۱۴۰۳ اردیبهشت ۱, شنبه

آخرین تحولات ورویدادهای جنگ خاورمیانه : گسترش جنگ در خاورمیانه - بمباران مواضع حشدالشعبی از نیروهای دست ساز رژیم آخوندی درعراق -رویترز: ایران و اسراییل از جنگ در سایه به رویارویی مستقیم میروند

بمباران مواضع حشدالشعبی - آرشیو

بمباران مواضع حشدالشعبی از نیروهای دست ساز رژیم آخوندی درعراق 

در پی حمله اسراییل به مواضع راداری رژیم آخوندی در اصفهان تنش در این بخش از خاورمیانه‌رو به گسترش است.

در این صفحه تحولات در این خصوص را دنبال کنید.

**                                       **

نیویورک تایمز: حمله اسراییل به رژیم ایران یک حمله محدود اما یک سیگنال بالقوه بزرگ


جنگنده اف ۳۵- عکس از آرشیو

جنگنده اف ۳۵

نیویورک تایمز، روز ۳۱فروردین در گزارشی با عنوان حمله اسراییل به رژیم ایران، یک حمله محدود اما یک سیگنال بالقوه بزرگ نوشت: اسراییل با نیرویی که به‌دقت اندازه‌گیری شده بود به یک شهر استراتژیک حمله کرد و اشاره کرد که می‌تواند به مرکز برنامه هسته‌یی ایران حمله کند.
برای بیش از یک دهه، اسراییل بارها و بارها بمباران و کمپینهای موشکی را تمرین کرده است که توانایی تولید هسته‌یی رژیم ایران را از بین می‌برد، که بیشتر آن در اطراف شهر اصفهان و مجتمع غنی‌سازی هسته‌یی نطنز در ۷۵ مایلی شمال مستقر است.
تابو علیه حملات مستقیم به قلمرو یکدیگر اکنون از بین رفته بود. اگر دور دیگری وجود داشته باشد درگیری بر سر پیشرفت‌های هسته‌یی رژیم ایران، یا حمله دیگری توسط اسراییل به افسران نظامی رژیم ایران ممکن است هر دو طرف احساس آزادی بیشتری برای شلیک مستقیم به طرف دیگر داشته باشند.

**                                                    **

رویترز: ایران و اسراییل از جنگ در سایه به رویارویی مستقیم می‌روند


حمله موشکی - عکس از آرشیو

حمله موشکی - عکس از آرشیو

رویترز در گزارشی به تاریخ شنبه اول اردیبهشت با بررسی تحولات در منطقه به‌دنبال حملات موشکی متقابل رژیم ایران و اسراییل نوشت: «موفقیت ارتش آمریکا در کمک به اسراییل در توقف موج عظیم موشکها و پهپادهای ایرانی در آخر هفته گذشته ممکن است نشان دهد که واشنگتن از نظر نظامی برای هر اتفاق بعدی آماده است، زیرا رژیم ایران و اسراییل از جنگ در سایه به رویارویی مستقیم می‌روند».
مقاله در ادامه با اشاره به تلاش آمریکا برای جلوگیری از وقوع یک جنگ در منطقه و کمبودهای نظامی این کشور در صورت بروز آن اضافه می‌کند: «اگر چه تهران اعلام کرده است که هیچ برنامه‌یی برای تلافی حمله آشکار اسراییل در روز جمعه ندارد، اما این حملات تلافی‌جویانه ترس از یک جنگ غیرقابل پیش‌بینی منطقه‌یی را ایجاد کرده است.

مایکل اریک کوریلا، رئیس کنونی فرماندهی مرکزی، ماه گذشته به قانونگذاران گفت که او بیشتر از آنچه پنتاگون به منطقه خود فرستاده است، درخواست کرده است، که رئیس‌جمهور جو بایدن گفته است که اولویت کمتری برای مثال نسبت به چالش چین دارد».



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7