۱۴۰۳ شهریور ۲۱, چهارشنبه

تحولات وریدادهای جنگ غزه - دویچه وله : فاجعه‌ قریب‌الوقوع در دریای سرخ؛ ادامه حریق در نفتکش سونیون که توسط حوثیهای وابسته به رژیم آخوندی مورد حمله قرار گرفت



تحولات وریدادهای جنگ غزه - دویچه وله :  فاجعه‌ قریب‌الوقوع در دریای سرخ؛ ادامه حریق در نفتکش سونیون که توسط حوثیهای وابسته به رژیم آخوندی مورد حمله قرار گرفت 

تلویزیون العربیه اخبار  جنگ غزه  -  اخبار جنگ خاورمیانه:

1. غزه و کرانه باختری

کشته شدن 5 فلسطینی در بمباران هوایی اسرائیلی در طوباس

پنج فلسطینی در حمله هوایی اسرائیل به شهر طوباس در کرانه باختری کشته شدند. این عملیات پس از ۹ روز درگیری شدید در طولکرم و جنین به پایان رسید.

2. لبنان و حزب‌الله

تصاویری از حمله هوایی اسرائیل به منطقه میس الجبل در لبنان منتشر شده که در آن یک عضو حزب‌الله کشته شده است.

3. اسرائیل

اسرائیل به یحیی السنوار، رهبر حماس، پیشنهاد داده است که برای او و هر کسی که بخواهد، یک گذرگاه امن در ازای آزادی گروگان‌ها فراهم کند. این پیشنهاد بخشی از یک "سیستم جدید" برای مدیریت غزه است.

4. ایران

سفر رئیس‌جمهور ایران به عراق در میان تنش‌های منطقه

رئیس‌جمهور ایران، در اولین سفر خارجی خود پس از انتخاب، به عراق سفر کرد. این سفر در حالی انجام می‌شود که جنگ میان اسرائیل و حماس باعث بروز ناآرامی در خاورمیانه شده است.

5.مواضع مقامات کشورها:

**

دویچه وله فاجعه‌ قریب‌الوقوع در دریای سرخ؛ ادامه حریق در نفتکش سونیون

تصاویر ماهواره‌ای از محل آتش‌سوزی نفتکش یونانی سونیون حامل یک میلیون بشکه نفت خام که چهارشنبه ۲۱ اوت (۳۱ مرداد) در دریای سرخ هدف حمله حوثی‌ها قرار گرفته بود، از خطر وقوع یک فاجعه‌عظیم زیست‌محیطی در این منطقه حکایت دارند.بر اساس جدیدترین تصاویر ماهواره‌‌ای به دست آمده از محل آتش‌سوزی نفتکش یونانی سونیون حامل یک میلیون بشکه نفت خام که در دریای سرخ هدف حمله حوثی‌ها قرار گرفته بود، آتش‌سوزی در این تانکر نفتی همچنان ادامه دارد.

کارشناسان می‌گویند ادامه آتش‌سوزی در این نفتکش و ناکام‌ماندن تلاش‌ها برای نجات آن، ممکن است آن را به یکی از بزرگ‌ترین فجایع زیست‌محیطی تاریخ تبدیل کند.

نفتکش یونانی سونیون که روز چهارشنبه ۲۱ اوت (۳۱ مرداد) در دریای سرخ، در فاصله ۱۴۲ کیلومتری غرب بندر حدیده یمن از سوی دو قایق کوچک حوثی‌‌ها و توسط سه پرتابه هدف حمله قرار گرفت، همچنان در حال سوختن است و گزارش‌های متعدد و متناقضی در خصوص احتمال نشت ۱۵۰ هزار تن نفت خام (بیش از یک میلیون بشکه) موجود در آن به دریا منتشر شده است.

**

دویچه وله حمله هوایی اسرائیل" به تأسیسات نظامی و شیمیایی در سوریه

رسانه‌ها از کشته شدن چند نفر در پی حملات هوایی منتسب به اسرائیل به سوریه گزارش داده‌اند. به نوشته رویترز یک مرکز تحقیقات تولید سلاح‌های شیمایی هدف قرار گرفت. گفته می‌شود که متخصصان ایرانی با این مرکز همکاری داشته‌اند.سوریه بار دیگر هدف حملاتی قرار گرفت که به اسرائیل نسبت داده می‌شوند. خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) گزارش داد که این حملات شامگاه یکشنبه (۱۸ شهریور / ۸ سپتامبر) به مناطقی در حومه مصیاف واقع در استان حما صورت گرفته‌اند.

همچنین اعلام شد که شماری مواضع نظامی هدف قرار گرفته‌ و طبق آخرین گزارش رسانه‌های سوریه ۱۴ نفر کشته و شماری نیز زخمی شده‌اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، شمار کشته‌شدگان را هفت نفر اعلام کرده بود. گفته شده بین سه تا پنج تن از کشته شدگان غیرنظامی بوده‌اند.

خبرگزاری رویترز در گزارش خود به نقل از دو مقام اطلاعاتی در این منطقه از سوریه گزارش داد که شامگاه یکشنبه یک مرکز تحقیقات نظامی برای تولید سلاح‌های شیمایی چندین بار مورد حملات هوایی قرار گرفت.

در گزارش رویترز آمده است که احتمالا گروهی از متخصصان نظامی جمهوری اسلامی در تولید تسلیحات در این مرکز تحقیقاتی نظامی مشارکت و در آنجا حضور داشته‌اند.

رسانه‌های دولتی  سوریه از بروز دو آتش‌سوزی بزرگ در پی این حملات خبر داده و گفتند که مأموران در تلاش برای مهار آتش هستند. همچنین اعلام شد که جاده اصلی مصیاف – وادی‌العیون آسیب دیده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارش خود علت آتش‌سوزی را سقوط شماری از موشک‌های پدافند هوایی سوریه در مزارع و روستاهای اطراف ذکر کرده است.

از آغاز جنگ غزه  در پی حمله سازمان تروریستی حماس به اسرائیل (۷ اکتبر ۲۰۲۳) تا کنون حمله‌های منتسب به اسرائیل به مناطقی در سوریه افزایش یافته که در آنجا مواضع شبه‌نظامیان مورد پشتیبانی و وابسته به جمهوری اسلامی قرار دارند.

**

انهدام سه پهپاد و دو سامانه موشکی شبه‌نظامیان حوثی توسط آمریکا

فرماندهی مرکزی آمریکا روز دوشنبه ۱۹شهریور خبر از انهدام ۳پهپاد و دو سامانه موشکی شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران داد.

رویترز نیز در گزارشی پیرامون این خبر نوشت که این عملیات در بیست و چهار ساعت گذشته توسط سنتکام انجام شده است.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو