۱۴۰۳ اردیبهشت ۲۰, پنجشنبه

سایت کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران - رژیم آخوندی سهمیه داروخانه ها را به «رعایت حجاب» مشروط کرده است

                        سهمیه داروخانه ها به رعایت حجاب اجباری مشروط شد

رژیم ملایان بعد از شکست در گسیل گسترده گشت ارشاد و نیروهای لباس شخصی به خیابان برای تحمیل حجاب اجباری از طریق اعمال خشونت و دستگیری های بی رویه، سایر اقدامات را در دستور کار قرار داده است در حالی که هنوز لایحه حجاب و عفاف تبدیل به قانون نشده است. گزارش های اخیر رسانه های حکومتی حاکی از آن است که رئیس سازمان غذا و دارو وابسته به وزارت بهداشت بر نقش حجاب اجباری در تعیین سهمیه داروخانه ها تاکید کرده است. هدف از این رویکرد جدید، مشروط کردن تخصیص سهمیه داروخانه ها به رعایت حجاب اجباری است.

به گفته حیدر محمدی که روز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز ارتباطات ریاست جمهوری صحبت می کرد، داروخانه ها بر اساس رعایت حجاب ارزیابی می شوند. رعایت نکردن حجاب اجباری یک «ناهنجاری» تلقی می‌شود و مستقیماً بر سهمیه تعیین شده برای هر داروخانه تأثیر می‌گذارد. حیدر محمدی گفت: «اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجار‌ها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمرثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند»

رژیم آخوندی سهمیه داروخانه ها را به «رعایت حجاب» مشروط کرده است

اما خبرگزاری رسمی رژیم، ایرنا، ضمن تکذیب اظهارات حیدر محمدی، گفت سهمیه داروخانه ها بر اساس رعایت حجاب «کارکنان» تعیین می شود و نه مشتریان. با وجود این تکذیب، نشانه هایی وجود دارد که برخی از نهادهای دولتی در ایران به دلیل رعایت نکردن حجاب اجباری هم از سوی کارمندان و هم از سوی مشتریان، داروخانه ها را تعطیل کرده اند.

سازمان غذا و داروی ایران، یکی از زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت می باشد و نقش مهمی در شکل دادن سیاست‌ها و برنامه‌های مرتبط با دارو، غذا، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و ملزومات پزشکی به عهده دارد. در اسفند ۱۴۰۱، این سازمان برای کلیه کارکنان فنی و غیر فنی، پوشیدن مقنعه را اجباری کرد.

در حالی که رژیم بر رعایت حجاب اجباری تمرکز می کند، بیماران در ایران همچنان با چالش های مربوط به کمبود دارو و قیمت های بالا مواجه هستند. داروهای حیاتی گاهی فقط از طریق بازارهای سیاه مانند بازار ناصرخسرو در تهران، قابل دسترسی هستند، جایی که بیماران برای داروهای بسیار مورد نیاز خود هزینه های گزافی می پردازند.

گزارش‌ها همچنین از بسته شدن اماکن تجاری، رستوران‌ها، کافه‌ها و حتی داروخانه‌ها به دلیل رعایت نکردن حجاب اجباری حکایت دارند.

رژیم آخوندی سهمیه داروخانه ها را به «رعایت حجاب» مشروط کرده است


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7