۱۴۰۳ اردیبهشت ۲۰, پنجشنبه

زنان نیروی پیشتاز در مبارزه برای رهایی وبرابری - مجاهد شهید نصرت رمضانی یکی از درخشان ‌ترین چهره‌ های زنان مجاهد خلق


                          مجاهد شهید نصرت رمضانی یکی از درخشان ‌ترین چهره‌ های زنان مجاهد خلق

۱۲اردیبهشت سالگرد شهادت جمعی از برجسته ترین اعضا و کادرهای مجاهدین در تهران در سال ۱۳۶۱ می باشد. در این روز، تهران شاهد نبردهای عظیمی بود که از شرق تا غرب و از شمال تا بخش هایی از مرکز شهر را در بر می‌گرفت. سپاه پاسداران در یک سری عملیات هم زمان به دهها خانه که اعضای مجاهدین در آن مستقر بودند حمله کرد. درگیری ها تا پاسی از نیمه شب ادامه داشت. سپاه پاسداران از زمین و هوا با سلاحهای نیمه سنگین و حتی سلاح سنگین و شلیک با هلیکوپتر خانه های مجاهدین را در هم می کوبید و تهران در هاله ایی از انفجار و دود و آتش فرو رفته بود.

بیش از ۶۰ تن از زنان و مردان عضو اپوزیسیون مجاهدین خلق تا به آخر مقاومت کرده و نهایتاً جان باختند. یکی از برجسته ترین فرماندهان و زنان عضو مجاهدین که در جریان این حملات به شهادت رسید، نصرت رمضانی بود.

نصرت رمضانی در ۱۷ فروردین سال۱۳۳۵در یک خانواده متوسط در تهران به دنیا آمد. وی چهار خواهر و چهار برادر داشت و پنجمین فرزند خانواده بود.

او دختری سرزنده و شاداب و پر از نشاط جوانی و بسیار پررابطه بود و در خانواده با همین ویژگی ها شناخته می شد. به موسیقی علاقه زیادی داشت و همه از او روحیه می گرفتند.

نصرت رمضانی تا کلاس نهم در دبیرستان حکمت در خیابان گرگان تحصیل می کرد و از کلاس دهم تحصیلات خود را در رشته ریاضی در دبیرستان مرجان ادامه داد. وی که به علم مهندسی علاقه زیادی داشت در سال ۵۲ در رشته مکانیک دانشگاه علم و صنعت تهران قبول شد و به دانشگاه راه یافت.

نصرت رمضانی در دانشگاه محبوبیت زیادی داشت و همه او را دوست داشتند چون برای کمک به سایر دانشجویان وقت می گذاشت و به همه کمک می کرد. همه از فروتنی و افتادگی او تحت تأثیر قرار می گرفتند.  اما با چشم باز کردن به وضعیت فقر مردم، او به مردم محروم فکر می کرد و به دنیای مبارزه و سیاست گرایش پیدا کرد. علائق و کارهای او دیگر شکل عوض کرد. به کوه می رفت و کوه رفتن جمعی را بسیار دوست می داشت.

وی که از سال ۱۳۵۰ با رو آمدن سازمان های مبارز علیه شاه، با سازمان مجاهدین آشنا شده بود، در سال ۱۳۵۵ در دانشگاه توانست رابطه مستقیم و فعال تری با سازمان برقرار کند و خط و خطوط سازمان را در محیط دانشجویی پیش ببرد. او یکی از فعالین در تظاهرات علیه دیکتاتوری شاه بود و در انجام مسئولیت هایش سر از پا نمی شناخت.

نصرت رمضانی یکی از درخشان ‌ترین چهره‌ های زنان مجاهد خلق

به‌ دنبال پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷، نصرت رمضانی در بخش دانش‌آموزی سازمان مجاهدین به ‌ایفای مسئولیت پرداخت و به‌ سرعت با اثبات صلاحیت هایش  در اواخر سال ۵۹، در موضع یکی از مسئولین  نهاد دانش آموزی قرار گرفت.

پس از سی خرداد که خمینی دستور آتش گشودن به تظاهرات مسالمت آمیز مردم و هواداران مجاهدین را صادر کرد و مقاومت عادلانه مردم ایران در مقابل رژیم آخوندی آغاز شد، نصرت رمضانی با شور و انگیزشی بیشتر مسئولیت های سنگینی را به عهده گرفت و با اراده و پشتکار و حوصله ای کم نظیر وظایف خود را به انجام می رساند. چهره خندان و صمیمی اش هیچگاه در ناملایمات و سختی ها تغییر نمی کرد و همواره مایه الهام و انگیزش همرزمانش بود.

نصرت رمضانی، یکی از ارزنده ‌ترین کادرهای مسئول مجاهدین و از درخشان ‌ترین چهره‌ های زنان مجاهد خلق بود. وی در‌ جریان یکی از نبردهای ۱۲‌اردیبهشت ۶۱ در سن ۲۶سالگی با رشادت تحسین ‌برانگیزی در مقابل پاسداران رژیم مقاومت کرد و تأثیر فوق ‌العاده انگیزاننده‌ ای در میان اهالی منطقه ای که پایگاهشان در آن قرار داشت برجای گذاشت. مردم منطقه تا مدتها از قهرمانی و دلاوری «دختر مجاهدی» یاد می‌کردند که «هر ‌لحظه از این‌ طرف به آن‌ طرف می‌ رفت و افراد را جا به‌ جا و صحنه را فرماندهی می‌کرد.»

در این نبرد نابرابر اما حماسی نصرت رمضانی به همراه همسر قهرمانش «فرمانده والامقام محمد ضابطی» و سایر مجاهدین همراهش تا آخرین گلوله بر علیه پاسداران جنگیدند و در اوج قهرمانی شهید شدند و داغ زنده دستگیر شدن را بر دل خمینی و سپاه پاسداران ظلمت و تباهی او برجای گذاشتند.

باشد تا تکثیر دلاوری شیرزن مجاهد خلق نصرت رمضانی قهرمان در رزم و نبرد زنان قهرمان کانون های شورشی در جای جای وطن شب تیره ظلمت و استبداد آخوندهای خونریز و آزادی کش را از هم بدرد تا در فردای آزادی میهن فرصت شناخت بیشتر ارزش های والای نصرت قهرمان برای ما و همه خلق مان فراهم شود.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7