۱۴۰۳ فروردین ۲۹, چهارشنبه

آخرین تحولات جنگ در خاورمیانه : پیامدهای حمله موشکی و پهپادی رژیم و احتمال حمله اسراییل به اهدافی در ایران

پهپادهای انتحاری رژیم آخوندی

پهپادهای انتحاری رژیم آخوندی در حمله به اسرائیل 

در پی حمله پهپادی و موشکی رژیم آخوندی تنشها در خاورمیانه افزایش یافته است. در این میان گمانه‌زنی‌ها برای حمله متقابل اسراییل نیز ادامه دارد.

اسرائیل تصمیم به "حمله تلافی‌جویانه علیه ایران گرفت"مقامات اسرائیلی می‌گویند، در پایان نشست کابینه جنگ اسرائیل تصمیم گرفته شد که حمله‌ای قریب‌الوقوع به ایران صورت گیرد، اما به گونه‌ای که به جنگ تمام عیار نینجامد. قرار است هر حمله‌ای با هماهنگی آمریکا صورت گیرد.

رسانه‌های اسرائیلی از پایان نشست کابینه جنگ اسرائیل خبر دادند. یک مقام اسرائیلی روز دوشنبه ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) گفت که پاسخ اسرائیل به حمله ایران ممکن است "قریب الوقوع" باشد.

به گزارش ان‌بی‌سی، پس از نشست چند ساعته کابینه جنگ اسرائیل، این مقام مطلع گفته است که تصمیم گیرندگان اسرائیلی معتقدند که پاسخ هر حمله‌ای به اسرائیل باید در مدت کوتاهی بعد صورت گیرد و این حائز اهمیت است.

این مقام افزود که در جلسه کابینه چندین گزینه دیپلماتیک و نظامی مورد بررسی قرار گرفته است. اما هرگونه پاسخی با مقامات آمریکایی هماهنگ خواهد شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، دولت در حال برنامه‌ریزی برای پاسخ به حمله ایران است که به تهران آسیب می‌رساند، اما باعث یک جنگ تمام‌عیار نمی‌شود.

**



وزیر دفاع اسرائیل: گزینه‌ای جز تلافی‌جویی علیه ایران نداریم

به گزارش "اکسیوس"، وزیر دفاع اسرائیل در تماس با همتای آمریکایی خود گفته است، اسرائیل گزینه‌ای جز پاسخ به حمله موشکی و پهپادی بی‌سابقه‌ای که ایران در آخر هفته انجام داد، ندارد. ایران در مورد تلافی‌جویی اسرائیل هشدار داد.رسانه "اکسیوس" به نقل از یک مقام آمریکایی و یک منبع مطلع دیگر گزارش داد که یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز یکشنبه ۱۴ آوریل (۲۶ فروردین) به لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفته است که اسرائیل گزینه‌ای جز پاسخ به حمله موشکی و پهپادی بی‌سابقه‌ای که ایران در آخر هفته انجام داد، ندارد.

دولت بایدن و چندین کشور غربی دیگر متحد با اسرائیل از دولت بنیامین نتانیاهو به تأکید خواسته‌اند  که در اقدام تلافی‌جویانه علیه ایران که می‌تواند منجر به جنگ منطقه‌ای شود، عجله به خرج ندهد.

کابینه جنگ اسرائیل روز دوشنبه ۱۵ آوریل برای بررسی پاسخ احتمالی اسرائیل تشکیل جلسه داد. از نتایج این جلسه خبری منتشر نشده است. با این حال برخی خبرها حاکی از آن است که در کابینه جنگ، در مورد زمان و مقیاس حمله تلافی‌جویانه اسرائیل اختلاف‌نظر وجود دارد.

**


یسرائیل کاتس وزیر خارجه اسرائیل خواستار "حمله دیپلماتیک" علیه ایران شد
 
وزیر امور خارجه اسرائیل از "حمله دیپلماتیک" علیه ایران سخن گفت و خواستار تحریم‌ برنامه موشکی ایران و قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی شد. او گفت این اقدامات به مهار و تضعیف تهران کمک می‌کند.

درحالی‌که واکنش‌ها به حملات موشکی سپاه پاسداران ایران به اسرائیل همچنان ادامه دارد، وزیر امور خارجه اسرائیل تصریح کرد که یک عملیات "تهاجمی دیپلماتیک" علیه جمهوری اسلامی را هدایت می‌کند.
حساب کاربری وزارت خارجه اسرائیل در شبکه ایکس (توییتر سابق) با انتشار پیامی از یسرائیل کاتس نوشته است: «رژیم ایران را هم اکنون باید متوقف کرد - قبل از اینکه خیلی دیر شود.»



 

نشست سران اتحادیه اروپا برای بررسی تحریم‌های تازه علیه ایران

اجلاس سران کشورهای اتحادیه اروپا چهارشنبه در بروکسل آغاز می‌شود و مناقشه خاورمیانه در صدر دستور کار است.تحریم‌هایی علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران در نظر گرفته شده است. تحلیل‌گران در مورد گزینه‌های اسرائیل نظر داده‌اند.در اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا که از شامگاه فردا چهارشنبه ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) در بروکسل آغاز می‌شود، جنگ در خاورمیانه در صدر دستور کار قرار دارد.

به گفته دیپلمات‌های اتحادیه اروپا، این اجلاس باید یک سیگنال قوی از خویشتن‌داری به همه طرف‌های مناقشه ارسال کند و درباره تحریم‌های جدید وارد بحث و گفت‌وگو شود.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7