۱۴۰۳ شهریور ۱۱, یکشنبه

درگذشت هانری لکلرک


               هانری لکلرک

هانری لکلرک، مدافع بزرگ حقوق‌بشر، تجسم عدالت و قانون و یکی از برجسته‌ترین وکلای تاریخ فرانسه و رئیس افتخاری لیگ حقوق‌بشر شنبه ۱۰شهریور، در ۹۰سالگی چشم از جهان فروبست. لکلرک طی ۶۵سال وکالت یکی از برجسته‌ترین وکلای تاریخ فرانسه و یکی از پایه‌های عدالت و حکومت قانون بود. جامعه وکلای فرانسه یکپارچه از او تجلیل کرد و رسانه‌های خبری گفتند شیر پیر چشم فرو بست.

هانری لکلرک در چهار دهه گذشته همواره وکیل مقاومت ایران، و مدافع سرسخت مجاهدین خلق ایران در سخت‌ترین شرایط بود.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با تسلیت به همسر، فرزندان و خانواده لکلرک و به عموم مردم، به‌ویژه وکلا، قضات و حقوقدانان فرانسه گفت: مقاومت ایران یک دوست بزرگ و مردم فرانسه و اروپا یکی از قهرمانان خود را از دست داد.

خانم مریم رجوی: هانری لکلرک وکیل مسعود در دادگاه هسته مقاومت در سال ۱۳۶۳ بود که صدای حق‌طلبی مردم و مقاومت ایران علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران را در فرانسه طنین‌انداز کرد، او که تجلی ارزشهای بنیادین فرانسه، آزادی، برابری و برادری بود در سخت‌ترین شرایط و در بحبوحه بی‌عدالتیها همواره با دفاع آتشینش به کمک ما می‌شتافت و نام او برای همیشه در خاطره تاریخی مردم ایران زنده می‌ماند.

خانم مریم رجوی: هانری لکلرک رئیس تیم وکلای مقاومت در پرونده ننگین ۱۷ ژوئن بود که به مختومه شدن پرونده به نفع مقاومت انجامید و به‌رغم پرونده‌سازیهای رژیم آخوندها و کمک مماشات‌گران، قاضی تحقیق ضدتروریسم در حکم خود مجاهدین خلق را مقاومت مشروع توصیف کرد.

 


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7