۱۴۰۳ اردیبهشت ۱۸, سه‌شنبه

مافیای جهانی ولایت فقیه : معامله برای آزادی بابک زنجانی، میلیاردر ومدیر غول تجاری گروه سورینت ، ولغو حکم اعدام او

حکم اعدام زنجانی با موافقت خامنه‌ای به ۲۰ سال زندان تبدیل شد - حکم بابک زنجانی با موافقت خامنه‌ای مورد تخفیف قرار گرفت و از اعدام به ۲۰ سال زندان تبدیل شد. پرونده بابک زنجانی یکی از بزرگ‌ترین موارد فساد نفتی در ایران، از جمله در ارتباط با دورزدن تحریم‌هاست.خبر تخفیف مجازات او با موافقت خامنه‌ای در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی داشته است. گروه بزرگی از کاربران به شمار بالای اعدام‌های سیاسی در ایران و اعدام مجرمان مواد مخدر اشاره و آنرا با عفو مجرمین دزدی‌های نجومی مقایسه کرده‌اند. برخی روزنامه‌نگاران داخل ایران گفتند که از اجرا نشدن حکم اعدام برای هر متهمی استقبال می‌کنند، اما چرا کسانی که بزرگ‌ترین پرونده‌های فساد مالی را دارند، عفو می‌شوند و هم‌زمان حکم اعدام برای توماج صالحی صادر می‌شود؟

**

بابک زنجانی، میلیاردر و غول تجاری ایرانی، مدیرعامل گروه سورینت مستقر در امارات متحده عربی بود.  این گروه  یکی از بزرگترین شرکتهای خوشه ای  ایران است. زنجاني  در دی ماه 1392  دستگیر و در دی ماه سال  1395 به جرم به جیب زدن 2.7 میلیارد دلار از پول دولتی متعلق به وزارت نفت که توسط آمریکا به دلیل وابستگی به سپاه تحریم شده است، محکوم و به اعدام محکوم شد. 

عجیب است که حکم اعدام او اخیراً کاهش یافته است و به زودی آزاد خواهد شد. به گفته منابع بلندپایه رسمی، زنجانی قرارداد تغییر مالکیت نزدیک به 3 میلیارد دلار در بانک‌های فراساحلی را به خامنه‌ای امضا کرد که شخصاً این معامله را تایید کرد.

مرحله دوم آن معامله این است که زنجانی از این پس خدمات خود را فقط به رهبر ارائه خواهد کرد و با استفاده از تجربیات فراوان خود از میلیاردها خامنه ای در خارج از کشور محافظت خواهد کرد. اگر شبیه مافیاست و به نظر مافیایی می آید، قطعا  مافیایی است.

**

بابک زنجانی دی‌ماه ۱۳۹۲ با شکایت وزارت نفت بازداشت شد و به «فساد فی‌الارض»، «اخلال در نظام اقتصادی کشور»، «کلاهبرداری گسترده از شرکت ملی نفت» و «پولشویی دو میلیارد یورویی» متهم و حکم اعدام او در سال ۱۳۹۵ در دیوان عالی کشور تأیید شد.

سخنگوی جدید قوه قضائیه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در یک نشست خبری گفت با توجه به «همکاری این متهم»، اموال او در خارج از کشور «شناسایی» و «با اعزام کارشناسان مربوطه صحت این اموال تأیید شد».بابک زنجانی متهم شده بود که «یک میلیون بشکه نفت» را از شرکت نفت ایران تحویل گرفته و از مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو که موظف بوده پرداخت کند، ۱۶۰ میلیون یورو پرداخت کرده و «مابقی را صرف امور شخصی کرده‌ است».بابک زنجانی همراه با نهادهایی چون نیروی انتظامی در اواخر دهه ۱۳۸۰ و در دولت محمود احمدی‌نژاد به قصد دور زدن تحریم‌های بین‌المللی، عهده‌دار بازاریابی و فروش بخشی از نفت ايران شدند. با این حال، او و شماری از فرماندهان نیروی انتظامی بعداً به اتهام فساد اقتصادی و کلاهبرداری از وزارت نفت بازداشت شدند.

ولی فقیه ارتجاع که روزانه به  جرم های واهی وآخوند ساخته توسط قضائیه جلادان فرزندان این میهن را در زندانها حلق آویز میکند وبخاطر دزدی یک بسته نان انگشت قطع میکند اما حکم  اعدام  غول مافیای ولایت را لغو میکند ، مافیای جهانی ولایت فقیه  در معامله برای أزادی  بابک زنجانی، میلیاردر ومدیر غول تجاری گروه سورینت ، برای بقای نظام ضد بشری چاره ای ندارد وهمه شکاف هارا برای بقای نظامش می بندد



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7