۱۴۰۳ مهر ۱, یکشنبه

الحره - رادیوآراف آی فرانسه : ماجرای ناپیدید شدن « خانم کریستیانا بارسونی آرسیدیاکونو» مالک ومدیر عامل شرکت سازنده پیجر های انفجاری حزب الله در بوداپست


ماجرای ناپیدید شدن « خانم  کریستیانا بارسونی آرسیدیاکونو» مالک ومدیر عامل  شرکت سازنده پیجر های انفجاری حزب الله در بوداپست 

الحره : پس از گزارش‌هایی درباره "ناپدید شدن" او.. سرنوشت "زن مرموز" در انفجارهای "پیجر" و نقش اطلاعات مجارستان فاش شد بر طبق گزارشات، شرکتی که تحت مالکیت «کریستیانا بارسونی آرسیدیاکونو » است مجوز تأمین دستگاه‌های پیجر منفجره در لبنان را دارا می‌باشد. مادر زنی که نام شرکتش با هزاران دستگاه پیجر که این هفته در لبنان و سوریه منفجر شدند، مرتبط است، روز جمعه در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتد پرس، سرنوشت دخترش را فاش کرد. این در حالی است که گزارش‌هایی از "ناپدید شدن" او منتشر شده بود.

کریستیانا بارسونی آرسیدیاکونو (49 ساله)، از زمان حمله همزمانی که روز سه‌شنبه حزب‌الله لبنان را هدف قرار داد، به طور علنی ظاهر نشده است. در این حمله، حزب‌الله (که در ایالات متحده و کشورهای دیگر به‌عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود) اسرائیل را متهم کرد، اما اسرائیل درباره این حمله اظهار نظری نکرده است.

آرسیدیاکونو مدیرعامل شرکت مشاوره‌ای "بی.ای.سی کانسالتینگ" مستقر در بوداپست است. طبق گفته صاحب برند تایوانی دستگاه‌های پیجر "گولد آپولو"، این شرکت مسئولیت تولید این دستگاه‌های منفجره را برعهده دارد.

مادرش، بئاتریکس بارسونی آرسیدیاکونو، به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت که دخترش "تهدیدات نامشخصی دریافت کرده و در حال حاضر در مکانی امن تحت حفاظت دستگاه‌های اطلاعاتی مجارستان به سر می‌برد."

او از طریق تلفن از سیسیل به این خبرگزاری گفت: "دستگاه‌های اطلاعاتی مجارستان به او توصیه کرده‌اند که با رسانه‌ها صحبت نکند."

سازمان امنیت ملی مجارستان بلافاصله به درخواست آسوشیتد پرس برای اظهار نظر پاسخ نداد و این خبرگزاری نیز نتوانست به طور مستقل این ادعا را تأیید کند.

شرکتی که به مالکیت کریستیانا است، طبق گزارش‌ها مجوز تأمین دستگاه‌های پیجر منفجره در لبنان را دارا می‌باشد.

این"زن مرموز" پشت شرکتی است که برای دستگاه‌های پیجر منفجره مجوز گرفته است.

کریستیانا بارسونی آرسیدیاکونو (49 ساله) به هفت زبان صحبت می‌کند و دارای مدرک دکترا در فیزیک ذرات می‌باشد. آپارتمان او در بوداپست مملو از تابلوهایی است که خودش نقاشی کرده و کارنامه حرفه‌ای او شامل فعالیت‌های انسان‌دوستانه‌ای است که او را به سراسر آفریقا و اروپا برده است.

اما چیزی که این زن دو تابعیتی ایتالیایی ـ مجارستانی، ساختنش را انکار می‌کند، دستگاه‌های پیجری است که این هفته در لبنان منفجر شدند و 12 نفر را کشتند و حدود ۳ هزار نفر را زخمی کردند.

پس از افشای اینکه شرکت مشاوره‌ای "بی.ای.سی کانسالتینگ" مجوز طراحی دستگاه‌های پیجر را از شرکت تایوانی سازنده گولد آپولو گرفته، این زن به شبکه "ان بی سی نیوز" گفت که او آن دستگاه‌ها را نساخته و "صرفا یک واسطه" بوده است.

او اضافه کرد: "فکر می‌کنم شما موضوع را اشتباه متوجه شده باشید."

"شرکتی که وبسایت خود را حذف کرد".. سرنخ‌های جدیدی به منبع دستگاه‌های منفجره حزب‌الله

بلغارستان و نروژ به دو نقطه کانونی جدید در عملیات جهانی برای ردیابی طرفی تبدیل شده‌اند که حزب‌الله را به هزاران دستگاه ارتباط بی‌سیم (پیجر) تجهیز کرده و این هفته در لبنان منفجر شدند.

حسن نصرالله، "دبیر کل" حزب‌الله، در سخنرانی روز پنجشنبه خود گفت که رهبری حزب دستگاه‌های پیجر قدیمی داشتند، نه آن‌هایی که در حمله استفاده شدند، این دستگاهها در شش ماه گذشته ارسال شده بودند. او تأکید کرد که حزب تحقیقات جامعی را درباره انفجارها آغاز کرده است.

او افزود: "تمامی دستگاه‌های پیجر توزیع نشده بودند و برخی از آن‌ها خاموش بودند." او همچنین گفت که اسرائیل از تعداد دستگاه‌های پیجر که به ۴هزار عدد می‌رسد، آگاه بوده است.

**

رادیو آراف آی فرانسه :بئاتریکس برشونی-آرسیدیاکونو، مادر کریستینا برشونی-آرسیدیاکونو، مالک و مدیرعامل ایتالیایی-مجارستانی شرکت مشاوران بی‌ای‌سی مستقر در بوداپست، روز جمعه ۲۰ سپتامبر ضمن اعلام این خبر به آسوشیتدپرس گفت که سرویس‌های مخفی مجارستان به او توصیه کرده‌اند که با رسانه‌ها صحبت نکند. وی که در سیسیل ایتالیا به سر میبرد در یک تماس تلفنی به این خبرگزاری تصریح کرد که دخترش "در حال حاضر در مکانی امن توسط سرویسهای مخفی مجارستان محافظت می شود."

سرویس ویژه امنیت ملی مجارستان این ادعا را رد کرده و میگوید که کریستینا برشونی-آرسیدیاکونو واجد شرایط دریافت چنین حمایتی نیست. این سرویس در عین حال خاطرنشان میکند که وی از زمان آغاز تحقیقات در روز چهارشنبه، "چندین بار" مورد پرسش قرار گرفته است.

به گفته سرویس ویژه امنیت ملی مجارستان "نتایج تحقیقات تا کنون روشن کرده است که به اصطلاح پیجرها هرگز در خاک مجارستان نبوده‌اند و هیچ شرکت یا متخصص مجارستانی در ساخت یا اصلاح آنها دخیل نبوده است." 

کریستینا برشونی-آرسیدیاکونو ٤‬٩‬ ساله زمانی که مشخص شد شرکت او مجوز طراحی پیجرها را از سوی سازنده اصلی تایوانی آنها صادر کرده است، به ان‌بی‌سی نیوز گفت که "تنها یک واسطه" بوده و در ساخت پیجرها نقشی نداشته است. وی از آن زمان، در انظار عمومی ظاهر نشده است.

دولت مجارستان، روز چهارشنبه، یک روز پس از انفجار پیجرها، اعلام کرد که شرکت مشاوران بی‌ای‌سی یک "شرکت واسطه تجاری" است و هیچ سایت تولیدی در این کشور ندارد.




🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍