۱۴۰۳ اردیبهشت ۱۵, شنبه

آخرین تحولات جنگ غزه - گفتگوهای آتش‌بس، جابه‌جایی مردم غزه و احتمال حمله به رفح


                                                     آخرین تحولات جنگ  غزه 

 آخرین تحولات غزه شامل گفتگوها برای آتش‌بس، طرح جابه‌جایی مردم غزه و احتمال حمله به رفح و درخواست آمریکا از قطر برای اخراج حماس در صورت عدم پذیرش آتش‌بس

                                                   سنوار از رهبران گروه حماس 


اصلاحیه" حماس به پیشنهادات میانجی‌گران برای تبادل گروگان‌ها حماس به پیشنهادات میانجی‌گران برای آتش‌بس و تبادل گروگان‌های اسرائیلی با زندانیان فلسطینی، اصلاحیه‌ای وارد کرده است. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که حماس به دلیل فشارهای بین‌المللی به پیشنهادات پاسخ منفی آشکار نخواهد داد.در حالی که مذاکرات برای رسیدن به توافق درباره پایان دادن به جنگ غزه و آزادی گروگانها با جدیت ادامه دارد، یحیی سنوار، از رهبران فعلی سازمان تروریستی حماس "اصلاحیه‌ای" بر پیشنهادات میانجی‌گران وارد کرده است. قرار است هیئتی از گروه حماس جزئیات این "اصلاحیه‌" را برای مذاکرات دوباره به قاهره ببرد.

وال استریت ژورنال در گزارشی درباره توافق احتمالی نوشته است، یحیی سنوار توافق آتش‌بس با اسرائیل را در صورتی که شامل "مسیری معتبر برای پایان دادن به جنگ در غزه" نباشد، نخواهد پذیرفت.


**



مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ "پاسخ مثبت" حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با اسرائیل می‌داند. او در عین حال با حمله اسرائیل به شهر رفح مخالفت کرد. حماس اعلام کرده است که پاسخ این گروه به توافق پیشنهادی "مثبت" خواهد بود.مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه و آزادی گروگان‌های اسرائیلی در روزهای شنبه و یکشنبه ۴ و ۵ مه (۱۵ و ۱۶ اردیبهشت) در قاهره پایتخت مصر ادامه خواهد یافت.

ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای شرکت در این مذاکرات در قاهره به سر می‌برد. هیاتی از حماس نیز به قاهره اعزام شده است. 

**



گسترش اعتراضات دانشجویان حامی فلسطینی‌ها به کشورهای مختلف

اعتراضات دانشگاهی علیه جنگ در نوار غزه که ماه‌هاست در جریان است و در روزهای اخیر در برخی از دانشگاه‌های ایالات متحده با تنش روبه‌رو بوده، حالا به دانشگاه‌های کشورهای دیگر جهان کشیده شده است.با افزایش بازداشتی‌ها در تحصن‌های حمایت از غزه و فلسطینی‌ها در چند دانشگاه آمریکا، اعتراض‌ها به برخی دانشگاه‌های آلمان، فرانسه، کانادا، استرالیا و مکزیک نیز کشیده شده است.

دانشگاه هومبولت Humboldt در پایتخت آلمان شاهد اعتراضات برخی از دانشجویان حامی فلسطینی‌ها بود. پلیس روز جمعه ۳ مه (۱۳ اردیبهشت) با حضور در تحصن دانشجویان مانع از حضور آنها در ساختمان اصلی دانشگاه شد.

مسئولان این دانشگاه در برلین نیز در حالی که اعلام کردند، "حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر در این تحصن حضور داشتند" گفته‌اند، به این دانشجویان پیشنهاد شد، در صورت پایان مسالمت‌آمیز اعتراضات، میزگردی در این‌باره برگزار خواهند کرد.



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7