۱۴۰۳ شهریور ۳۱, شنبه

آخرین تحولات ورویدادهای جنگ غزه :تشدید تنش در جنگ غزه و گسترش حملات مرگبار اسرائیل علیه حزب الله

 آخرین تحولات  ورویدادهای جنگ غزه :تشدید تنش در جنگ غزه و گسترش حملات مرگبار اسرائیل علیه حزب الله

**

خبرگزاری فرانسه : ارتش اسرائیل از حملات جدید به اهداف حزب الله لبنان خبر داد

ارتش اسرائیل روز شنبه بدون ارائه جزئیات اعلام کرد که در حال انجام حملات هوایی جدید علیه اهداف حزب الله لبنان است.

ارتش اسرائیل با بیان اینکه در حال حاضر اهدافی متعلق به سازمان تروریستی حزب الله لبنان را هدف قرار می دهد، افزود که حداقل ۱۶ جنگجوی حزب الله در حمله روز جمعه در بیروت کشته شده اند

وال استریت ژورنال : استراتژی جدید اسرائیل دررابطه با  حزب‌الله

بنظر می‌رسد که اسرائیل استراتژی جدیدی را برای جلوگیری از یک جنگ گسترده‌تر با حزب‌الله در پیش گرفته است. بجای زد و خورد، اسرائیل برای میلیشیای مورد حمایت ایران روشن خواهد کرد که اگر به شلیک موشک‌هایش به شمال اسرائیل ادامه دهد، درد و سختی خواهد کشید...

حزب‌الله به نیروی رضوان خود مأموریت ”عملیات فتح ایالت جلیل Galilee [ایالتی در شمال اسرائیل-م]“ را داده است...

یک جنگ تمام عیار می‌تواند لبنان را نابود کند و تهدیداتی هم برای اسرائیل دارد. و می‌تواند بلحاظ سیاسی به معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس آسیب برساند و به کمپین ترامپ کمک کند. حسن نصرالله رهبر حزب‌الله ممکن است برای چند سال با دانلد ترامپ و بنجامین نتانیاهو روبرو شود. این چشم‌اندازی است که نه او و نه رئیس ایرانی‌اش خواهان آن هستند.

بمدت 11 ماه اسرائیل روشن ساخت که خواهان این جنگ با حزب‌الله نیست. اما در حالیکه نصرالله اقدامات حزب‌الله را با آتش‌بس غزه گره زد، دیپلماسی به جایی نرسید.

**

نیویورک تایمز : رهبر ارشد حزب‌الله در حمله هوایی اسرائیل در بیروت کشته شد

جت‌های جنگنده اسرائیل روز جمعه یک ساختمان آپارتمانی را در حومه جنوبی و پرجمعیت بیروت بمباران کردند که بگفتة ارتش اسرائیل حمله‌ای به میلیشیای حزب‌الله، از جمله یک فرمانده ارشد آن بود که بخاطر بمبگذاری مرگبار سفارت آمریکا و خوابگاه تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت تحت تعقیب بود.

دنیل هگری سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که این فرمانده ارشد به نام ابراهیم عقیل، بهمراه حدود 10 تن دیگر از واحد نخبه رضوان حزب‌الله که در زیر یک ساختمان مسکونی جلسه داشتند، کشته شدند.

حزب‌الله در بیانیه‌ای تأیید کرد که عقیل کشته شده است.

**

رویترز :  تجزیه و تحلیل - هک دستگاههای حزب الله گوشه های تاریک زنجیره های تهیه و تجهیز در آسیا را آشکار می کند

هک مهلک پیجرها و واکی تاکی‌های حزب‌الله با برند آسیایی، جست‌وجوی شدیدی را برای مسیر انتقال این دستگاه‌ها به راه انداخته است و بازاری مرموز برای فناوری‌های قدیمی‌تر را نشان می‌دهد که در آن خریداران ممکن است اطمینان کمی در مورد آنچه دریافت می‌کنند داشته باشند.

واکنش شرکت‌هایی که در کانون ابزارهای بمب‌گذاری شده بودند که در این هفته 37 نفر را در لبنان کشته و حدود 3000 نفر را مجروح کردند، بر دشواری‌هایی در تشخیص چگونگی و زمان استفاده از آنها تأکید کرد.

گولد آپولو(Gold Apollo) مستقر در تایوان، تقصیر را به گردن دارنده مجوز پیجر خود در اروپا انداخت و تحقیقاتی را در مجارستان، بلغارستان، نروژ و رومانی در مورد منشا این دستگاه مرگبار آغاز کرد.

به گفته سازنده ژاپنی، معاینه فیزیکی دستگاه‌هایی که منفجر شده‌اند باید به این نتیجه برسد که آنها محصولات Icom نیستند، اما با توجه به اطلاعات متعددی که فاش شده‌اند، احتمال 'بسیار کم' است که آنها متعلق به Icom باشند.

دیوید فینچر، یک کارشناس فنی مستقر در چین، گفت: 'اگر زنجیره تهیه و تجهیز برای قرار دادن مواد منفجره در داخل آن به خطر بیفتد... انجام این کار مهندسی باورنکردنی است. اما نفوذ واقعی زنجیره تهیه و تجهیز آنقدرها هم دشوار نیست. احتمالا ساده ترین بخش، نقض در زنجیره تجهیز بود.

- به گفته یک منبع امنیتی، حزب‌الله حدود ۵ ماه پیش این دستگاه‌ها را به دست آورد و افزود که این گروه مسلح فکر می‌کرد که پیجرها را از گولد آپولو می‌خرد.

رادیوهای دستی واکی تاکی[هم گیرنده و هم فرستنده]، که به گفته منبع، تقریباً همزمان با پیجرها خریداری شده‌اند، دارای برچسب‌هایی با نام آیکوم(Icom ) مستقر در اوزاکا و عبارت «ساخت ژاپن» بودند، تصاویری از یک دستگاه منفجر شده نشان می‌داد.

- اما، در حال حاضر، این چیزی است که هر کسی از آن مطمئن است. مشخص نیست که چگونه و چه زمانی پیجرها و واکی تاکی ها تسلیحاتی شده اند تا بتوان آنها را از راه دور منفجر کرد.

جو سیمون، شریک شرکت چینی مالکیت فکری East IP، گفت که بخشی از مشکل این است که برندهای کوچکتر تمایل به سرمایه گذاری کمتری روی پولیس های تقلبی دارند، که تا حد زیادی به دلیل هزینه هایی است که می تواند بر سودآوری آنها تأثیر بگذارد.

این شرکت مدت‌هاست در مورد محصولات بدلی، به‌ویژه مدل‌های قدیمی‌تر خود هشدار داده است.

بر اساس آخرین گزارش موجود توسط اداره ثبت اختراع ژاپن، بیش از 7 درصد از شرکت ها در ژاپن در سال 2020 زیان های تجاری ناشی از محصولات تقلبی را گزارش کردند که حدود یک سوم موارد مربوط به چین است.

آیکوم از مشتریان خواسته است که فقط از شبکه توزیع رسمی خود برای اطمینان از خرید محصولات اصلی استفاده کنند.

https://finance.yahoo.com/news/analysis-hack-hezbollah-devices-exposes-103924444.html

آیکوم(Icom 6820.T) ژاپن گفت که بسیار بعید است که دستگاه های بی سیمی که در لبنان منفجر شده اند، محصولات این شرکت باشند.

تصاویری از واکی تاکی های استفاده شده توسط گروه مسلح حزب الله لبنان که روز چهارشنبه منفجر شد، برچسب هایی با عنوان 'ICOM' و 'ساخت ژاپن' را نشان می دهد.

آیکوم در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، گفت: «با توجه به اطلاعات متعددی که برای آن فاش شده‌اند، احتمال اینکه دستگاه‌های بی‌سیمی که منفجر شده‌اند، محصولات ما باشند بسیار کم است.

**

العربیه : حزب الله با بیانیه ای  اسامی ۱۵ فرمانده ارشد خود که دربمباران اسرائیل   کشته شدند را اعلام کرد

 جزئیات کشته شدن 15 فرمانده برجسته نیروی «الرضوان»‌ حزب الله در حمله هوایی اسرائیل
پولیتیکو: واشنگتن انتظار تشدید تنش بزرگ بین حزب‌الله و اسرائیل را دارد
لبنان

حزب‌الله لبنان شامگاه جمعه 30 شهریور در بیانیه‌ای از کشته شدن «ابراهیم عقیل» معروف به «حاج عبدالقادر» و 14 تن دیگر از فرماندهان برجسته نیروی ویژه «الرضوان» در جریان حمله اسرائیل به حومه جنوبی لبنان خبر داد.

این دومین ضربه دردناکی است که طی چند روز گذشته پس از انفجار پیجرها، اسرائیل به حزب الله لبنان وارد می‌کند.


این بیانیه افزود که «ابراهیم عقیل» از فرماندهان ارشد حزب الله بود که به همراه دیگر فرماندهان این حزب هدف حمله اسرائیل قرار گرفت.

اسرائیل در یک حمله هوایی، ابراهیم عقیل و دیگر فرماندهان نیروی «الرضوان» را هنگام برگزاری یک جلسه سری در حومه جنوبی لبنان هدف قرار داد.
حزب الله در این بیانیه نام 15 تن از رهبران خود را که در جریان بمباران اسرائیل در حومه شهر کشته شده‌اند را ذکر کرد.

طبق بیانیه حزب الله فرماندهان کشته شده عبارتند از : إبراهیم عقیل، أحمد وهبی، محمود یاسین، سامر حلاوی، حسن ماضی، محمد رضا، محمد العطار، أحمد دیب، عبدالله حجازی، عارف الرز، حسن حسین، عباس مسلمانی، حسین حدرج، حسن عبدالساتر و مهدی جمول هستند.

منابع آگاه تایید کردند که تمامی فرماندهانی که در حمله ضاحیه کشته شدند از نیروهای الرضوان بوده و ماموریت آنها آموزش، تسلیح و آماده‌سازی نیروهای برای جنگ بود.

حزب الله لبنان تنها در دو ماه گذشته در دو حمله دو تن از مهم‌ترین فرماندهان ارشد نظامی خود را یعنی فواد شکر و سپس جانشینش ابراهیم عقیل را از دست داد.

وزارت بهداشت لبنان شامگاه جمعه اعلام کرد، حداقل 14 نفر در حمله اسرائیل کشته شدند و با وجود برخی زخمی‌ها که وضعیت آنها وخیم است احتمال افزایش این تعداد وجود دارد.

این وزارتخانه پیشتر گفته بود که 66 نفر در این حمله زخمی شدند که حال 9 تن از آنها بسیار وخیم گزارش شده است.

هم‌زمان، ارتش اسرائیل اعلام کرد طی روزهای آینده در جبهه شمالی تحولات مهمی رخ خواهد داد.

مشاور دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که خطوط قرمز قبلی در رویارویی با حزب الله دیگر وجود ندارد و اگر حزب الله حملات موشکی خود را متوقف نکند، اسرائیل سطح رویارویی با این حزب را تا نابودی کامل آن افزایش خواهد داد.

از سوی دیگر، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در شبکه اجتماعی «X» گفت: «اسرائیل در مرحله جدید به سلسله اقدامات خود علیه حزب‌الله لبنان تا رسیدن به هدف خود یعنی بازگشت ساکنان شمال به خانه‌های خود و برقراری امنیت برای آنها، ادامه خواهد داد».

در همین حال دنی دانون، نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد تاکید کرد که تل آویو نمی‌خواهد درگیری‌ها را در منطقه گسترش دهد، اما تهدید کرد که اگر حزب الله لبنان از مرزها به سمت منطقه شمال رودخانه لیطانی عقب نشینی نکند، از همه ابزارها برای دفاع از شهروندان خود استفاده خواهد کرد.

روزنامه پولیتیکو به نوبه خود، به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که دولت آمریکا انتظار دارد شدت درگیری بین اسرائیل و حزب الله لبنان در روزهای آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

حمله هوایی شب گذشته اسرائیل به نشست فرماندهان ارشد حزب الله، دو روز پس از انفجار دستگاه‌های ارتباطی رادیویی موسوم به «پیجر» و دستگاه‌های بیسیم «واکی تاکی» مورد استفاده اعضای این حزب رخ داد که 37 کشته و هزاران زخمی برجای گذاشت.

این حمله ضربه‌ای دردناک و غیر قابل جبران به بازوی نظامی حزب‌الله وارد کرد.

ارتش اسرائیل همچنین روز پنجشنبه شدیدترین حملات هوایی را به جنوب لبنان از ماه اکتبر انجام داد.

روزنامه‌های اسرائیلی گزارش دادند که نتانیاهو به دلیل شرایط کنونی، سفر خود به نیویورک برای شرکت در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد را به مدت یک روز به تعویق انداخت و روز چهارشنبه وارد نیویورک می‌شود.

**

نیویورک تایمز: ۹۶درصد از جمعیت غزه هم‌چنان با سطوح بالایی از ناامنی غذایی حاد مواجه هستند

نیویورک تایمز روز شنبه ۳۱ شهریورماه گزارش داد: با تغییر توجه جهان، برخی در غزه می‌ترسند که فراموش شوند.این خبرگزاری افزود: حتی در حالی که اسراییل علائمی نشان می‌دهد که در حال انتقال تمرکز خود را به سمت مرز شمالی خود با لبنان است، هیچ وقفه‌ای در بمباران غزه وجود ندارد، جایی که ساکنان آن در حال مواجه شدن با زمستان دیگری با دسترسی اندک به غذا یا سرپناه هستند.

... برخی از ساکنان غزه نگران هستند که با افزایش تنشها در سایر مناطق خاورمیانه، تلاشهای پیش از این برای دستیابی به آتش‌بس بین اسراییل و حماس به حاشیه رانده شود. .

با محدودیت دسترسی بشردوستانه، حدود ۹۶درصد از جمعیت غزه هم‌چنان با سطوح بالایی از ناامنی غذایی حاد مواجه هستند، طبق نظر «نهاد طبقه‌بندی مرحله یکپارچه امنیت غذایی Integrated Food Security Phase Classification» مشارکت آژانس‌های سازمان ملل متحد و گروه‌های بشردوستانه بین‌المللی، که در این ماه گزارش‌شده است. نزدیک به نیم میلیون نفر با آن مواجه هستند. این گروه گزارش داد که سطوح فاجعه‌بار ناامنی غذایی حاد، به این معنی که خانواده‌ها از کمبود شدید غذا رنج می‌برند و با گرسنگی مواجه هستند.

ائتلاف جداگانه‌ای از گروه‌های امدادی که در غزه کار می‌کنند، داده‌های اخیر در مورد کمکهای وارد شده به غزه را تجزیه و تحلیل کردند و گفتند که اسراییل از زمان آغاز جنگ به‌طور سیستماتیک ورود غذا، دارو، تجهیزات پزشکی، سوخت و چادر را مسدود کرده است...

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، حدود ۱.۸۷میلیون نفر به سرپناه نیاز دارند و حداقل ۶۰درصد خانه‌ها آسیب دیده یا ویران شده‌اند...

احمد صالح، یک کارمند ۴۴ساله در شهر غزه، گفت که اهمیتی ندارد که جامعه بین‌المللی توجه خود را به جای دیگری معطوف کند، زیرا برای نزدیک به یک سال جهان هیچ کاری برای غزه انجام نداده است. 

**

کشته شدن ابراهیم عقیل سرکرده ارشد حزب‌الله  وتعدادی دیگر از فرماندهان در حمله اسراییل به حومه جنوبی بیروت

به گزارش خبرگزاری رویترز و به‌نقل از وزارت بهداشت لبنان، در حمله روز جمعه ۳۰ شهریور، اسراییل به حومه جنوبی بیروت، ۸نفر کشته و ۵۹نفر زخمی شدند. این حمله منجر به کشته شدن ابراهیم عقیل، فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان، شده است.

دو منبع امنیتی تأیید کردند که عقیل در حالی که در کنار اعضای واحد نخبه حزب‌الله موسوم به واحد رضوان جلسه‌یی داشت، کشته شد.

در پی این حمله، جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، از آمریکایی‌ها خواست که لبنان را ترک کنند و تأکید کرد که از هر گونه اطلاع‌رسانی اسراییل به ایالات متحده پیش از این حملات بی‌اطلاع بوده است.

حزب‌الله نیز در بیانیه‌یی اعلام کرد که با موشکهای کاتیوشا به مناطق شمالی اسراییل که به‌گفته این گروه "مسئول ترورها" بوده است، حمله کرده است. این حمله‌ها بخشی از افزایش تنشها بین اسراییل و حزب‌الله است که هم‌چنان ادامه دارد.

**

دویچه وله : .اسرائیل: به دفاع از خود مقابل حملات حزب‌الله ادامه می‌دهیم

شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان نشست اضطراری برگزار کرد. لبنان اسرائیل را به نقض حقوق بین‌الملل متهم کرد. نماینده اسرائیل گفت کشورش به دفاع از خود در برابر حزب‌الله ادامه می‌دهد.شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست لبنان و الجزایر روز جمعه ۳۰ اردیبهشت (۲۰ سپتامبر) در ارتباط با تشدید درگیری میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان نشست اضطراری برگزار کرد.

عبدالله بو‌ حبیب، وزیر خارجه لبنان در این نشست حملات اسرائیل به لبنان را نقض حقوق بین‌الملل دانست.

وزیر خارجه لبنان هشدار داد، "حمله با پیجرهای انفجاری در لبنان منطقه را به مرز فروپاشی نزدیک‌تر می‌کند و خطر وقوع یک جنگ را بیشتر کرده است". بو حبیب اسرائیل را متهم کرد که پشت حملات با پیجرها و دستگاه‌های بی‌سیم انفجاری در کشورش قرار دارد.

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد: «یا این شورا اسرائیل را مجبور می‌کند تا به تجاوزات خود پایان دهد یا ما شاهد انفجار بزرگی خواهیم بود که امروز در افق نمایان شده است و پیش از اینکه دیر شود، باید درک کرد که این انفجار شرق و غرب را در امان نخواهد گذاشت و به دوران تاریکی بازخواهد گرداند.»

**

دویچه وله : بر اساس اعلام ارتش اسرائیل در روز جمعه ۲۰سپتامبر (۳۰ شهریور)، در جریان حمله جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور به بیروت، ابراهیم عقیل، رئیس عملیات گروه تروریستی حزب الله، فرمانده واقعی یگان رضوان و فرمانده "طرح فتح الجلیل" و حدود ۱۰ فرمانده دیگر این گروه کشته شده‌اند.

دریادار دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، در یک نشست خبری گفت: «ما کسانی را که مسئول شلیک روزانه موشک‌ بودند، هدف قرار دادیم. ابراهیم عقیل به همراه فرماندهان ارشد نیروی رضوان کشته شدند. حدود ۱۰ فرمانده در آنجا کشته شدند.»

در همین راستا خبرگزاری رویترز نیز به نقل از دو منبع امنیتی خود گزارش داد که چند عضو واحد رضوان، یگان ویژه حزب‌الله لبنان، در جریان حمله ارتش اسرائیل به منطقه جنوبی بیروت کشته شده‌اند. بر اساس اعلام رسانه‌های لبنانی، افراد یاد شده در زمان این حمله در حال برگزاری یک جلسه بودند. 



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍