۱۴۰۳ اردیبهشت ۱۰, دوشنبه

جوزف بورل: چند کشور اروپایی تا یک ماه دیگر کشور فلسطین را به‌رسمیت خواهند شناخت

جوزف بورل

جوزف بورل

جوزف بورل اعلام کرد انتظار می‌رود چند کشور اروپایی حداکثر تا یک ماه دیگر، کشور مستقل فلسطین را به‌رسمیت بشناسند.جوزپ بورل این خبر را روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در حاشیه جلسه ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، اعلام کرد. این در حالی است که آمریکا روز ۳۰فروردین قطعنامه درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد.

۱۲ کشور عضو شورای امنیت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرده بودند که در میان آنها علاوه بر فرانسه، چین و روسیه، سه عضو دائم شورای امنیت، نام ژاپن و کره جنوبی، دو متحد آسیایی آمریکا، نیز دیده می‌شد.

ماه گذشته اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلووانی اعلام کردند که به‌طور مشترک برای به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد.

پدرو سانچز، نخست‎‌وزیر اسپانیا، ارزیابی کرده بود پس از اقدام نهایی کشورش در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین در طول ماه مه امسال، شمار دیگری از کشورهای اروپایی گام مشابهی بردارند.

به نوشته روزنامه اسرائیلی معاریو، ایتالیا نیز با وجودی که دوست و متحد نزدیک اسرائیل است، در میان کشورهایی است که احتمال به رسمیت شناختن کشور فلسطین را درنظر گرفته است.

بر اساس گزارش معاریو، همچنین دولت بلژیک هفته گذشته بر ضرورت پیشبرد روند صلح ضمن به رسمیت شناختن کشور فلسطین تاکید کرد.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  
🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی
🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   
🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7