۱۴۰۳ مهر ۱, یکشنبه

تحولات ورویدادهای جنگ غزه - شلیک ۱۰۰ موشک از طرف حزب‌الله به عمق خاک اسرائیل وحملات گسترده هوایی اسرائیل به جنوب لبنان

 

رویترز : - پس از تلافی موشکی حزب الله وابسته به ایران -  اسرائیل به اهداف حزب الله در لبنان حمله کرد

ارتش اسرائیل روز یکشنبه پس از واکنش اولیه این گروه لبنانی به انفجارهای مرگبار از راه دور پیجرها و واکی تاکی ها چند روز قبل، اعلام کرد که به اهداف حزب الله در لبنان حمله می کند.

وزارت بهداشت لبنان: تعداد تلفات حمله روز جمعه اسرائیل در حومه جنوبی بیروت به 45 نفر افزایش یافت

 ارتش اسرائیل: حملات علیه حزب الله ادامه خواهد یافت و تشدید خواهد شد

حزب الله لبنان در واکنش اولیه به انفجارهای پیجر و واکی تاکی - موشک هایی را به مجتمع صنعتی نظامی شمال حیفا پرتاب کرد.

 یورش نیروهای اسرائیلی به دفتر الجزیره در کرانه باختری با دستور تعطیلی

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر صبح یکشنبه اعلام کرد که نیروهای اسراییل با دستور نظامی به دفتر این دفتر در شهر رام الله در کرانه باختری یورش بردند تا آن را به مدت 45 روز تعطیل کنند.

این شبکه مستقر در قطر تصاویری را به صورت زنده از یورش نظامیان اسرائیلی به دفتر این شبکه و تحویل دستور تعطیلی نظامی به یکی از کارکنان تلویزیون الجزیره قبل از مختل شدن پخش پخش کرد.

سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین در بیانیه‌ای این اقدام اسرائیل را محکوم کرد و گفت: این تصمیم نظامی خودسرانه نقض جدیدی علیه آثار روزنامه‌نگاری و رسانه‌ای است که جنایات اشغالگران علیه مردم فلسطین را افشا می‌کند.

در ماه مه، مقامات اسرائیلی به اتاق هتل اورشلیم که توسط الجزیره به عنوان دفتر آن استفاده می‌شد، پس از اینکه دولت تصمیم گرفت فعالیت‌های محلی شبکه تلویزیونی الجزیره را تعطیل کند، حمله کردند و گفتند این امر امنیت ملی را تهدید می‌کند.

**

الحره : مسئولان آمریکایی پیش‌بینی کرده‌اند که درگیری میان اسرائیل و حزب‌الله در روزهای آینده به شدت افزایش خواهد یافت و ممکن است به وقوع "یک جنگ تمام‌عیار بین دو طرف" منجر شود، جنگی که ایالات متحده همواره تلاش کرده است از آن جلوگیری کند.

این مسئولان به مجله آمریکایی "پولیتیکو" گفته‌اند که اسرائیل و حزب‌الله "مایل به جلوگیری از جنگ تمام‌عیار" هستند، اما تنش‌ها پس از حملات پی‌درپی اسرائیل به این گروه، که تحت حمایت ایران است و در فهرست تروریسم ایالات متحده قرار دارد، به بالاترین سطح خود رسیده است.

دو مقام ارشد آمریکایی، به نقل از پولیتیکو، خاطرنشان کردند که "آخرین تحلیل‌ها در داخل دولت آمریکا حاکی از این است که برای هر دو طرف کاهش تنش‌ها بسیار دشوار خواهد بود."

نگرانی‌های آمریکا پس از انفجارهای مربوط به دستگاه‌های بیجر که در میان نیروهای حزب‌الله در لبنان مورد استفاده قرار می‌گیرند، افزایش یافته است. این انفجارها منجر به کشته شدن ده‌ها نفر و زخمی شدن حدود 3 هزار نفر دیگر شده است. ..

**

نیویورک تایمز : حزب‌الله با حملات موشکی علیه اسرائیل تلافی می‌کند

حزب‌الله که از موجی از حملات گستاخانه اسرائیل سرگیجه گرفته روز یکشنبه با رگباری از موشک‌ها که به عمق بیشتری از خاک اسرائیل به نسبت اغلب رگبارهای قبلی رسید پاسخ داد که موجب تشدید نگرانی‌ها از یک جنگ منطقه‌ی وسیع‌تر گردید.

آژیرهای حمله هوایی در ساعات اولیه روز یکشنبه در تعداد زیادی از شهرهای شمال اسرائیل به صدا درآمد... تنها جراحات خفیف از این حملات گزارش شده است...

حزب‌الله گفت که پایگاه‌های نظامی اسرائیل، از جمله یک پایگاه در نزدیکی شهر ساحلی حیفا را هدف قرار داده است.

**

ارتش اسرائیل: ۱۰۰ موشک‌انداز حزب‌الله لبنان هدف قرار گرفت

ارتش اسرائیل اعلام کرد نیروی هوایی این کشور حدود ۱۰۰ سکوی پرتاب موشک حزب‌الله لبنان هدف قرار گرفته و بیش از ۱۰۰۰ موشک آماده پرتاب را منهدم کرده است. بریتانیا و آمریکا خواستار آتش‌بس میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان شدند.

ارتش اسرائیل شامگاه پنجشنبه ۲۹ شهریور (۱۹ سپتامبر) از حمله هوایی به سکوهای پرتاب موشک و صدها موشک آماده شلیک خبر داد. 

طبق اعلام ارتش اسرائیل در این حمله حدود ۱۰۰ سکوی پرتاب موشک‌ و ساختارهای "تروریستی" حزب‌الله مورد حمله قرار گرفته و از جمله ۱۰۰۰ موشک که آماده پرتاب بودند، منهدم شدند.

ارتش اسرائیل تأکید کرد که به تضعیف زیرساخت‌ها و توانایی‌های حزب‌الله ادامه خواهد داد. 

منابع امنیتی لبنان گفتند حمله هوایی اسرائیل یکی از شدیدترین حملات از زمان آغاز درگیری‌ها در اکتبر سال گذشته بوده است. این منابع همچنین خبر دادند که این دومین سری حملات هوایی اسرائیل در روز پنجشنبه بوده است.

حملات هوایی شبانه اسرائیل، پس از انفجارهای گسترده هزاران دستگاه پیجر و بی‌سیم (واکی‌تاکی) حزب‌الله لبنان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، ۲۷ و ۲۸ شهریور (۱۷ و ۱۸ سپتامبر) انجام شد.



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍