۱۴۰۳ شهریور ۲۶, دوشنبه

بلومبرگ : بدلیل تعمیق روابط نظامی روسیه وایران و به اشتراک گذاشتن اسرار هسته ای روسیه با ایران نگرانی های آمریکا و انگلیس را بر می انگیزد


بلومبرگ : بدلیل تعمیق روابط نظامی روسیه وایران و به اشتراک گذاشتن اسرار هسته ای روسیه با ایران نگرانی های آمریکا و انگلیس را بر می انگیزد

(بلومبرگ) - ایالات متحده و بریتانیا به طور فزاینده ای نگران هستند که روسیه اطلاعات و فناوری های سری را با ایران، در ازای اینکه تهران برای جنگ در اوکراین موشک های بالستیک به مسکو ارائه دهد، به اشتراک بگذارد که می تواند ایران را به توانایی ساخت تسلیحات هسته ای نزدیکتر کند.

به گفته مقامات غربی آشنا با این موضوع که به شرط ناشناس ماندن برای بحث در مورد ارزیابی‌هایی که علنی نشده است صحبت میکردند، کرملین در ماه‌های اخیر همکاری‌های خود را با ایران بر سر جاه‌طلبی‌های این کشور برای دستیابی به تسلیحات اتمی افزایش داده است.

این افراد افزودند که این تحول در این هفته توسط مقامات ایالات متحده و بریتانیا در واشنگتن مورد بحث قرار گرفت، در حالی که کایر استارمر، نخست وزیر بریتانیا با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید برای یک نشست استراتژیک در مورد سیاست خارجی ملاقات کرد. آنها آن را نگران کننده و تقویت روابط نظامی روسیه و ایران توصیف کردند.

به گفته سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، دولت بایدن عمیقاً نگران فعالیت‌های هسته‌ای ایران است. بایدن به صراحت اعلام کرده است که ایالات متحده آماده است تا از تمام عناصر قدرت ملی برای جلوگیری از هر گونه تشدید تنش هسته ای توسط ایران استفاده کند.

وزارت خارجه روسیه و سفارت ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ ندادند.

وزرای خارجه گروه هفت روز شنبه در بیانیه ای مشترک «صادرات ایران و روسیه برای خرید موشک های بالستیک ایران» را محکوم کردند و آن را تشدید بیشتر حمایت نظامی ایران از جنگ روسیه در اوکراین دانستند و خواستار توقف فوری آن شدند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در جریان سفر اخیر خود به لندن پیشنهاد داد که روسیه در حال تبادل فناوری هسته ای با تهران است و گفت که مسکو محموله ای از موشک های بالستیک فتح-360 ایران را دریافت کرده است.

بلینکن گفت: «روسیه به نوبه خود فناوری مورد نظر ایران را به اشتراک می گذارد - این یک خیابان دو طرفه - از جمله در مورد مسائل هسته ای و همچنین برخی اطلاعات فضایی - است.

وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه در بیانیه مشترکی اعلام کرد که بلینکن و دیوید لامی، وزیر امور خارجه بریتانیا در جریان مذاکرات در لندن توافق کردند که «برنامه هسته‌ای ایران هرگز از این پیشرفته‌تر نبوده است.»

استارمر روز دوشنبه با جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا در رم دیدار خواهد کرد تا درباره روسیه، اوکراین و خاورمیانه از جمله موضوعات دیگر گفتگو کند. ایتالیا به طور سنتی به دنبال این بوده که خود را به عنوان میانجی در خاورمیانه نشان دهد و روابط خود را با ایران حفظ کند.

ایران اصرار دارد که به دنبال تولید تسلیحات هسته‌ای نیست، اگرچه این نگرانی وجود دارد که بتواند در پاسخ به تشدید تنش‌ها با اسرائیل، آنها را بسازد.

در ماه آوریل، یک ژنرال ارشد ایرانی گفت که اگر اسرائیل تاسیسات اتمی آن را هدف قرار دهد، جمهوری اسلامی می تواند در دکترین هسته ای خود تجدید نظر کند، اظهاراتی که به عنوان هشداری تلقی می شد که می تواند به دنبال تولید کلاهک باشد، در حالی که مدت ها گفته بود که توانایی های اتمی خود فقط برای اهداف غیرنظامی است. .

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت که سطح سوخت هسته‌ای ایران بین ژوئن تا اوت افزایش یافته است که در صورتی که ایران تصمیمی سیاسی برای تعقیب تسلیحات اتخاذ کند، به اندازه کافی برای تولید یک مشت کلاهک کافی است. در کنفرانسی در لندن آخر هفته گذشته، ویلیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا گفت روسیه و ایران در حال تعمیق روابط نظامی خود هستند.

نوشته الکس ویکهام -  بلومبرگ


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو