۱۴۰۳ اردیبهشت ۶, پنجشنبه

آخرین تحولات جنگ غزه - حماس می‌گوید اگر راه‌حل دو کشوری اجرا شود، این گروه سلاحهای خود را زمین می‌گذارد


                                                              جنگ در غزه


**


                                                                   رفع 

سازمان ملل به اسرائیل درباره حمله زمینی به رفح هشدار داد


به گزارش رسانه‌ها نشانه‌هایی مبنی بر حمله قریب‌الوقوع اسرائیل به رفح به چشم می‌خورد. کمیسر عالی سازمان ملل درباره این گام به اسرائیل هشدار جدی داده و حملات هوایی مداوم به این شهر را محکوم کرده است.

علیرغم نگرانی‌های آمریکا و دیگر کشورها، اخیرا نشانه‌های فزاینده‌ای  به چشم می‌خورد که اسرائیل می‌خواهد در روزهای آینده تهاجم زمینی خود را به رفح گسترش دهد. اسرائيل می‌گوید این اقدام برای ردیابی و نابودی نیروهای باقی مانده حماس در این شهر است.

فولکر تورک، کمیسر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر به اسرائيل هشدار فوری و جدی در رابطه با حمله گسترده به شهر رفح در جنوب غزه داده است. او همچنین حملات هوایی هر روزه اسرائيل به آنجا را محکوم کرده است. 

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر تورک منتشر شده، آمده است که این حمله به معنای "کشته‌ها و زخمی‌های بیشتر، آوارگی در ابعاد بزرگ و جنایات بی‌رحمانه‌تری است که مسئولین آن پاسخگو می‌شوند".

**



حمله کتائب حزب‌الله به پایگاه آمریکا در سوریه با پنج موشک

منابع عراقی از شلیک پنج موشک از زمار عراق به سمت پایگاه آمریکا در حسکه سوریه خبر دادند. کتائب حزب‌الله عراق مسئولیت حمله به نیروهای آمریکایی را برعهده گرفت و در پیامی هشدار داده است "آنچه اتفاق افتاده آغاز کار است".

خبرگزاری رویترز صبح روز دوشنبه ۳ اردیبهشت (۲۲ آوریل) به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داد پنج موشک از  زمار، شهر مرزی عراق به سمت پایگاه آمریکایی در حسکه سوریه شلیک شده است.

یک مقام آمریکایی گفته است حمله موشکی کتائب حزب‌الله ناموفق بوده و به هیچ یک از نیروهای آمریکایی آسیبی نرسیده است. منابع عراقی به رویترز گفتند "موشک‌انداز در پشت وانتی بوده است که در زمار، واقع در مرز عراق سوریه پارک شده بود".

**

آخرین تحولات جنگ در غزه و اسراییل و موضع‌گیری‌ها و گزارش رسانه‌ها در این خصوص به روز رسانی می‌شود.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7