامه‌ریزی آن‌ها در روز دوشنبه اجتناب کرد. سوناک که روز دوشنبه در مجلس عوام سخنرانی کرد، گفت که به زودی با نخست وزیر نتانیاهو صحبت خواهد کرد تا در مواجهه با حمله آخر هفته توسط ایران چگونه می‌توانیم از تشدید بیشتر درگیری‌ها جلوگیری کنیم».

۶هزار مادر در جنگ خونین غزه کشته شده‌اند

بنا به گزارش جدید زنان سازمان ملل «از زمان آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر بیش از ۱۰۰۰۰زن در غزه کشته شده‌اند. در این گزارش که روز سه شنبه منتشر شد، آمده است که در میان زنانی که در خاک فلسطین کشته شده اند، حدود۶۰۰۰ مادر وجود دارند که ۱۹۰۰۰ کودک را یتیم کرده‌اند».


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7