۱۴۰۳ خرداد ۵, شنبه

روزنامه وورت لاند نروژ : مرگ رئیسی شکستی برای رژیم آخوندی


                              روزنامه وورت لاند نروژ : مرگ رئیسی شکستی برای رژیم آخوندی

    رئیس جمهور: ابراهیم رئیسی «قصاب تهران» درگذشت. این یک شکست برای رژیم آخوندی در ایران است. رئیسی رئیس جمهور رژیم ایران به همراه وزیر امور خارجه کشور و هفت تن دیگر روز یکشنبه در سانحه سقوط هلیکوپتر جان باختند. رئیسی قبل از اینکه در سال 2021 رئیس جمهور شود، سمت های کلیدی در سیستم قضایی داشته است. در تابستان 1988، او یکی از چهار عضو کمیسیون مرگ بود که تصمیم به اعدام هزاران زندانی سیاسی گرفت.

این اتفاق پس از فتوای رهبر وقت خمینی رخ داد. بر اساس این فتوا، تمامی زندانیان سیاسی که همچنان به جنبش مقاومت مجاهدین خلق وفادار بودند، قرار بود اعدام شوند. این سازمان بخشی از شورای ملی مقاومت ایران است که دشمن اصلی رژیم آخوندی است. طرح 10 ماده ای شورای ملی مقاومت، که توسط پرزیدنت این شورا مریم رجوی ایجاد شده است، ایران آینده آزاد و دموکراتیک و یک جمهوری سکولار را ترسیم می کند. این پلتفرم مورد حمایت هزاران نفر از نمایندگان پارلمان در غرب از جمله اکثریت نمایندگان پارلمان در نروژ قرار گرفته است. مقامات منتخب همچنین خواستار محاکمه رهبران ایران در دادگاه های بین المللی به دلیل جنایاتشان علیه مردم ایران هستند. عفو بین الملل کشتار تابستان 1988 را محکوم می کند. دستگاه سرکوب خامنه‌ای رهبر انقلاب با کمک رئیس‌جمهور صد در صد وفادار، رئیسی در سال‌های اخیر توانسته است به اصطلاح اصلاح طلبان را از دستگاه قدرت حذف کند. ولی فقیه که از قیام های جدید در ایران مانند ۱۴۰۱ می ترسد، می خواهد یک دستگاه سرکوب یکدست داشته باشد. این امر امکان سرکوب بی شکاف معترضان را فراهم می کند. بنابراین از دست دادن رئیسی برای رژیم آخوندی یک شکست بزرگ است. حالا طبق قانون اساسی رژیم باید ظرف 50 روز انتخابات جدید برگزار کنند. به گفته رجوی، درگذشت رئیس‌جمهور وفادار رئیسی در این دوران آشفته، درگیری داخلی بیشتری ایجاد می‌کند و در درازمدت برای شورش‌های جدید راه باز می کند

  طبق تجربه قبلی، رژیم بسیج خواهد شد تا مراسم بزرگی را برای رئیسی ترتیب دهد تا به جهان خارج نشان دهد که در بین مردم مشروعیت دارد. این کاری است که همه دیکتاتورها انجام می دهند. چنین مراسمی یادآور مراسم افسر اس اس، راینهارد هایدریش در طول جنگ جهانی دوم است. واقعیت این است که قالیباف، رئیس مجلس خود رژیم، در فروردین 1396 اعتراف کرد که تنها 4 درصد از جمعیت ایران از حاکمیت کشور راضی هستند، در حالی که 96 درصد ناراضی هستند. رسانه های اجتماعی مملو از تصاویر و کلیپ های ویدیویی از شادی ایرانیان از مرگ قصاب تهران است. نروژ و جامعه جهانی نیز باید خواستار محاکمه سران جنایتکار رژیم آخوندی در دادگاه های بین المللی و به رسمیت شناختن حق مردم ایران برای مبارزه برای یک جمهوری دموکراتیک شوند.

   ایرانیان ناراضی : بهروز امید - میلیشیا جاویدان - از انجمن متخصصین ایرانی

لینک مقاله در روزنامه وورت لاند نروژ



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7