۱۴۰۳ اردیبهشت ۴, سه‌شنبه

آخرین تحولات جنگ در خاورمیانه - غزه واسرائیل - شلیک ۳۵موشک از لبنان به اسراییل


آخرین تحولات فلسطین، شامل جنگ در غزه، جنگ بین اسراییل و نیروهای نیابتی‌های رژیم، مواضع کشورها و ...


**                                 **        



حمله کتائب حزب‌الله به پایگاه آمریکا در سوریه با پنج موشک

منابع عراقی از شلیک پنج موشک از زمار عراق به سمت پایگاه آمریکا در حسکه سوریه خبر دادند. کتائب حزب‌الله عراق مسئولیت حمله به نیروهای آمریکایی را برعهده گرفت و در پیامی هشدار داده است "آنچه اتفاق افتاده آغاز کار است".

خبرگزاری رویترز صبح روز دوشنبه ۳ اردیبهشت (۲۲ آوریل) به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داد پنج موشک از  زمار، شهر مرزی عراق به سمت پایگاه آمریکایی در حسکه سوریه شلیک شده است.

یک مقام آمریکایی گفته است حمله موشکی کتائب حزب‌الله ناموفق بوده و به هیچ یک از نیروهای آمریکایی آسیبی نرسیده است.

منابع عراقی به رویترز گفتند "موشک‌انداز در پشت وانتی بوده است که در زمار، واقع در مرز عراق سوریه پارک شده بود".

**


   استعفا در ارتش اسرائیل

**                          **

خامنه‌ای: تعداد موشک‌های به هدف‌‌خورده موضوع فرعی است

علی خامنه‌ای ظهر یکشنبه در دیدار با فرماندهان نظامی با اشاره به حملات اخیر به خاک اسرائیل "تعداد موشک‌های شلیک‌شده" و یا "موشک‌های به هدف اصابت‌کرده" به اسرائیل را "موضوع دست دوم و فرعی" خواند.

خامنه‌ای در دیدار خود با فرماندهان نیروهای مسلح که امروز یکشنبه دوم اردیبهشت به مناسبت روز ارتش و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به خاک اسرائیل را "موجب ایجاد احساس شکوه و عظمت" جمهوری اسلامی توصیف کرد.

**       **



انتقاد نتانیاهو از قصد آمریکا برای تحریم یک گردان اسرائیلی

به گزارش اکسیوس آمریکا قصد دارد در طی روزهای آینده یکی از گردان‌های ارتش اسرائیل به نام "نیتسح یهودا" را به خاطر نقض حقوق بشر در کرانه غربی رود اردن مورد تحریم قرار دهد. این گام خشم و انتقاد نتانیاهو را برانگیخته است.

یکی از گردان‌های ارتش اسرائیل به اتهام نقض حقوق بشر در مناطق اشغالی کرانه غربی رود اردن زیر نظر وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته است.

وبسایت خبری اکسیوس گزارش داد که این وزارتخانه قصد دارد در طی روزهای آتی تحریم‌هایی را علیه گردان "نیتسح یهودا" اعلام کرد. اکسیوس این گزارش را با گفته‌های سه مقام آگاه و مورد اطمینان که در جریان جزییات این موضوع قرار دارند، منتشر کرده است. گفته می‌شود که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا تحریم‌های مزبور را در روزهای آینده اعلام خواهد کرد.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7